וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההשוואה בין נאציזם ל'תג מחיר' עוברת את הגבול"

11.5.2014 / 0:25

הסופר עמוס עוז שהשווה בין ניאו נאצים למבצעי פעולות תג מחיר זכה לביקורת מצד חברי כנסת מהימין. "השוואה מרחיקת לכת", טען ראובן ריבלין. השר אריאל: "זילות של השואה"

עמוס עוז בארוע לכבוד הרב מנחם פרומן, פברואר 2011. נמרוד סונדרס
הרחיק לכת? הסופר עמוס עוז/נמרוד סונדרס

בימין הישראלי מתחו ביקורת אתמול (שבת) על דבריו של הסופר עמוס עוז, שטען כי מבצעי פעולות "תג מחיר" הם ניאו נאצים. "ההשוואה היא מקוממת וגורמת לזילות חמורה של השואה", אמר השר אורי אריאל (הבית היהודי).

עוד בוואלה! חדשות:
אלפים צעדו לזכר שלי דדון בעפולה: "מוות לרוצחים"
"מישהו מנסה לחבל ביחסי המודיעין עם ארה"ב"
ארדואן הושפל בכנס באנקרה - ועזב בזעם את האולם

לדברי השר, "אין שום אפשרות להשוות בין הנאציזם - שכל מהותו השמדת עמים אחרים בשם עליונות הגזע - לבין ריסוסי גרפיטי וניקובי צמיגים. תג מחיר הינו פשע חמור שהשב"כ והמשטרה חייבים למגר ולהביא את מבצעיהם לדין. עד כה הם נכשלים במשימתם". חבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד) המועמד לנשיאות המדינה אמר כי "זוהי השוואה מרחיקת לכת ועוברת גבול".

רובי ריבלין במליאת הכנסת. יואב דודקביץ'
"זילות השואה, עלינו להתרחק מכך". ראובן ריבלין/יואב דודקביץ'

במהלך אירוע קבלת שבת שהתקיים ביום שישי בתל אביב, התבטא הסופר עמוס עוז בחריפות נגד מבצעי פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים. "'תג מחיר' ונוער הגבעות הם כינויים מתוקים למפלצת שהגיע הזמן לקרוא לה בשמה: קבוצות ניאו נאציות עבריות", אמר עוז, "אין שום דבר בעולם שהניאו נאצים עושים והקבוצות האלה לא עושות פה למיעוט". באירוע נכח גם ח"כ ריבלין, שאמר בתגובה לדבריו של עוז: "השוואת דבר למעשי הנאצים היא זילות השואה ועלינו להתרחק מכך. הביקורת והמחאה נגד תג מחיר צריכה לבוא מכל עבר, מימין ומשמאל, אך אין מקום להשוואות מעין אלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אמן גלגול עיניים"

דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, גינה אף הוא את דברי הסופר: "מסתבר שאפשר להשתמש בשליטה מופלאה בשפה העברית כדי לכתוב יצירות מופלאות, וגם כדי לומר דברי הבל ורעות רוח מופרכים. מעולם לא התרשמתי מהפסבדו-מוסריות של עמוס עוז, אמן גלגול העיניים. היום ערכו ירד בעיניי עוד יותר". סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), אמר כי "עמוס עוז ממשיך בגישתו הצינית לחיים במדינת ישראל. השוואת פורעי חוק לניאו נאצים היא ליקוי מאורות אצל מי שמבקש להיות מנביאי התרבות הישראלית". שטבון הדגיש כי "הנאצים חתומים על הרצח הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית. עמוס עוז מזנה את ערך השואה וממעיט בחומרת מעשי הנאצים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בשבעה מעשי "תג מחיר" ביקנעם לאחר מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שרשרת של פעולות "תג מחיר" בשבוע האחרון, גם ביום שישי בבוקר התגלו כתובות נאצה נגד ערבים - הפעם על דלת בית פרטי ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. כתובות נגד ישו רוססו על קיר סמוך לכנסיה הקתולית בעיר. בשבוע שעבר עצרה המשטרה צעיר בן 25 מיקנעם, בחשד למעורבות בביצוע פעולות "תג מחיר" ביקנעם. הוא נעצר על ידי שוטרים שארבו לו והבחינו בו מנקב צמיגים של כלי רכב באתר בנייה בעיר.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully