וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "הפערים צומצמו, אך עוד לא נחתמה עסקה"

דוברת משרד החוץ של ארצות הברית אמרה כי המגעים בין ישראל לפלסטינים להארכת המשא ומתן נמשכים באופן אינטנסיבי. לצד זאת, ישראל הקפיאה העברת כספי מסים לרשות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התקדמות במשא ומתן: דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, התייחסה הערב (חמישי) לשיחות בין ישראל לפלסטינים, ואמרה כי המגעים להארכת המו"מ נמשכים באופן אינטנסיבי וכי הפערים בין הצדדים מצטמצמים. עם זאת, בתדרוך לכתבים ציינה סאקי כי כל השערה בנוגע להסכם שמתגבש היא מוקדמת, וסירבה להתייחס לסוגיית שחרורו האפשרי של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד. היא הוסיפה כי המתווך האמריקני מרטין אינדיק ישוב להתייעצויות בוושינגטון הבירה, ויבוא שוב לאזור בשבוע הבא.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
המגעים נמשכים: "מנסים לגבש עסקה חדשה"
בנט: עידן אוסלו נגמר, יש לפעול חד-צדדית
העקשנות של קרי היא הגורם לכישלון והסיבה לתקווה / פרשנות

לצד הדיווחים על התקדמות, ובתגובה על החלטת הרשות הפלסטינית בשבוע שעבר לחתום על 15 אמנות בינלאומיות, החליטה ממשלת ישראל להקפיא העברת עשרות מיליוני דולרים שהיא גובה ככספי מסים בשטחי הרשות.

מרטין אינדיק, ציפי לבני, סאיב עריקאת. איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס, עיבוד תמונה
התקדמות. לבני, אינדיק ועריקאת/עיבוד תמונה, איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס

מוקדם יותר אמרו גורמים מדיניים בירושלים כי הצדדים מנסים לגבש עסקה חדשה שתכלול שחרור אסירים פלסטינים וגם את שחרורו של פולארד. לדברי הגורמים, ישראל אינה דורשת מהרשות הפלסטינית לבטל את חתימתה על 15 האמנות הבינלאומיות כתנאי להמשך השיחות. אמש פרסם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הודעה לפיה האמנות עליהן חתמו הפלסטינים ייכנסו לתוקף ב-2 במאי.

"הבקשות כבר הוגשו לאו"ם, הליך הטיפול בהן כבר יצא לדרך. זה לא מציאותי לדרוש כעת שהפלסטינים יבטלו את המהלך, אבו מאזן לא יכול להעביר כזו החלטה", אמר לוואלה! חדשות גורם ישראלי בכיר. השרה הממונה על המשא ומתן, ציפי לבני, ונציג הפלסטינים סאיב עריקאת, נפגשו אחר הצהריים בירושלים - בפעם השלישית זה חמישה ימים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החוץ אביגדור ליברמן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. שחר עזרן, מערכת וואלה! NEWS
שרי החוץ של ישראל וארה"ב בפגישתם בוושינגטון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שחר עזרן

בתחילת השבוע דווח בוואלה! חדשות כי בהנהגה קיימת מחלוקת לגבי הדרישה לבטל את החתימה על האמנות. בעוד השרים אביגדור ליברמן ונפתלי בנט אמרו בפומבי שאסור להמשיך במשא ומתן אם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יבטל את המהלך, גורמים בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון סברו שיש להציב דרישה מציאותית יותר, לפיה הפלסטינים יתחייבו להימנע מצעדים נוספים בזירה הבינלאומית.

גורמים פלסטינים אמרו היום כי הרשות לא תתפשר בסוגיית שחרור הפעימה הרביעית של האסירים - כולל 14 האסירים הערבים-ישראלים. בירושלים אמרו בתגובה כי ישראל מוכנה לדון בשחרור אסירים, אך בתנאי שתקבל תמורה ממשית. על רקע הדברים הללו, גורם המעורה בפרטי השיחות אמר כי "הפערים עדיין גדולים, אבל חלה התקדמות מסוימת". הגורם הוסיף כי פגישתם אמש בוושינגטון של שר החוץ, אביגדור ליברמן, ומקבילו האמריקני, ג'ון קרי, הייתה מוצלחת. "אנחנו כרגע יוצאים משלב חילופי ההאשמות ועוברים לשלב של גיבוש עסקה חדשה, כאשר הדד-ליין הוא סוף חודש אפריל. שני המנהיגים רוצים להמשיך את השיחות".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully