וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"

בכלי תקשורת פלסטינים דווח כי הפלסטינים יבקשו מהליגה הערבית תמיכה בעניין. אמש נועדו שוב לבני, עריקאת ואינדיק. סער: התבטאויות "התנועה" על המו"מ חסרות אחריות

צילום: רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו, שלשום: צעד חד-צדדי ייענה בצעד חד-צדדי")

ממשיכים בניסיונות להציל את המו"מ: הממונה על המשא ומתן מטעם ישראל, שרת המשפטים ציפי לבני, נועדה אמש (שני) פעם נוספת בירושלים עם הנציג הפלסטיני סאיב עריקאת ועם השליח האמריקני מרטין אינדיק. לפגישה הגיע גם עורך הדין יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורמים המעורים בפרטי השיחות אמרו לוואלה! חדשות כי שני הצדדים מעוניינים מאוד שהתיווך האמריקני האינטנסיבי יימשך בימים הקרובים. זאת, כשברקע דיווחים מהימים האחרונים שלפיהם בוושינגטון מאבדים סבלנות וסבורים כי המאמצים בנושא מוצו.

מו"מ על סף פיצוץ - כותרות אחרונות:
ליברמן: "מעדיף ללכת לבחירות מאשר לשחרר מחבלים"
אחרי ההתקדמות הלילה: עוד פגישה היום
נתניהו: צעדים חד-צדדיים ייענו בצעדים חד-צדדיים

מרטין אינדיק, ציפי לבני, סאיב עריקאת. איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס, עיבוד תמונה
לבני, אינדיק ועריקאת/עיבוד תמונה, איי פי, אדריאן הרברשטיין ורויטרס

אתר האינטרנט של העיתון "אלקודס" דיווח אתמול אחר הצהריים מפי מקור יודע דבר כי עד כה לא הושגה התקדמות במו"מ. לדברי המקור, ההנהגה הפלסטינית החליטה לשוב לשולחן המו"מ לחודשיים בלבד, וזאת על מנת לשרטט את הגבולות בין מדינת ישראל לבין המדינה הפלסטינית, אם זו תקום. הוא טען כי השיחות בין ארצות הברית ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא נקטעו, אלא נמשכות באופן עקבי.

"אין כוונה לפנות למוסדות בינלאומיים נוספים"

המקור אמר כי "אנו לא רוצים לשוב למו"מ על הסכם המסגרת המבטל את מקורות הסמכות הלאומיים או נותן חסות לבניית ההתנחלויות – דבר שמונע אפשרות של הקמת מדינה פלסטינית". עוד אמר כי בפגישת הליגה הערבית מחר מתכוונים הפלסטינים לבקש תמיכה בכוונתם לשוב לשולחן המו"מ למשך חודשיים, כאמור – כדי לשרטט את הגבולות העתידיים.

בנוסף, המקור שלל את האפשרות שהרשות תחזור בה מהחלטתה החד-צדדית לחתום על 15 האמנות הבינלאומיות. הוא ציין כי לפלסטינים אין כל כוונה לפנות למוסדות בינלאומיים נוספים נוספים בזמן הקרוב, אך על ישראל לשחרר לאלתר את מחבלי הפעימה הרביעית. בישראל עדיין מתלבטים כיצד להגיב לפנייה הפלסטינית לאו"ם, מעבר לסנקציות המידיות שננקטו. השאלה הגדולה שראש הממשלה נדרש להכריע בה היא אם לדרוש מהפלסטינים לבטל את בקשות ההצטרפות ל-15 הסוכנויות הבינלאומיות כתנאי להארכת המשא ומתן, או "לוותר" על הבקשות שכבר שוגרו, ולהסתפק בהתחייבות פלסטינית לא לפעול כך שוב בעתיד.

בתוך כך, נמשכים חילופי ההאשמות ההדדיים בין בכירים בליכוד, לבין אלה מ"התנועה". האחרון לתקוף את חבריו לממשלה היה שר הפנים גדעון סער, שאמר התבטאויות "התנועה" מזיקות וחסרות אחריות. בכינוס באורנית הוסיף סער: "במקום לתקוף את הפלסטינים על המהלך החד-צדדי שנקטו ועל פיצוץ המשא ומתן, הם בוחרים להציב דרישות לממשלת ישראל ולראש הממשלה. בשעה זאת על כל מרכיבי הקואליציה לתת גיבוי לעמדת הממשלה במערכה המדינית המתנהלת".

הבוקר רמז השר להגנת הסביבה עמיר פרץ כי סיעתו אינה חוששת לעזוב את הממשלה, אם המו"מ יעלה על שרטון. "שאף אחד לא יפחיד אותנו בבחירות", אמר פרץ בהתייחסו לדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן אתמול, שלפיהם הוא מעדיף בחירות על פני שחרור מחבלים נוסף. "אנחנו מתכוונים להמשיך להילחם על מעמדה של ישראל והפוזיציה הפוליטית פחות חשובה". פרץ הוסיף כי "בימין הקיצוני עשו הכול לתקוע מקלות בגלגלים – פרסמו מכרזי בנייה מיותרים ועלבו באמריקנים ובפלסטינים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il
לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully