וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימש האיום: אבו מאזן הגיש לאו"ם המסמכים החתומים

עמר ויקסלבאום

2.4.2014 / 14:49

שר החוץ הפלסטיני מסר לנציגי האו"ם ברשות את מסמכי ההצטרפות ל-15 אמנות בינלאומיות שעליהם חתם אמש היו"ר. "ההחלטה לא לשחרר אסירים – סטירת לחי למאמצים להצלחת המו"מ"

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מימש את האיום: שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מלכי, מסר היום (רביעי) את מסמכי ההצטרפות של הרשות ל-15 הסכמים בינלאומיים שעליהם חתם אמש היו"ר אבו מאזן. אל-מלכי מסר את המסמכים לנציג מזכ"ל האו"ם ברשות הפלסטינית רוברט סרי, לנציג שוויץ פול גרנייר וכן לסגן נציג הולנד. אמש הודיע אבו מאזן כי החליט לחתום על 15 האמנות, וזאת בתגובה על כך שלא שוחררו המחבלים מהפעימה הרביעית. הצעד, המפר את התחייבות שהצד הפלסטיני הסכים לה עם חידושו של המשא ומתן המדיני עם ישראל ביולי 2013, הביא את המגעים על הארכתו לסף פיצוץ.

מו"מ על סף פיצוץ - כותרות אחרונות:
"מאמצי קרי מוצו, שישראל והפלסטינים יסתדרו לבד"
בישראל ממתינים לקרי: "הפלסטינים הם הסרבנים"
הפנים פני אבו מאזן, אך הקול - קולו של ערפאת. פרשנות

אבו מאזן חותם על מסמכי ההצטרפות לארגונים הבינלאומיים. רמאללה, 1 באפריל 2014. רויטרס
"ממשלת ישראל אחראית להשלכות". אבו מאזן, לצדו סאיב עריקאת, חותם על המסמכים, אמש/רויטרס

בהודעת משרד החוץ הפלסטיני נמסר כי "החלטת הנשיא אבו מאזן לחתום על המסמכים באה בעקבות סירובה של הממשלה הישראלית לשחרר את הפעימה הרביעית של האסירים – סירוב המהווה סטירת לחי חזקה למאמצים האמריקניים והבינלאומיים להצלחת המו"מ". המשרד מסר גם כי הוא "רואה בממשלת ישראל אחראית להשלכות של ההתחמקות מההסכם וכי הוא רואה בהצטרפות הרשות הפלסטינית להסכמים והאמנות הבינלאומיים זכות מושרשת לעם הפלסטיני, המשקפת את רצונה של הקהילה הבינלאומית ותואמת את החוק הבינלאומי".

משרד החוץ הפלסטיני הוסיף כי ההחלטה מהווה "צעד להצלת תהליך השלום והמו"מ מההתחמקות של הממשלה הישראלית מהתחייבויותיה הקשורות לשלום והסלמת התוקפנות המלחמתית וההתיישבותית נגד העם הפלסטיני ואדמתו הקדושה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נתניהו וקרי נפגשו: "רק הסכם יביא לביטחון ושגשוג כלכלי". רויטרס
הפלסטינים אמרו כי ההצטרפות תואמת את החוק הבינלאומי. קרי ונתניהו בירושלים, בתחילת השבוע/רויטרס

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען פרסמה היום את רשימת האמנות שעליהן חתם אתמול אבו מאזן. מדובר באלה: החלק של אמנת האג הקשור בתקנות הלוחמה היבשתית; ההסכם הבינלאומי לדיכוי פשע האפרטהייד; ההסכם למניעת פשע רצח העם; הסכם האו"ם למאבק בשחיתות; הסכם נגד עינויים ועונשים אכזריים ובלתי אנושיים; ההסכם הבינלאומי לביעור כל תופעות האפליה הגזעית; הסכם וינה לדיני אמנות; ההסכם זכויות לבעלי המוגבלויות; הסכם לביעור כל תופעות האפליה נגד נשים; הסכם זכויות הילד; הסכם וינה ליחסים דיפלומטיים; הסכם וינה ליחסים קונסולריים; הסכם ז'נבה הרביעי והפרוטוקול הראשון להסכמים הנוגע בהגנה על קורבנות סכסוכים בינלאומיים; האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות; והאמנה הבינלאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות.

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
"לעולם לא נשנה את מדיניותנו". מחבלים משוחררים חוגגים ברמאללה בפעימה השלישית בדצמבר/יותם רונן

אמש, בנאום שנשא ברמאללה, הצהיר אבו מאזן: "נחתום על אמנות עם ארגונים בינלאומיים הנוגעים לנושא האסירים". הוא איים כי אם לא ישוחררו אסירי הפעימה הרביעית והאחרונה, "נפנה מיד ל-63 מוסדות וארגונים בינלאומיים". יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי ההנהגה ברמאללה הביעה תמיכה מלאה בפנייה למוסדות האו"ם. "עד כה אנו רואים במשא ומתן רק הפרת הבטחות, אך אנו נמשיך במאמצינו לפתרון בדרכי שלום. לעולם לא נשנה את מדיניותנו. אנו מצדיעים למאמצים של אמריקה ונמשיך במאמצינו", אמר אבו מאזן. בעקבות דבריו, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ביטל את ביקורו שתוכנן להיום באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully