וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: שחרור 400 אסירים פלסטינים "לא יקום ולא יהיה"

30.3.2014 / 0:00

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתח ביקורת על ההצעה הישראלית לפלסטינים עליה דווח בוואלה!, לשחרר מאות אסירים בתמורה להארכת המשא ומתן. דנון: "נתפרק מחוסננו הלאומי"

נפתלי בנט בכניסה לישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
"מאות פניות". השר נפתלי בנט/מעריב, מרים צחי

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, התייחס אמש (שבת) לפרסום בוואלה! חדשות, לפיו ישראל וארצות הברית הציעו לפלסטינים לשחרר 400 אסירים בנוסף לשחרור 30 אסירים במסגרת הפעימה הרביעית במשא ומתן המדיני, ואמר: "לא יקום ולא יהיה". בנט כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "מצאת השבת קיבלתי מאות פניות בנוגע לעסקה כביכול של שחרור 400 אסירים תמורת המשך המשא ומתן. אהיה ברור: לא יקום ולא יהיה". שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי) הגיב אמש לפרסום, והזהיר: "אם הידיעה נכונה, אמליץ לחבריי לפרוש מהקואליציה".

עוד בוואלה! חדשות:
"ידיד התאהב בטיפוס ובטיולים ושם מצא את מותו"
בין עירוני: רשימת ערי הפשע של ישראל
"בלבנון יש מספיק עצים לקברים לחיילים הישראלים"

לוואלה! חדשות נודע כי בתמורה לשחרור האסירים ישראל דורשת מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להאריך את המשא ומתן בין הצדדים בשישה חודשים נוספים. ההצעה כוללת גם את שחרור האסירים הערבים-ישראלים במסגרת הפעימה הרביעית. עם זאת, ישראל הבהירה כי היא זו שתקבע את זהות האסירים שישוחררו.

"הפנתר השחור" אחמד עוואד עלי כמייל המכונה הפנתר השחור, לצד אבו מאזן במעמד שחרור האסירים. רמאללה. 31 בדצמבר 2013. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם אסירים פלסטינים ששוחררו במסגרת המשא ומתן/AP

סגן שר הביטחון, דני דנון (הליכוד), מתח ביקורת על האפשרות כי במסגרת שיחות השלום בין ישראל לבין הפלסטינים ממשלת נתניהו תורה לשחרר מספר רב של אסירים פלסטינים, ואמר: "אם ישראל תשחרר מחבלים בסיטונאות - נתפרק מחוסננו הלאומי". לדברי סגן השר דנון, "אסור לשכוח שמאחורי כל שם של מחבל יש משפחה שנהרסה". הוא טען כי "ברור לכולם שהמשא ומתן לא הניב תוצאות ולא יניב כאלו גם בעתיד".

ח"כ יוני שטבון, חברו של השר אריאל לסיעת הבית היהודי, אמר בעקבות הפרסום כי "זו הצעה אומללה, שגם אם לא תמומש הרי שהיא שוחקת את חוסנה הלאומי של ישראל". ח"כ שטבון הדגיש כי "זו אינה החלטה של חדרים סגורים, ראוי שהממשלה תביא את הדברים לדיון ולהצבעה במליאת הכנסת". לדברי ח"כ שטבון, "נוסחת 'מחבלים תמורת שיחות' לא רק שהיא איוולת מוסרית, אלא גם אתנן שישראל לא מוכרחת לו. אם כבר, מי שצריך להעניק אתנן עבור המשך השיחות הם הפלסטינים - ולא ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
שחרור אסירים פלסטינים בחודש דצמבר 2013/טלי מאייר

ח"כ משה פייגלין (הליכוד), אמר כי "ישראל המסוכסכת עם זהותה אינה מסוגלת להצדיק את קיומה כמדינה יהודית ולהתמודד עם טענת 'הצדק הפלסטיני'". לדבריו, "ראש הממשלה וראשי האופוזיציה אינם מסוגלים להכריע בשאלת הזהות הפנימית ולכן אינם מסוגלים לפתור את הקונפליקט החיצוני. התוצאה היא תשלום במטבע קשה של הקפאת בנייה או שחרור רוצחים בתמורה למיצג של תהליך שנועד כביכול לתת מענה לדרישת הצדק הערבית". פייגלין הדגיש: "כפי שנהגתי בעבר - כשהצבעתי נגד התקציב בניסיון לעצור את זוועת שחרור המרצחים, אמשיך ואפעל ככל יכולתי על מנת לעשות זאת".

ההצעה שהוצגה בפני אבו מאזן נועדה לפתור את המשבר שנוצר סביב סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת הפעימה הרביעית, שאמורה הייתה לצאת לפועל ביממה הקרובה. ישראל מסרבת לשחרר את אסירי הפעימה הרביעית ללא התחייבות מצד הרשות הפלסטינית להמשיך בשיחות לאחר 29 באפריל - אז יסתיימו תשעת החודשים שהוקצבו למשא ומתן.

השר לענייני אסירים ברשות, עיסא קראקע, הפגין אמש עם משפחות אסירים פלסטינים מול כלא עופר, ואמר: "עדיין מתקיימים מאמצים בין ישראל, הרשות הפלסטינית וארצות הברית לקיום הפעימה הרביעית של האסירים, האמורים להשתחרר היום בחצות". קראקע אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "וושינגטון וישראל העלו הצעות רבות, אך הנשיא (אבו מאזן) סירב לשקול את כל ההצעות לפני שישראל תשחרר את האסירים". לדבריו, "העמדה הישראלית משפיעה גם על העם הפלסטיני הזועם וגם על האסירים בבתי הכלא אשר עתידים לנקוט צעדים למען שחרורם. ישראל אחראית על כל המתח הזה והפיצוץ שעתיד להתקיים במהלך הימים הקרובים". קראקע אמר: "בשם ההנהגה הפלסטינית והנשיא, אנו דוחים את מעשי הסחיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully