וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד: 8 יהודים איראנים שנעדרו 20 שנה - נרצחו

שליחו של ראש הממשלה הודיע למשפחותיהם של השמונה, שנעלמו בשנות ה-90, כי הם נרצחו כשניסו לברוח לישראל. חקירת היעלמותם של שלושה נוספים נמשכת. "הישג מודיעיני גדול"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יותם בן-דוד

סוגרים מעגל: דוד מידן, המתאם לנושאי שבויים ונעדרים מטעם ראש הממשלה, הודיע היום (חמישי) לשמונה מתוך 11 משפחות היהודים האיראניים שנעלמו בשנות ה-90 כי יקיריהן נרצחו בדרכם לעלות לישראל. משימת האיסוף והמחקר אודות שלושת הנעדרים הנוספים נמשכת. בכך, באה לקיצה, באופן חלקי, תעלומה בת שני עשורים.

פגישת דודו מידן, מתאם מטעם רה"מ נתניהו לנושא השבויים והנעדרים באיראן והרב אליהו בקשי דורון עם בני משפחות הנעדרים. מרץ 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
דוד מידן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לקריאת חדשות נוספות:
בתום שעות של חקירה: בניהו ווינר שוחררו למעצר בית
הערכה: איש השוק האפור שנעדר - נחטף ונרצח
אובמה הטיל סנקציות על בכירים רוסים ועל בנק במדינה

בשנת 1994 ובשנת 1997 ניסו 11 יהודים איראנים, בארבע קבוצות נפרדות, לברוח מאיראן דרך הגבול למדינות שכנות. במהלך ניסיון הבריחה, נעלמו עקבותיהם. לאחרונה, קיבלו גורמי המודיעין מידע ממקור מהימן המעורה בפרטים ולפיו אותם יהודים נתפסו במהלך הבריחה ונרצחו. בעקבות המידע, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למוסד להעמיק את החקירה על היעלמותם של ה-11. ראש המוסד תמיר פרדו קיבל את המשימה והמוסד הביא לפריצת דרך מודיעינית אשר אפשרה לקדם את הפרשה לקראת סיומה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"נמשיך לעשות הכול כדי להשיג מידע על נעדרינו"

הערב, כאמור, נפגש מידן עם משפחות שמונה מהם במרכז למורשת המודיעין ואישר בפניהם את הידיעה. "זו סוגיה שהעסיקה את גופי המודיעין למעלה מ-20 שנה, ואפשר להגיד שהיום התעלומה מגיעה לקיצה", אמר מידן. "בראש ובראשונה זה הישג מודיעיני גדול שהצליחו לשים יד על מקור מהימן באזור לא פשוט, שנתן מידע מהימן שעל בסיסו התקבלה תמונה מה עלה בגורל שמונה מתוך 11 הנעדרים. אנחנו היום מודיעים למשפחות שהמעגל נסגר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר ההודעה למשפחות: "אני שולח תנחומים למשפחות, ומקווה שימצאו נחמה במידע שקיבלו. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להשיג כל מידע אפשרי על נעדרינו".

המידע אודות ההתקדמות בחקירה הועבר לרב הראשי לשעבר ואב בית הדין הרבני הגדול שלמה עמאר, אשר הוציא פסק הלכה הסומך ידו על מהימנות המידע באשר למות שמונה מתוך 11 היהודים שנעלמו. פסיקה זו מאפשרת הכרזתם כנפטרים והנעת הליך התרת עגונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully