וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד הדתות תפר מכרז לחברת הפרסום של הבית היהודי"

18.3.2014 / 10:11

החברה המפסידה טוענת כי אנשי "גל אורן" זכו בחוזה לפרסום שנת השמיטה, על אף שלא עמדו בתנאי המכרז והציעו מחיר גבוה. משרד הדתות: נשיב בבית המשפט

האם משרד הדתות המנוהל על ידי אנשי "הבית היהודי" ובראשם השר נפתלי בנט, תפר מכרז לניהול שנת השמיטה למשרד הפרסום "גל אורן", שניהל עבור המפלגה את קמפיין הבחירות? בשל טענה זו וטענות נוספות, הוגשה לאחרונה עתירה מנהלית על ידי עורכי הדין יעקב חשין וישראל באך המבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את המכרז ולהורות על התקשרות עם החברה שהגיעה למקום השני, על אף שהציעה מחיר הנמוך במיליון ו-666 אלף שקלים מזו שזכתה.

טיב הצעת המשתתפים במכרז לניהול שנת השמיטה – שתחול בשנה הבאה – נבחן בין היתר על פי אמות המידה הנקובות מראש.40% מהניקוד לזכייה במכרז הינו גובה הסכום המוצע. באחד הסעיפים נאמר במפורש כי אמות המידה הן "איכות המציע, ניסיון וותק המציע – 30%" וכן "מקצועיות המציע – 30%, וכן על כל תחום נוסף שבו עוסק המציע, הקשור למתן השירותים במכרז – 3% נוספים".

העותרת, "אומן שירותי יהדות" שהגיעה למקום השני, טוענת כי משרד הפרסום "גל אורן" שימש בתקופת הבחירות האחרונות לכנסת כמשרד הפרסום וכמנהל הקמפיין של השר בנט, ולשם זכייתו נעשו שינויים בתנאי המכרז לצורך זכייתו: "אין מנוס וככל הנראה ניתן להניח כי משרד הדתות שינה בשלב הישיבה המכרעת את תנאי המכרז באופן לא שוויוני, ומעלה חשש כבד למשוא פנים מהותי וברור שיצר המשרד במיוחד לצורך זכיית משרד הפרסום".

עוד בוואלה! חדשות:
"מחר יהיה חשוד-לרגע חדש": שליח וואלה! במלזיה מדווח
צפו: הפרופסור מקבל בשורה קוסמית ששווה פרס נובל
ה"נקמה" של פוטין: סנקציות נגד בכירים אמריקנים

"זריקת בוץ לשמה"

טענה נוספת שמועלית בעתירה היא זו המתייחסת לכך ש"גל אורן" הינו משרד פרסום, ואינו אמור לכאורה לנהל פרויקטים מסוג זה: "אין חולק כי אומן שירותי יהדות שהינה מהחברות המובילות בתחום אספקת שירותי דת ואף שימשה כמנהל עבודה בפועל בשנת השמיטה הקודמת הינה איכותית מנוסה ומקצועית יותר מגל אורן שהינה חברת פרסום".

הבית היהודי, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. נמרוד סונדרס
"הליכי המכרז נוהלו על ידי גורמים מקצועיים". חגיגות במטה הבית היהודי לאחר פרסום תוצאות הבחירות, ינואר 2013/נמרוד סונדרס

בנוסף, נטען כי מועד המכרז הוארך שלא כדין: "משרד הפרסום לא התמודד למכרז עד ליום האחרון להגשת מועמדות באמצע חודש ינואר האחרון". לפי "אומן שירותי יהדות", "בתאריך זה, לשם מטרת הזכייה, האריך משרד הדתות במפתיע את מועד הארכת הגשת מועמדות למכרז לתאריך מאוחר יותר, דיחוי שמטרתו ככל הנראה לגרום לזכייתו של גל אורן". לטענת החברה, המשרד לשירותי דת העדיף את "גל אורן" למרות פער מחירים עצום שיגיע מכספי הציבור, "ללא כל צידוק הגיוני ברור".

בכתב התשובה של "גל אורן" לבית המשפט אישר המשרד כי ניהל את קמפיין הבחירות של מפלגת הבית היהודי, אך הכחיש את הטענות על משוא פנים מכל וכל. לדברי המשרד, "זוהי זריקת בוץ לשמה; אין בטענה זו ולו בדל של ראיה. אם כן, מה היה טעם בהעלאת טענה זו אם לא להשחיר סתם ולחינם את משרד הדתות ואת המשרד פרסום. מוטב היה לעותרת לו טענות אלו כלל לא היו עולות על הכתב".

דובר המשרד לשירותי דת, דניאל בר, מסר בתגובה: "מאחר שהטענות הגיעו לערכאות משפטיות, המשרד ישיב בין כותלי בית המשפט. עם זאת, אציין כי הליכי המכרז נוהלו על ידי גורמים מקצועיים במשרד, ובכללם הלשכה המשפטית והחשבות (גורמים שאין להם כל זיקה פוליטית) על פי הנהלים. כמו כן, בהליך מקדמי נדחו טענות החברה העותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully