וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות נתניהו נחשפות: כמה כסף הוציא על טיסות?

13.3.2014 / 0:03

לשכת ראש הממשלה פרסמה את הנתונים לאחר פניית התנועה לחופש המידע. הביקור הכי יקר: בארה"ב וקנדה, לפני שנתיים, שהסתכם ב-7.7 מיליון שקל. ומהו סעיף ההוצאות הגדול ביותר?

לשכת ראש הממשלה הוציאה כ-19 מיליון שקלים על ביקוריו של בנימין נתניהו בחו"ל בשנת 2013 - כך עולה מנתונים שפרסמה אמש (רביעי) הלשכה, בתגובה לפנייה מטעם התנועה לחופש המידע. מדובר בירידה של כמיליון שקלים לעומת שנת 2012, במהלכה הוציאה לשכת ראש הממשלה כ-20 מיליון שקלים על טיסות לחו"ל.

הביקור הממלכתי היקר ביותר של נתניהו בשנתיים האחרונות היה זה שערך בקנדה וארצות הברית, במרץ 2012. נסיעה זו עלתה למשלם המסים כ-7.7 מיליון שקלים. ביקורו של ראש הממשלה בסין לפני כשנה עלה כ-6 מיליון שקלים, ואילו ביקורו של נתניהו בניו יורק בספטמבר 2012 - במהלכו נשא את הנאום המפורסם על הפצצה האיראנית - עלה כ-6.9 מיליון שקלים. ביקורו של נתניהו בניו יורק בספטמבר 2013, גם הוא לרגל עצרת האו"ם, עלה כ-6.5 מיליון שקלים - כלומר, היה זול מן הביקור בשנה הקודמת בכמעט חצי מיליון שקלים.

לרשימת ההוצאות של נתניהו

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
חוק יסוד: משאל העם אושר בקריאה שנייה ושלישית
כך נראה העולם המושלם של נתניהו, לפיד ובנט
בנט מאיים על נתניהו: לא מציע לנסות לשחרר מחבלים ישראלים

בנימין נתניהו ראש הממשלה נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
עלות הנסיעה לניו יורק - קרוב ל-7 מיליון שקלים. נתניהו נואם באו"ם, ספטמבר 2012/רויטרס

רוב טיסותיו של נתניהו היו עם חברת אל-על, אולם שתיים מהן - טיסה לקפריסין בפברואר 2012 וטיסה לפולין ביוני 2013 - היו עם חברת ארקיע. סעיף ההוצאות הגדול ביותר בכל אחת מנסיעותיו של נתניהו הייתה הטיסה עצמה. בניסיון לצמצם את עלויות הטיסה של ראש הממשלה ונשיא המדינה, החליטה הממשלה לאחרונה להקים ועדה שתבחן רכישת מטוס רשמי עבור נושאי התפקידים הבכירים במדינה. הוועדה תבחן אם ההוצאה הגבוהה אך החד-פעמית של רכישת מטוס אכן תחסוך כסף לקופת המדינה.

בסך הכול, הנתונים שפרסמה לשכת ראש הממשלה כוללים פירוט לגבי 14 נסיעות רשמיות של נתניהו בשנתיים האחרונות – שבע נסיעות ב-2013 ושבע נוספות בשנה שלפניה. לגבי כל נסיעה נמסר מה הייתה עלות הטיסה עצמה ומה היו העלויות הנוספות, החל מסידורי לינה ועד לעלויות על אכילה במסעדות.

את המידע להוצאת פירוט עלויות טיסות ראש הממשלה לחו"ל הגישה התנועה לחופש המידע באמצעות הסטודנט לירון בריזל, מהקליניקה לחופש המידע שמפעילה התנועה לחופש המידע בבית הספר למשפטים במכללה למינהל.

כל הוצאות הנשיא

מוקדם יותר אתמול פרסם מעון נשיא המדינה, שמעון פרס, את הוצאות בית הנשיא לשנה החולפת, שעומדות על כ-57 מיליון שקלים. כך עולה ממסמך שהעבירה לאחרונה לשכת נשיא המדינה לידי התנועה לחופש המידע. מתוך סכום זה, כ-55 מיליון שקלים הוקצו להוצאות בית הנשיא ולשכת נשיא המדינה, ועוד כשני מיליון שקלים לנושאים הקשורים לנשיאי המדינה בעבר. סעיף ההוצאה הגדול ביותר של בית הנשיא היה הוצאות התפעול, שעמדו על כ-11 מיליון שקלים.

בדברי ההסבר של לשכת הנשיא לסעיף, נכתב כי "סעיף זה כולל את טקסי קבלת פנים ואירוח מנהיגים מכל העולם, אירועים וטקסים לחברה הישראלית, בדיקות בטיחות וכיבוי אש, ביטוחים, חשבונות שוטפים ועוד".

לרשימת ההוצאות המלאה של בית הנשיא

(עדכון ראשון: 23:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully