וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מאיים על נתניהו: לא מציע לנסות לשחרר מחבלים ישראלים

12.3.2014 / 11:48

בראיון לוואלה! חדשות התייחס יו"ר הבית היהודי לפעימה האחרונה של שחרור האסירים בסוף החודש: "מדובר באזרחים שרצחו". על אישור חוק הגיוס: יציל את החרדים שהעסקנים כלאו

נפתלי בנט בכניסה לישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
"לא היה ספק שהחוק הזה יהיה קשה, הוא פירק קואליציות". בנט/מעריב, מרים צחי

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לפעימה הרביעית של שחרור האסירים בסוף החודש, במסגרת תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בשבועות הקרובים אמורה ישראל להוציא לפועל את הפעימה הרביעית של שחרור האסירים. על פי פרסומים בתקשורת, פעימה זו תכלול ככל הנראה שחרור רוצחים שהם ערבים-ישראלים. בראיון מיוחד לוואלה! חדשות דחה שר הכלכלה את האפשרות על הסף: "החלטת הממשלה לא עוסקת בערבים-ישראלים. ערבים ישראלים זה לא נכלל, אין אפשרות לשחרר אותם בלי להביא את זה לממשלה, ובממשלה תהיה התנגדות מוחלטת לדבר הזה".

מה זאת אומרת התנגדות מוחלטת? תפרשו על זה מהממשלה?
"אני לא מאיים איומים, אבל אני לא מציע לאף אחד להעלות את הכיוון של אסירים ערביי ישראל. מדובר באזרחי מדינת ישראל שרצחו. הרעיון להביא כזה דבר להצבעה זה לא רעיון שאני מציע לאף אחד. בכל מקרה אין אפשרות לשחרר מחבלים ישראלים בלי להביא את זה לממשלה".

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
57 מיליון שקלים בשנה: כל הוצאות הנשיא פרס
מלזיה מודה: אין לנו מושג היכן נמצא המטוס הנעלם
חשד: תושב מזרח ירושלים ניסה לפוצץ בתים בגז

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חוגג ברמאללה עם אסירים ששוחררו בדצמבר/יותם רונן

בחודש שעבר היה לך סכסוך מתוקשר עם נתניהו. מה טיב היחסים ביניכם היום?
"נתניהו ואני באים לעבוד בשביל עם ישראל. אני לא מתעסק במערכות יחסים, אלא בעבודה רצינית בשביל המדינה. כשאני נכנס לקבינט, שם עיקר הממשק, ברגע הזה כל חברי הקבינט משילים מעליהם את ההיבטים הפוליטיים ופועלים נטו בדרך עניינית ואחראית. זו הדרך שלי ואני יכול להעיד שזו גם הדרך של ראש הממשלה".

חבילת החוקים הנוכחית נגמרה, ומעבר לסיבוב מחכה הבטחת בחירות של "יש עתיד" וליברמן – ברית הזוגיות. מה תעשה אם זה יקודם?
"אני אמרתי כל הזמן שהעקרונות שלי לכל עניין הדת והמדינה זה שיעמדו בשלושה תנאים: שלא יסתור את ההלכה, שייעשה בהידברות וטוב לעם ישראל. לא הוצג בפניי שום דבר, ועד שלא יוצג לא אוכל להתייחס".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
"לא מתעסק במערכות יחסים, אלא בעבודה רצינית". ראש הממשלה נתניהו/AP

השבוע הכתירו אותך ב-CNN למנהיג הימין בישראל. אתה כבר לוטש עיניים לתפקיד ראש הממשלה?
"אנחנו מזמן פתחנו את הבית היהודי לכל עם ישראל. כשאני אומר 'אתה אח', אני לא בודק אם יש לך כיפה או לא. זה לא מעניין אותי. אני עובד בשביל כל עם ישראל. אנחנו מכוונים להיות המפלגה המרכזית של העם. אני חושב איך להיות שר כלכלה ואיך לחזק את היהדות של עם ישראל".

"חלק גדול מהחרדים לא לומד תורה"

בנט התייחס גם לחוק הגיוס שאושר הבוקר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ואמר כי "מה שהוצאנו מוועדת שקד זה חוק נכון שמאזן בין הצדק ובין השכל". באשר להחלטת חבר סיעתו יוני שטבון להתנגד לחוק, אמר: "אני מצטער על המהלך הזה. יוני ילד גדול, הוא החליט מה שהוא החליט. החוק עבר ברוב גדול ואני שמח על כך".

הדקות שלאחר ההצבעה שבה עבר חוק הגיוס בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
השרים מתחבקים לאחר אישור חוק הגיוס, הבוקר במליאת הכנסת/יואב דודקביץ'

לדברי בנט, "לא היה ספק שהחוק הזה יהיה חוק קשה לחקיקה, הוא פירק קואליציות. יש כאלה שנוח להם להיות באולם נגב ולצקצק בלשון", אמר בהתייחסו להחלטת האופוזיציה לכנס ישיבה חלופית בכנסת. "אני מסתכל על מפלגת העבודה, איפה היית עד עכשיו? בירח? ניהלתם את משרד הביטחון. מה עשיתם כדי לפתור את הבעיה? נכון, הפשלנו שרוולים ונכנסנו לזירה, הזירה היא קשה".

אתה תומך בסנקציות הפליליות?
"אין סנקציות פליליות. אם יעמדו במכסות, גם לא יחילו את חוק שירות ביטחון. יוצרים פה פוביה מדומיינת ומעצימים את זה. החוק מתון ומכניס את החרדים לשירות. הנס הגדול בחוק הוא התעסוקה. אני בעד החוק. ההערה העיקרית היא בהקשר לאווירה כי החוק בסדר גמור, אבל יש אווירה בעייתית: מצד אחד, בקרב החרדים מפמפמים כאילו זה אסון – והם יודעים יפה מאוד שזה לא אסון ושזה חוק ראוי. מצד שני, יש כאלה שרוצים להראות שהם פגעו בחרדים".

מי רוצה להראות שהוא פגע בחרדים?
"יש כאלה. לא רוצה להיכנס לזהות. אני קורא לכולם לגלות אחריות".

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
"יש מי שרוצה להראות שהוא פגע בחרדים". לפיד/טלי מאייר

אתמול איילת שקד אמרה מעל בימת הכנסת שאריה דרעי מסית נגדה. אתה מרגיש שהחרדים מסיתים נגדכם?
"עצוב לי, בהחלט. יש כאלה שקראו לנו 'עמלק', 'פושעים' ו'בוגדים' וכינויים לא ראויים. זו לא התנהלות אחראית. זה חוק הצלה של החברה החרדית. לפני 30 שנה רוב החרדים עבדו. בדור האחרון נוצרה סיטואציה שעסקנים חרדים ניתבו את החרדים למקום חסר תקדים שהם לא עובדים לא משרתים, וכל הדבר הזה עמד להתמוטט. מישהו חושב שמגזר שלם יכול לעבוד, לא לשרת והמדינה תממן ותגן עליהם? חלק גדול מהם לא לומד תורה. העסקנים שלהם כלאו אותם. אני משרת 22 שנה בצבא, איבדתי חברים בצבא. כשאדם שלא שירת בצבא קורא לי עמלק, זה דבר איום ונורא במדינה היהודית. זה אומר שאנחנו צריכים להתעורר וכל הצדדים צריכים להרגיע ולהבין שכל המדינה הזו היא ספינה אחת. אי אפשר לקדוח בה חורים. חורבן הבית היה בגלל שנאת חינם".

השר יעקב פרי התייחס לפוסט שלך, שלקח קרדיט על החוק, ואמר אתמול בוואלה! כי "רבני תקומה ניסו לעשות הכול כדי לחורר את החוק"
"הבאנו לחוק מאוד מאוזן. היו כאלה שרצו לכפות גיוס גיל 18 על רבבות חרדים. זה נורא יפה על הנייר, אבל במציאות זה היה מביא לתוצאה ההפוכה. הבאנו לחוק מדורג, שפוי והגיוני שמתמקד בתעסוקה. מי שהיה פה המבוגר האחראי זה הבית היהודי".

ח"כ משה גפני בכנס האופוזיציה המחרימה את דיוני הכנסת. מרץ 2014. טלי מאייר
"לא התנהלות אחראית". הח"כים משה גפני ומאיר פרוש/טלי מאייר

בחודש שעבר היה לך סכסוך מתוקשר עם נתניהו. מה טיב היחסים ביניכם היום?
"נתניהו ואני באים לעבוד בשביל עם ישראל. אני לא מתעסק במערכות יחסים, אלא בעבודה רצינית בשביל המדינה. כשאני נכנס לקבינט, שם עיקר הממשק, ברגע הזה כל חברי הקבינט משילים מעליהם את ההיבטים הפוליטיים ופועלים נטו בדרך עניינית ואחראית. זו הדרך שלי ואני יכול להעיד שזו גם הדרך של ראש הממשלה".

חבילת החוקים הנוכחית נגמרה, ומעבר לסיבוב מחכה הבטחת בחירות של "יש עתיד" וליברמן – ברית הזוגיות. מה תעשה אם זה יקודם?
"אני אמרתי כל הזמן שהעקרונות שלי לכל עניין הדת והמדינה זה שיעמדו בשלושה תנאים: שלא יסתור את ההלכה, שייעשה בהידברות וטוב לעם ישראל. לא הוצג בפניי שום דבר, ועד שלא יוצג לא אוכל להתייחס".

חברי הכנסת אחמד טיבי שלי יחימוביץ ובוז'י הרצוג כנס של האופוזיציה שמחרימה את דיוני המליאה. מרץ 2014. טלי מאייר
"איפה היית עד עכשיו?". יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג/טלי מאייר

שירתת שירות צבאי מלא בסיירת מטכ"ל. איך אתה מרגיש עם השירות של ישיבות ההסדר שעושים 17 חודש?
"אני גאה בתלמידי ישיבות ההסדר, אני חושב שהם דוגמה לאיך שמשלבים תורה וצבא. מדובר על כמות מוגבלת של 800 חיילים מתוך 8,000 מהציונות הדתית שהולכים לשירות מלא. אי אפשר להגיד 'למה אין רבנים מהציונות הדתית?' אם לא נותנים להם את התנאים לזה. לי כואב העליהום שיש עליהם. אני גאה במוסד הזה של ישיבות ההסדר".

בנט התייחס גם לתוצאות הבחירות החוזרות בבית שמש, שם זכה שוב ראש העיר החרדי משה אבוטבול, אמר בנט: "אנחנו מכבדים את התוצאות הדמוקרטיות וקוראים לראש העיר לדאוג לכל התושבים, חרדים וכאלה שאינם חרדים, לטובת העיר בית שמש".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully