וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר לשעבר: "עדויותיה של שולה זקן היו בידיי"

מיכה לינדנשטראוס אמר באירוע שבתרבות כי ההחלטה אם לקבל את עדותה של זקן היא שיקול הפרקליטות. הוא טען שכתב אישום נגד בועז הרפז יוגש בקרוב וגינה את בזבזנות ראש הממשלה

מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, אמר היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע כי עדויותיה של שולה זקן, שפורסמו בתקשורת, היו בידיו בזמן כהונתו כמבקר. "ב'סיליקט דימונה', הפרשה היחידה שבה הורשע אולמרט, היו לנו מסמכי שולה, יומנים שגילינו אותם אז, והיו בהם מספר לא קטן של שאלות בנושאים דומים, אותם העברנו לשלטונות החקירה”, אמר לינדנשטראוס.

לינדנשטראוס טען כי השופט במשפט אולמרט יכול לדחות את ההכרעה בתיק ולא להחליט בטרם ייבדקו טענותיה של זקן. "ההחלטה אם לקבל את עדותה של זקן היא שיקול של הפרקליטות", אמר המבקר לשעבר. על חקירת אולמרט בזמן כהונתו אמר כי היו אלו ימים לא קלים עבורו: "ישבתי איתו הרבה באותה תקופה. הייתה זו חקירה מאוד רצינית ואי אפשר היה להתעלם מדמותו של הנחקר – ראש ממשלת ישראל".

עוד חדשות מהארץ
השר לשעבר ויקטור שם טוב הלך לעולמו בגיל 99
ההכנות הושלמו: ספינת הנשק תגיע לאילת בקרוב
הגז הישראלי יביא שלום בין קפריסין לטורקיה?

מיכה לינדנשטראוס בביתו, ספטמבר 2013. ערן גילווארג
המבקר לשעבר, מיכה לינדנשטראוס/ערן גילווארג

המבקר לשעבר התייחס לפרשת הרפז ואמר שכרגע מתקיימת חקירה יסודית בנושא, וכי יתכן שבקרוב תהיינה תוצאות גלויות לציבור. "משרד המבקר חקר כ-300 אישים, ביניהם אלופים ושרי בטחון. עשינו בדיקה יסודית ומקיפה והנושא מחייב טיפול שורש", אמר וטען כי הוא מצפה לכתב אישום נגד בועז הרפז. "נגד אשכנזי וברק יש חקירה כרגע, אך אינני מתנבא בנושא".

לינדנשטראוס אף מתח ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל אורח החיים שלו שאותו כינה "ראוותני". "אני נגד רכישת מטוס פרטי לשימוש ראש הממשלה. יש 850 אלף ילדים עניים בישראל", הסביר. הוא ביקר גם את שאר חברי הכנסת ותהה מדוע הם ניצלו את תקציב "הקשר עם הבוחר" עד תומו. "כאזרח ישראלי כואב לי. צריך לשמור על צניעות ולחסל את נגע הבזבוז. זה חמור בעיניי ואני זועם".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully