וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 4 שנים: זינוק של 123% בבנייה בהתנחלויות

3.3.2014 / 16:16

ב-2013 החלו לבנות 2,534 מבני ציבור ויחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, 1,161 מהם ביוזמה ממשלתית. שלום עכשיו: "בקצב הזה, עד שייגמר המו"מ לא יישאר מקום לשתי מדינות"

אתר בנייה במודיעין עלית, 2010. AP
אתר בנייה במודיעין עילית/AP

שיא של ארבע שנים: ב-2013 חלה גדילה בהתחלות הבנייה ברחבי יהודה ושומרון ב-123% לעומת השנה הקודמת, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסמו היום (שני). בשנה שעברה החלו בבנייתן של 2,534 יחידות דיור, זאת לעומת 1,133 ב-2012. 824 דירות נבנו ב-2013, לעומת 1,710 מבני ציבור.

עוד עולה מהנתונים כי 1,161 יחידות דיור נבנו ב-2013 ביוזמה ממשלתית, לעומת 113 ב- 2012 ו-91 יחידות דיור ב- 2011. מדובר בעלייה של כאלף אחוז לעומת שנים עברו. בתגובה לנתונים אמר יריב אופנהיימר מזכ"ל "שלום עכשיו": "עכשיו זה רשמי, על פי נתוני הלמ"ס, 2013 שנת שיא בבנייה בהתנחלויות. בקצב הזה, עד שייגמר המו"מ לא יישאר מקום לשתי מדינות".

ראשת מרצ זהבה גלאון שסיימה עתה ביקור אצל אבו מאזן אמרה כי למרות המגעים המדיניים לקידום תהליך השלום, "הנתונים שפורסמו היום מראים מה הם סדרי העדיפויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

הסיפורים החמים בחדשות:
מרקל לאובמה: ייתכן שפוטין איבד כל קשר עם המציאות
חשד: בכיר בעירייה בדרום תקף את אשתו וחברתה
תיעוד מיוחד: הפגנת החרדים בירושלים - בדקה אחת

בתוך כך, היום התקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שעסק בדוח של תנועת "רגבים" בבנייה בלתי חוקית של הפלסטינים בשטחי C. במהלך הדיון נטען על ידי מחברי הדוח כי בעת האחרונה נבנו עשרות מבנים יבילים ומתקני מים ושירותים בחסות הרשות הפלסטינית ובסיוע ארגונים בינלאומיים. בישיבה נטען שהיועץ המשפטי של איו"ש מעכב תהליכים של מימוש האכיפה - שלא בהתאם למדיניות הממשלה ומשרד הביטחון. מוטי יוגב (הבית היהודי), יו"ר הוועדה לענייני יו"ש של ועדת החוץ והביטחון, ציין ש"יש תחושה שיועמ"ש איו"ש פועל בצורה לא מידתית, בניגוד לדעתו של שר הביטחון". נציג המינהל האזרחי דחה את הטענות ואמר כי התפקיד של המנהל הוא לשמור על החוק ולבצע אכיפה לעולם באופן שווה.

בסיכום הדיון אמר ח"כ יוגב ש"אין ספק שיש פה מציאות קשה המעלה שאלות לאחראים על אכיפת החוק והסדר ביו"ש. אעלה את הדברים לשר הביטחון, לשרת המשפטים ולשר החוץ בדרישה לקיים דיון שיכלול הן את הסדרת הבדואים והן את אכיפת ההשתלטות על אדמות מדינה והבנייה הבלתי חוקית בניהול הרש"פ וארגונים בינ"ל".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully