וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון לא תכונס עד חודש מאי

16.2.2014 / 14:18

זאת בשל מחלוקת על זהות העומד העתידי בראשה. משמעות הדבר שבמשך חצי שנה - מאז זוכה היו"ר הקודם, אביגדור ליברמן, לא מתקיים פיקוח אזרחי על מערכת הביטחון

ישיבת החוץ והבטחון בעקבות ההסלמה בדרום,נובמבר 2012. עומר מירון
אחת הוועדות החשובות בכנסת/עומר מירון

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תיוותר ללא יו"ר לפחות עד פתיחת מושב הקיץ באמצע חודש מאי הקרוב, כך נודע לוואלה! חדשות. פעילות הוועדה שותקה בחודש נובמבר 2013, אז זוכה יו"ר הוועדה הקודם, אביגדור ליברמן, במשפטו - ומונה לשר החוץ. מאז, לא הצליח ראש הממשלה להכריע על זהות מחליפו של ליברמן, בשל מחלוקת פוליטית על זהות היורש: גם מקורבו, חבר הכנסת צחי הנגבי, וגם יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח, רואים עצמם מתאימים לתפקיד.

עוד בנושא:
עד שנתניהו יחליט: יו"ר אחר בכל ישיבת חוץ וביטחון
"לפיד מפרק את הממשלה בשביל ג'וב לעפר שלח"
לפיד ובנט בגנון של נתניהו / פרשנות

כתוצאה משיתוק הפעילות של הוועדה, לא נמסר לכנסת מידע חסוי על פעילות זרועות הביטחון, נציגי הוועדה אינם מקבלים סקירות מראשי הצבא וגם אינם יכולים לאשר העברות תקציביות מסוימות למערכת הביטחון.

על פי המסתמן, אמורה להיערך רוטציה בין השניים, אלא שהליכוד ויש עתיד לא הצליחו להחליט מי מבין השניים יכהן ראשון בתפקיד. בניסיון להאיץ בממשלה לקבל החלטה, הקציב יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, 45 ימים לפתרון הבעיה, ותקופה זו אמורה להסתיים ב-22 בפברואר. אלא שהסכמה לא נראית באופק, ולכן הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו ליו"ר הכנסת כי בגלל היעדר הסכמה פוליטית, לא ניתן למנות יו"ר לוועדה.

יש לציין כי ההחלטה שלא להחליט על היו"ר הבא עלולה להביא לכך שהכנסת - ולא הממשלה - תחליט מי יעמוד בראש הוועדה. בהתאם לשינוי בתקנון הכנסת שאושר לפני חודשיים, כעבור 45 יום תהיה חייבת ועדת הכנסת לבחור יו"ר לוועדה. אמנם קיימת אפשרות לדחות את המועד, אך לא ברור אם אדלשטיין יסכים לכך.

בחודש שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר ינהל שתיים מישיבות הוועדה, שעסקו בעניינים טכניים. אלא שמאז לא שבה הוועדה להתכנס, כך שהפיקוח הפרלמנטרי על מערכת הביטחון למעשה לא קיים מזה ארבעה חודשים.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר: "אין תגובה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully