וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מבהיר לאיראן: לא נרפה מהסנקציות הקיימות

2.2.2014 / 11:17

שר החוץ האמריקני נפגש במינכן עם מקבילו ג'וואד זריף, והדגיש שעיני המערב פקוחות כלפי תכנית הגרעין של טהראן. איראן קיבלה אמש 500 מיליון דולר מהכספים שהוחרמו ממנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, נפגש הבוקר (ראשון) עם עמיתו האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בשולי ועידת מינכן לביטחון. הפגישה נערכה לקראת הסבב הבא של השיחות בין טהראן לשש המעצמות, בנוגע לתכנית הגרעין של איראן. נציגי הצדדים יפגשו בווינה ב-18 בפברואר.

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה כי קרי הבהיר לזריף שארה"ב תמשיך לאכוף את הסנקציות הקיימות על איראן. "קרי הדגיש את חשיבות המגעים בין שני הצדדים, כך שיתנהלו באווירה טובה, אך כזו שבה איראן מצייתת להתחייבויות שנתנה".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף. ועידת מינכן לביטחון, 1 בפברואר 2014. טוויטר, אתר רשמי
שר החוץ האיראני, אמש במינכן בפגישה עם המשלחת הגרמנית/אתר רשמי, טוויטר

בחודש נובמבר 2013 איראן חתמה על הסכם ביניים מול שש המעצמות, כדי להאט את תכנית הגרעין שלה. בחודש שעבר השעתה איראן את העשרת האורניום ל-5%, ובתמורה זכתה להקלה בעיצומים המוטלים עליה, בין היתר בסחר ובייצוא מתכות יקרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בעוד שבועיים יתחדשו המגעים בין איראן לנציגי ארה"ב, סין, רוסיה, בריטניה, צרפת וגרמניה, לקראת גיבוש הסכם סופי, שצפוי להיחתם תוך כמה חודשים. ארה"ב והאיחוד האירופי הבטיחו לא להטיל עיצומים חדשים על איראן בפרק הזמן הזה, והנשיא ברק אובמה אמר שיטיל וטו על יוזמות מהסוג הזה שיעלו בקונגרס.

בסוף השבוע, אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, כי הייתה לה "פגישה מעניינת מאות" עם השר האיראני זריף. היא אמרה כי היא מצפה מאוד לעבוד עמו בסבב השיחות הבא בווינה.

במסגרת ההקלות בעיצומים, איראן קיבלה בסוף השבוע את החלק הראשון מהכספים שהוחרמו ממנה. סגן שר החוץ, עבאס עראקצ'י, אמר כי איראן קיבלה גישה לחשבון בנק בשוויץ, בו הופשרו 500 מיליון דולרים, מתוך כ-4.2 מיליארד דולרים שהוחרמו ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully