וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אבותינו וצאצאינו לא יסלחו למי שיחלק את הארץ

יו"ר הבית היהודי תקף את ראש הממשלה בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי ואמר: "אם יהודים יחיו בפלסטין - יהרגו אותם". נתניהו בתגובה: "איננו רוצים לספח פלסטינים ולשלוט בהם"

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, עריכה: יותם בן-דוד

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט נאם היום (שלישי) נאום ניצי וימני בכנס למחקרי ביטחון לאומי, בו תקף את הצעת ראש הממשלה להותיר ישראלים תחת ריבונות פלסטינית. "אבות אבותינו וצאצאי צאצאינו לא יסלחו למנהיג יהודי שיחלק את ארצנו ויחלק את בירתנו", אמר בנט.

לדבריו, "אנחנו נמצאים בימים גורליים למדינת ישראל, בימים כאלה חובה לומר את האמת: עשרות שנים יש אנשים ששואפים בנחישות לחלק את הארץ ולמוסרה לפלסטינים ורק התירוץ הוא זה שמתחלף. פעם אמרו – זה יביא שלום, רק אם נמסור. כיום כבר מבינים שמסירות שטחים לא תביא לשלום. יש כאלה שאומרים שנמסור ונקבל שלום עם כל העולם". נתניהו שעלה אחריו אמנם לא הגיב למתקפה אך הבהיר: "איננו רוצים לספח פלסטינים ולשלוט בהם".

עוד בוואלה! חדשות
אבי הילדים שהורעלו: "מרגש לראות שהלב חזר לפעום"
תאונה בגרמניה: 90 פרות נפחו - והרפת התפוצצה
נער נדקר בבית ספר באשדוד, מצבו בינוני

"חייבים לזכור, במבט של אלפי שנים, אנחנו פסיק קטן במפת ההיסטוריה של העם היהודי. אנחנו צריכים להבין את הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו להיות שומרי הסף של ההיסטוריה, שומרי ירושלים", אמר בנט.

"יהודים בריבונות פלסטינית? זה לא ייקרה, וזה לא יכול לקרות"

השר בנט המשיך והאשים גורמים ישראלים במצב המדיני המורכב. "הבעיה מתחילה מבפנים, מתוכנו זועקים 'חרם חרם', מה שבסוף יביא חרם. לא מנהלים כך מו"מ. "כל פעם שיש מאבק נחתוך בארץ? מה צריך לעשות? להיאבק חזרה, להילחם נגד. אמרו שאי אפשר לפתור את הטרור, אלא בהסדר. ב-2002 השתתפתי בחומת מגן וניצחנו את הטרור. נלחמנו במלחמות קונבציונליות וניצחנו. עכשיו יש טרור שקט, טרור הדה-לגיטימציה על ישראל", אמר.

יו"ר הבית היהודי הציע לקחת "תקציב של טייסת או אוגדה", ולהפנות את זה למאבק בדה-לגיטימציה. "ישראל הפכה לשדה ניסוים של הקהילה הבינלאומית. ובימים האחרונים אף הגיח רעיון חדש: 'יהודים ישארו תחת ריבונות פלסטינית'. תנו לי לומר לכם - זה לא ייקרה, וזה לא יכול לקרות. אתם יודעים למה יהודים לא יכולים לחיות תחת ריבונות פלסטינית? כי הם יהרגו אותם".

לדברי השר, מהות הציונות היא ריבונות. "אם אין ריבונות אין ציונות. יהודים תחת ריבונות זרה זוהי פניית פרסה של הציונות. ניסינו את זה באירופה וזה לא ממש הצליח".

בנט: "אבותינו וצאצאינו לא יסלחו למי שיחלק את הארץ". צילום מסך
"עכשיו יש טרור שקט". בנט בכנס/צילום מסך

בנט חזר על ההצעה שהציג בעבר על מנת לפתור את הסכסוך - החלת הריבונות על השטחים בגדה המיושבים בכ-400 אלף יהודים, והענקת אזרחות ל-70 אלף פלסטינים באותם מקומות. "זה לא יפגע בדמוקרטיה. בשאר השטח הפלסטנים יקימו שלטון עצמי. ייבחרו, ישלמו מיסים, יבנו לעצמם. האם זה מושלם? לא. האם זה עדיף בהרבה מאשר להחדיר ללבנו מדינת אויב – כן. תצאו כבר מההזיה שהכל אפשר לפתור בקאט אנד פייסט", עקץ את המתנגדים לו.

"אם היינו נכנעים ללחץ לא היינו מקימים מדינה"

הוא הבהיר כי הקהילה הבינלאומית אמנם לא תתמוך בהצעתו, אולם טען כי העולם ממילא כיום לא מכיר בכותל ובהר הזיתים וברמת הגולן כמדינת ישראל, "אז גם בזה הוא לא יכיר".

"אם היינו נכנעים ללחץ לא היינו מקימים מדינה. העולם מכבד עוצמה, לא נחמדות. אם נהיה חזקים העולם יעריך אותנו. כשסיפחנו את הגולן, הנשיא רייגן השעה את מזכר ההבנות עם ישראל, אבל בגין אמר לו – אתם מענישים את ישראל? מי שמאיים עלינו ימצא שאנחנו חירשים לאיומים. התקיימנו 3,700 שנה בלי מזכר הבנות ונמשיך עוד גם בלעדיו".

לטענתו, התנאי להצלחת התוכנית הוא שקט בשטח, שיבוא בזכות השקעה הכלכלית מסיבית בשטחים הפלסטינים. "משרד הכלכלה משקיע משאבים בשביל הדו-קיום. צריך להרים את הראש לעבר ישראל חזקה יותר ובטוחה יותר, והעולם יאמין לנו כשנאמין לעצמנו", אמר.

ישיבת ממשלה, ינואר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
בנט הקדיש חלק מנאומו לבקר את ראש הממשלה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ראש הממשלה נתניהו שעלה מאוחר יותר לנאום אמנם לא התייחס ישירות למתקפה מצדו של שותפו לקואליציה, אולם הקדיש חלק נכבד מדבריו למו"מ עם הפלסטינים וחזר על עמדתו לפיה יש להגיע למצב של שתי מדינות לאום.

נתניהו: ההסכם עם איראן החזיר אותה 6 שבועות אחורה

"במו"מ עם הפלסטינים אנחנו נשיג שתי מטרות – שלא תהיה מדינה דו לאומית, ושלא תהיה עוד מדינה בחסות איראן", אמר ראש הממשלה. בהתייחסו לעובדה שכבר התקיימו סבבי פגישות רבים, ונוכח הרושם לפיו אין התקדמות בשיחות מול הרשות אמר כי "בקרוב נדע אם ניתן להמשיך את המו"מ".

"האמריקנים פועלים כעת לגבש את העמדות שלהם שיוצגו לצדדים. ישראל אינה חייבת להסכים עם כל מה שהם יציגו, אבל אנחנו עומדים על שני דברים חשובים מול הפלסטינים: ההכרה במדינה היהודית כמדינת לאום, ופירוז המדינה הפלסטינית. זו הארץ שבה נצרבו הזיכרונות שלנו, כאן המדינה שהקמנו. הפלסטינים צריכים להשלים עם זה. איננו רוצים לספח פלסטינים ולשלוט בהם, אבל מטבע הדברים המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת, וסממנים מסוימים של ריבונות יהיו מוגבלים", אמר.

בהמשך דבריו נגע ראש הממשלה בנושא האיראני והבהיר כי הסכם הביניים שהושג בז'נבה, שיישומו החל לאחרונה – הרחיק את האיראנים חודש וחצי בלבד אחורה מהשלב בהעשרה בו היו לפני ההסכם. "מה שהאיראנים עשו ומה שההסכם עשה, זה להחזיר את הרכבת חזרה לתחנה הראשונה (העשרה של עד 3.5%), אבל הם משפצים את הקטר, כך שיוכלו לפרוץ בעתיד הישר אל ה-90%", אמר נתניהו. "הסכם ז'נבה הוא הסכם רע. ההסכם הרחיק את איראן בעוד שישה שבועות מהמקום שבו היא עמדה לפני ההסכם". לדבריו, מטרת הסדר הקבע נותר למנוע מאיראן נשק גרעיני. "לא ניתן לאיראן לפתח את היכולת לייצר נשק גרעיני, זו הייתה ותישאר המדיניות שלנו".

(עדכון ראשון: 17:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully