וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד לוי, האם תתמודד על הנשיאות? "מוקדם לומר"

שלומי גבאי

27.1.2014 / 12:28

מקורביו של שר החוץ לשעבר אמרו אתמול לוואלה! חדשות שגוברים הסיכויים שלוי יקבל החלטה חיובית בנושא. הבוקר, ביציאה מביתו, הוא חמק מתשובה ישירה. ומה עם סילבן שלום?

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ וחבר הכנסת לשעבר דוד לוי סירב להתייחס במפורש לפרסום בוואלה! חדשות, לפיו בכוונתו להודיע בקרוב כי הוא מעוניין להתמודד על תפקיד נשיא המדינה. ביציאה הבוקר (שני) מביתו בבית שאן, אמר לוי לוואלה! כי "עוד מוקדם" להתייחס לכך. אמש אמרו מקורביו של לוי כי גוברים הסיכויים שהוא יקבל החלטה חיובית בנושא. "בימים הקרובים יתחברו הדברים יחד והוא יקבל החלטה סופית", אמרו.

שמו של לוי הוזכר כמה פעמים כיורש אפשרי לנשיא שמעון פרס, שיסיים את תפקידו בחודש יולי. ואולם, לוי הקפיד לשמור על פרופיל נמוך והתרחק מאור הזרקורים. הוא לא הביע באופן פומבי את רצונו בתפקיד. מוקדם לנבא אם מי שעמד בעבר בראש מפלגת גשר, שחברה לליכוד ולאחר מכן לעבודה, ייכנס למרוץ.

לוי עצמו לא נפגש עם חברי כנסת, אך מקורביו, פעילים בכירים בליכוד, סיפרו לאחרונה כי הם עוברים בין חברי כנסת בליכוד, בישראל ביתנו ובמפלגות נוספות, כדי לברר אם יסכימו לחתום עבור לוי על הצהרת ההתמודדות, שכן אדם מחוץ למערכת הפוליטית צריך עשר חתימות של חברי כנסת מכהנים. בסביבתו של לוי אמרו אמש: "הוא ישיג את עשר החתימות ללא בעיה, גם מהליכוד וישראל ביתנו וגם ממפלגות נוספות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מושיט ליד לשר החוץ המתפטר דוד לוי. 5 בינואר 1998. AP
רה"מ נתניהו מושיט יד ללוי, שהתפטר מתפקידו כשר החוץ. ינואר 1998/AP

שמות נוספים שהוזכרו לאחרונה כמועמדים אפשריים לנשיאות הם של ח"כ בנימין בן אליעזר, השר סילבן שלום, הח"כ לשעבר דליה איציק, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי וחתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן.

התמודדותו של לוי, אם תצא לפועל, תגיע על רקע ההתמהמהות בהחלטתו של השר שלום. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי בשל היחסים המעורערים בין ח"כ ראובן ריבלין לרה"מ בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן, יוכל דוד לוי לזכות לתמיכת הליכוד וישראל ביתנו.


לקריאה נוספת
פרופ' שכטמן רץ לנשיאות: "יביא כבוד לישראל"

השתתף בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully