וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד האחים שהורעלו תקשר עם הוריו לזמן קצר"

26.1.2014 / 0:02

קרוביהם של האחים גרוס המאושפזים במצב קשה לאחר שהורעלו מחומרי הדברה סיפרו כי אחד מהם פקח את עיניו לזמן קצר והזיז את ידיו. בית החולים: הם תחת תרופות משתקות

צילום: דוד קורן, שבתי בנדט; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

סימנים מעודדים לשיפור מסוים במצבם של האחים מיכאל ויצחק גרוס, בני 5 ו-7, הסובלים מהרעלה עקב חשיפה לחומרי הדברה. קרובי משפחתם דיווחו אמש (שבת) כי כחלק מהטיפול, הופחת מעט מינון חומרי ההרדמה הניתנים לאחים. מעט אחר כך, האח הקטן יצחק, בן חמש, הגיב לדברי הוריו בכך שפקח את עיניו למשך זמן קצר ואף הזיז את ידיו ורגליו. עם זאת, מבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם מאושפזים השניים, נמסר כי "הילדים מורדמים ותחת השפעת תרופות משתקות. אנחנו מקווים כי התפקוד המוחי תקין". הילדים עדיין תלויים במכשירים המאפשרים את הישרדותם.

עוד על אסון ההדברה בירושלים:
אסון ההרעלה בירושלים: המדביר שוחרר למעצר בית
שיפור קל במצב האחים שהורעלו: "שורדים בזכות המכונה"
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"

אחד הילדים שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
"אנחנו מקווים כי התפקוד המוחי תקין". אחד האחים מטופל בבית החולים/ניב אהרונסון

ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בבית החולים, סיפרה בסוף השבוע כי האחים "שורדים בזכות מכונת לב-ריאות שאליה חוברו". לדבריה, "יש שיפור בפעולת הכליות והכבד. אנחנו לא יודעים מה המצב הנוירולוגי המדויק, ומבחינת הלב אנחנו לא רואים עוד שיפור. אנו נותנים את הטיפול המקסימלי ומתייחסים לכך שהם יכולים להחלים. ראינו מצבים שהמצב היה הפיך והלב חזר לתפקוד תקין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קבריהם של אביגיל ויעל גרוס בהר המנוחות בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
"רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא". קברי האחיות יעל ואביגיל/נועם מושקוביץ

שתי אחיותיהם, יעל ואביגיל גרוס, בנות שנה וחצי וארבע, מתו בשל החשיפה לחומר הרעיל מסוג "פוספין" ביום רביעי. האב, שמעון, ספד לבנותיו הקטנות. "הקדוש ברוך הוא נטל אותה לידיו. היא הייתה כזו יקירה. כל דבר שאלה אותי אם אני אעשה כך או כך זה יעשה מצווה. היא הלכה עם מוצץ בחוץ, אמרה אולי זה חילול השם. היא כל כך אהבה לעזור, כזו נשמה טהורה", אמר האב. "רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא".

שמעון ומיכל גרוס שאיבדו את שתי בנותיהן שנחשפו לחומר הדברה, יוצאים מבית החולים שניידר לאחר שביקרו את בניהם, 23 בינואר 2013. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
ההורים שמעון ומיכל גרוס בבית החולים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

אתמול הורה בית משפט השלום בירושלים לשחרר את המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהשאיר על פי החשד את מכל ההדברה הרעיל בבית משפחת גרוס בירושלים. הוא ישהה במעצר בית עד יום שני בבית סנגורו, עו"ד משה שיפמן, ביישוב נטף שבאזור הבירה. נוסף על מעצר הבית, אסר עליו בית המשפט לעסוק בהדברה למשך 60 יום וכן אסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 יום.

(עדכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully