וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המדביר; "אמר לאם המשפחה שהחומר מסוכן"

23.1.2014 / 11:49

המדביר שהשאיר מכל של חומר הדברה בדירת בני משפחת גרוס, החשוד בגרימת מוות ברשלנות, יישאר במעצר עד מחר, אז הוא ישוחרר למעצר בית. "אין מחלוקת שביצע המעשה", אמר השופט

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (חמישי) עד מחר את מעצרו של המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהשאיר מכל ובו חומר הדברה רעיל בדירת משפחת גרוס בירושלים, וכתוצאה מכך מתו שתי אחיות ושני אחים נלחמים על חייהם. מחר הוא ישוחרר למעצר בית עד ליום שני.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו לחמישה ימים נוספים, בטענה שקיים חשש לשיבוש מהלך החקירה. נציג המשטרה, רס"ר פנחס סרי-לוי, אמר בדיון כי מחקירת האירוע עולה שהדברה בוצעה בדירה שלשום. "המדביר השתמש בחומר מסוכן. הוא היה אמור לחזור ביום שישי לאוורר את החומר אחרי שאטם אותו. לפי הודעתו ברגע שהחומר דולף הוא מסוכן. כמו כן, הוא אמר לאם שהחומר מסוכן ושאם יריחו ריח שיברחו מהבית".

בהחלטתו כתב בין היתר השופט יצחק שמעוני: "הלב דואב נוכח הטרגדיה האיומה שפקדה את משפחת הפעוטות. אין כמעט מחלוקת של ביצוע חשד סביר על הדברים שבהם הוא חשוד. מדובר במשיב נעדר עבר פלילי אשר משתף פעולה עם החוקרים. קיים חשש מסויים לשיבוש מהלכי החקירה אם ישוחרר כבר בשלב זה".

עוד על ההרעלה בירושלים:
נלחמים על חיי האחים שהורעלו: "זקוקים לחיבוק מהוריהם"
"התינוקת לא נושמת, תבואו": האב מירושלים בשיחה למוקד
מצמרר: המדביר מסביר על חומר "רעיל שהורג הכול"

הארכת מעצר למדביר החשוד בשימוש בחומרי הדברה קטלניים שגרמו למותן של יעל ואביגיל גרוס. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
המדברי בהארכת מעצרו, היום/נועם מושקוביץ

סנגורו של החשוד, עו"ד משה שיפמן אמר לאחר הדיון כי יש לאפשר למשטרה למצות את החקירה שלה. "מדובר בעובד בעל שנים של ניסיון במקצוע, מאוד מקובל ומאוד ותיק", ציין עו"ד שיפמן. "הוא הראשון שרץ לבית החולים, ישב והסביר לרופאים מה החומר, הראה להם את החומר ואת הדוגמיות. האיש שיתף פעולה באופן מלא, ולכן גם הוארך מעצרו עד מחר. ביקשתי שיהיה במעצר בית אצלי משום שאנו גרים באותו הישוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

אתמול סיפר מפקד מרחב מוריה במשטרה, ניצב-משנה חיים בלומפלד, כי המדביר משתף פעולה בחקירתו. בפני חוקריו הוא טען שבדירה נעשתה הדברה לפני שלושה ימים, והבית נאטם. "הוא הנחה את תושבי הבית להישאר בדירה. בני המשפחה המשיכו לשהות בדירה וחשו לא בטוב". בנו של המדביר אמר אמש לחדשות 10: "הוא עובד 20 שנה במקצוע, זה לא חדש לו. הוא מאוד מנוסה וותיק בתחום. עושה מאות עד אלפי עבודות כאלו".

האחיות יעל ואביגיל, בנות שנה וחצי וארבע, מתו שתיהן אתמול כתוצאה משאיפת החומר הרעיל בדירתן. השתיים יובאו היום בצהריים למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. אחיהן הגדולים, מיכאל ויצחק, בני שבע וחמש, מאושפזים בבית החולים שניידר בפתח תקווה במצב קשה מאוד, עם כשלים בתפקוד הלב. ההורים, שמעון ומיכל, נפגעו באורח קל ושוחררו הבוקר מהבית החולים שערי צדק.

אביגיל ויעל גרוס שהורעלו למוות מחומרי הדברה בביתן. ינואר 2014. באדיבות המשפחה
יעל/באדיבות המשפחה

סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב, מסרה כי אין שינוי במצבם של האחים, המאושפזים במצב קשה מאוד וסובלים מכשלים בתפקוד הלב. "מצבם הבוקר מאוד דומה למצבם אתמול בלילה, אפשר לומר לשמחתנו, כי זה למעשה אנחנו לא מצפים שיהיה משהו אחר בשלב הזה, קיים סוג של יציבות באי-יציבות", מסרה. היא עוד אמרה כי ההורים של הילדים טרם הגיעו לבית החולים. "קשה לנו מאוד עם העובדה שאנחנו מנהלים את זה כרגע בשלט רחוק עם ההורים, מדברים איתם בטלפון, לא מחבקים אותם פיזית, לא נמצאים איתם פיזית. אנחנו מאוד מקווים שהם יוכלו להגיע בקרוב, מבחינתנו זה חלק מהטיפול בילד", הוסיפה.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

חומר ההדברה הרעיל שנמצא בדירה בירושלים, ינואר 2014. שירותי כבאות והצלה ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
מכל חומר ההדברה שהושאר בדירה/מערכת וואלה! NEWS, שירותי כבאות והצלה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully