וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית שרון תתקיים מחר, סגן נשיא ארה"ב יגיע

ועדת הטקסים והסמלים התכנסה אמש לדון בסידורי ההלוויה, שתיערך מחר בהשתתפות מנהיגים מהעולם. ראש הממשלה לשעבר ייטמן בחוות השקמים לצד רעייתו המנוחה לילי

צילום: לע"מ

שידור חי מגבעת הכלניות בחוות שקמים

LIVE

(צילום: רויטרס)

הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהלך אתמול (שבת) בצהריים לעולמו בגיל 85, תיערך מחר ב-14:30 בחוות שקמים, שם ייטמן בגבעת הכלניות, לצד רעייתו המנוחה לילי. שרון ייקבר בהלוויה צבאית-ממלכתית, ואת ארונו יישאו שישה מאלופי צה"ל. טרם נקבע זהותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אריאל שרון. GettyImages
אריאל שרון/GettyImages

ביממה הקרובה יגיעו אישים מרחבי העולם לישראל כדי להשתתף בטקס, ביניהם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. ארונו של שרון יוצב היום במשכן הכנסת בשעות 18:00-12:00, ומחר ב-10:00 בבוקר יתקיים טקס אשכבה בבמקום. אמש התכנסו חברי ועדת הטקסים והסמלים לדון בסידורי ההלוויה. יו"ר הוועדה, השרה לימור לבנת, אמרה כי "מהשעה 12:00 עד 18:00 יוצב הארון ברחבת הכנסת וכל הציבור יוכל לבוא ולעבור על פניו. יהיו הסעות מאצטדיון טדי בירושלים".

ישיבת ועדת שרים וטקסים בנושא פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ינואר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ועדת הטקסים והסמלים דנה בסידורי ההלוויה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עוד על מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון:
בשיבא נפרדים: "האמנו שנצליח ונמשיך להילחם"
חמאס: "חשים שמחה גדולה עם מותו של הפושע שרון"
שרון עמד על שלו גם מול פוטין והאפיפיור

בשל הצפי לעליית אלפי אזרחים לירושלים, כדי לעבור על פני ארונו של שרון במשכן הכנסת, נפתח בשעה 7:30 בבוקר מרכז מידע שמספרו: 1700-553100. בהודעה שפורסמה מטעם הוועדה נכתב כי לא תתאפשר הגעה למשכן הכנסת בכלי רכב פרטיים. "לרשות הקהל יועמדו הסעות הלוך ושוב ללא תשלום מחניוני אצטדיון טדי ולטרון החל מהשעה 11:00 בבוקר. ההסעה האחרונה ממשכן הכנסת לחניונים תצא בשעה 17:30. כל דיוני ועדות הכנסת שתוכננו לימים ראשון ושני בוטלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שרון מודיע על מות אביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני משפחתו של שרון התכנסו אמש בחוות שקמים עם האנשים שהיו קרובים אליו ביותר בשנות פעילותו על מנת לתכנן את ההספדים. לחווה הגיעו גם נציגי המשטרה ומשרד הביטחון כדי לתאם את ההיבטים הלוגיסטיים הכרוכים באירוע. צוותים של משרד הביטחון פועלים להכשרת חניונים לאלפי האנשים הצפויים ללוות את שרון בדרכו האחרונה, שכן הדרך המובילה לחווה ולגבעת הכלניות היא צרה במיוחד ואבטחת האח"מים בה תהווה אתגר לא פשוט.

במשטרת ישראל נערכים למסע ההלוויה, בדגש על היבטי אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי, ליווי השיירות והסדרי התנועה. מאות שוטרים ומתנדבים יתפרשו בכמה גזרות בהתאם לשלבים הבאים: ליווי הציר מתל השומר עד ירושלים, טקס האשכבה במשכן הכנסת, ליווי השיירה אל חוות שקמים ואבטחת הלוויה ולאחר מכן במהלך ימי השבעה, בהם צפויים רבים להגיע אל הדרום. לדברי השרה לבנת, כ-70 איש בלבד ישתתפו בהלוויה בגבעת הכלניות הסמוכה לחוות שקמים. "שרון יכול היה להיקבר בחלקת גדולי האומה אבל הוא בחר להיקבר בחווה לצד לילי רעייתו, וזה דורש הרבה מאוד תיאומים", אמרה לבנת.

בהודעת הוועדה נכתב כי בטקס האשכבה שיתקיים לפני מסע ההלוויה יישאו דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו''ר הכנסת ובני המשפחה. כמו כן, אורחים בכירים מחו"ל צפויים להגיע אף הם לאירוע, בהם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שיעמוד בראש משלחת בת כמאה איש, שליח הקוורטט למזרח התיכון וראש ממשלה בריטניה לשעבר, טוני בלייר, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ושר החוץ הגרמני פרנק וולטר-שטיינמאייר. בתום הטקס ייצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר חוות שקמים. בדרכו לחווה יעצור מסע ההלוויה בלטרון, שם ייערך כינוס מיוחד של פורום מטכ"ל, נכתב בהודעה.

שר הביטחון אריאל שרון בביקור בבופור עם ראש הממשלה מנחם בגין. יוני 1982. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
1982. שר הביטחון שרון עם ראש הממשלה דאז מנחם בגין/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

שרון היה ראש הממשלה ה-11. חייו עברו כחוט השני בתולדות המדינה: הוא שירת מפקד פיקוד דרום בצה"ל, עמד בראש הליכוד ובראש מפלגת קדימה, וכיהן בתפקידים בכירים בכמה ממשלות. הוא היה מהדמויות השנויות ביותר במחלוקת בפוליטיקה הישראלית, ועל כהונתו העיבה עננה כבדה של חשדות בשחיתות. כשר ביטחון, הוביל את צה"ל למבצע שלום הגליל, שהפך בהמשך למלחמת לבנון. הוא הקים התנחלויות, וניהל את המבצע לפינוי המתיישבים מחבל ימית. בשנת 2005 הוציא לפועל את תכנית ההתנתקות, ברקע התנגדות עזה בציבור. בדצמבר 2005 לקה שרון באירוע מוחי. ב-4 בינואר 2006, עבר אירוע מוחי שני בדרגת חומרה גבוהה יותר. לאחר טיפול חירום הוא שקע בתרדמת ואושפז בבית החולים השיקומי שיבא שבתל השומר.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:41)

אריאל שרון ומשה דיין בפשיטה לכונתילה מבצע אגד, אוקטובר 1955.. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
שרון כמפקד בחטיבת צנחנים עם משה דיין/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully