וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער משיב לליברמן: "אזרח אינו חפץ שניתן להעברה"

7.1.2014 / 23:18

שר הפנים גדעון סער ביקר בסכנין והתייחס לאמירתו של שר החוץ כי יש להעביר את תושבי ואדי ערה לריבונות פלסטינית במסגרת הסכם שלום. "הפקעת אזרחות אינה על הפרק", טען סער

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדברי ליברמן מתחילת השבוע)

גדעון סער נגד אביגדור ליברמן: אחרי ששר החוץ אמר השבוע כי יעמוד על כך כי כל הסדר מדיני עתידי עם הפלסטינים יכלול חילופי אוכלוסייה, כך שערביי ישראל הגרים בוואדי ערה והמשולש יועברו לריבונות פלסטינית, ביקר היום (שלישי) שר הפנים בסכנין ותקף את הצעת יו"ר ישראל ביתנו.

עוד בנושא:
ליברמן: התנאי להסכם מדיני - חילופי אוכלוסייה
ביקור קרי: הצדדים מריחים הכרעה - והם בלחץ
עריקאת מזהיר: "לא נאריך את השיחות אפילו בדקה"

"כשר הפנים אני רוצה לעמוד על מושג האזרחות. אזרח ישראלי אינו חפץ ואינו ניתן להעברה במסגרת הסדר מדיני", אמר סער. "האזרחים ערביי ישראל הם אזרחים שווים ובכל הסדר שלום עתידי אין לפגוע באזרחותם. אפשר לדבר על שוויון בזכויות ועל שוויון בחובות, אבל הפקעת אזרחות אינה צריכה לעמוד על הפרק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אזרח ישראלי אינו חפץ ואינו ניתן להעברה במסגרת הסדר מדיני". סער וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס בביטול ליוזמתו של ליברמן, ואמר: "לא נסכים שהגבול יעבור בכביש 6 כדי שנקבל טילים על כביש 4". בכך גם עקץ בנט את ליברמן, שאמר כי "אף הצעה שישראל תקבל מהקהילה הבינלאומית לא תהיה טובה יותר מהצעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי".

בדבריו בכנס השגרירים של משרד החוץ ביום ראשון השבוע דיבר ליברמן על המשא ומתן עם הפלסטינים, ואמר: "כבר לפני בחירות 2009 אמרתי, וגם אחרי נאום בר אילן, שאני תומך בהסדר מדיני כולל. גם עם כל הספקנות שיש בכוונת הצד השני. גם כשאנחנו לא מסכימים, ליכולת להידבר יש חשיבות עליונה. לכן, אני רוצה להביע הערכה אמיתית לג'ון קרי שמשקיע את הכול כדי לפתור את הסכסוך. לא ניתן להתעלם מהמאמץ".

"לאף אחד אין אשליות – הדרך קשה וארוכה, אבל טוב שלכולם ברור שאין אשליות", סייג שר החוץ. "חשוב גם לחשוב לא רק על חתימת ההסכם, אלא גם איך תשפיע מדינה פלסטינית על ישראל. האם החתימה על ההסכם תביא לסיום הלחץ הבינלאומי על ישראל? תמיד צריך לחשוב מה יקרה למחרת היום".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully