וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על החגיגות ברשות: "רוצחים אינם גיבורים"

31.12.2013 / 11:45

ראש הממשלה התנגח בהנהגה הפלסטינית שלדבריו ממשיכה בהסתה נגד ישראל. "ככה לא עושים שלום", אמר. מנגד, הלילה הבהיר אבו מאזן שלא יחתום על הסכם עד שכל האסירים ישוחררו

צילום: רויטרס, GO LIVE; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) לשחרור 26 האסירים הפלסטינים הלילה ואמר שבעוד שממשלתו מוכנה לנקוט ב"צעדים כואבים מאוד", הצד השני - ההנהגה הפלסטינית - ממשיך בהסתה. "אני רואה את שכנינו יחד עם ההנהגה הבכירה ביותר שלהם - חוגגים. ובכן, רוצחים אינם גיבורים". נתניהו המשיך והבהיר כי "ככה לא עושים שלום. שלום יכול להתקיים רק כשהחינוך להסתה ייפסק, רק כשהחינוך להיעלמותה של ישראל ולהאדרת הטרור ייפסק".

דבריו של נתניהו, שנאמרו בוועידת הגליל ה-7 המתקיימת בטבריה, מגיעים כ-12 שעות לאחר שחרור הפעימה השלישית מתוך ארבע מתוכננות של אסירים פלסטינים במסגרת המשא ומתן המדיני. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שקיבל את פני האסירים ברמאללה, הבטיח למשתתפים בחגיגות כי הרשות בראשותו לא תחתום על הסכם קבע "עד שלא ישוחררו כל האסירים".

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
"ככה לא עושים שלום". האסירים ששוחררו הלילה ברמאללה/טלי מאייר

שחרורם של 26 המחבלים הפלסטינים הושלם הלילה במסגרת הפעימה השלישית של שחרור האסירים, עליו הוחלט עם הכניסה למשא ומתן מדיני עם הרשות הפלסטינית. 18 אסירים שוחררו לשטחי הגדה המערבית, שלושה שוחררו לרצועת עזה וחמישה אסירים נוספים שוחררו לבתיהם במזרח ירושלים.

בתום 48 השעות שניתנו לערער לבג"ץ על שחרורם, וחרף ההתנגדות מימין וההפגנות בימים האחרונים, שוחררו האסירים, רובם נעצרו לפני הסכמי אוסלו. האסירים ששוחררו לשטחי הגדה המערבית התקבלו בחגיגות במתחם המוקטעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully