וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לא לשחרר מהכלא מחבלים תושבי ישראל

גלעד גרוסמן

30.12.2013 / 13:06

ארגון אלמגור עתר לבג"ץ נגד ההחלטה לשחרר 26 מחבלים: "מדובר במעשה התחכמות כאשר משחררים תושבי ירושלים". בנוסף, עותרים נגד שחרור מחבלים שהורשעו במעשי רצח רבים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לאחר ההחלטה על שחרור מחבלים, עכשיו תור הבג"ץ: ארגון אלמגור (נפגעי טרור) עתר הבוקר (שני) לבג"ץ נגד החלטת ועדת השרים לענייני שחרור אסירים, לשחרר הלילה 26 אסירים פלסטינים במסגרת תהליך השלום. בשבוע שעבר דחה בג"ץ עתירה דומה שהגישו בני משפחת סחיווסחורדר, אשר איבדו את הוריהם ואחיהם בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים. כבר אתמול כונסו בבית הסוהר עופר האסירים הצפויים להשתחרר, ובמהלך היום יושלמו תהליכי הבדיקות והזיהוי שלהם.

גם בפעימות הקודמות ובמקרים קודמים של שחרור מחבלים עתר הארגון נגד ההחלטה, אולם העתירות נדחו. בעתירה הנוכחית מבקשים בארגון לטפל במקרים פרטניים של שחרור אסירים, ולא לתקוף את עצם ההחלטה עצמה.

עוד כתבות בנושא:
השרים אישרו: 26 אסירים פלסטינים ישוחררו מחר בלילה
מחאה בירושלים: "שחרור מחבלים - פשיטת רגל מוסרית"
"קרי הציע - פולארד תמורת שחרור ערבים-ישראלים"

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נטען, כי בניגוד להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקיים דיון מיוחד על שחרור אסירים אזרחי ישראל, בפעימה זו עתידים להשתחרר חמישה תושבי מזרח-ירושלים בעלי תעודות זהות ישראלית. "הממשלה הסמיכה את צוות השרים לשחרר אסירים פלסטינים", נכתב בעתירה. "מדובר במעשה התחכמות כאשר משחררים תושבי ירושלים וטוענים שהם רק תושבי ישראל ולא אזרחי ישראל".

הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
"הציבור לא צריך לקבל שחרור רוצחים"/נועם מושקוביץ

עוד תוקפים בארגון את ההחלטה לשחרר מחבל שהורשע ברצח 16 ישראלים ומחבל נוסף שהורשע בשני מקרי רצח וארבעה מעשי הרג. "ועדת השרים חרגה מהמתווה לשחרור מחבלים, ומשחררת רוצחים שהורשעו במעשי הרג רבים", נכתב בעתירה. "שחרורם נודע בחוסר סבירות קיצוני שהתכלית המדינית לא יכולה להכשיר אותו. מידת הסיבולת של הציבור בישראל אינה יכולה ואינה צריכה לקבל שחרורם המוקדם של מי שקטלו חפים מפשע שוב ושוב".

ביום שבת אישר צוות השרים לסוגיית האסירים הפלסטינים רשימה של 26 אסירים פלסטינים ותיקים. כל האסירים ברשימה שאושרה עשו את העבירות שבגינן נאסרו לפני הסכמי אוסלו, וריצו תקופות מאסר של 28-19 שנים. אם בג"ץ, כצפוי, ידחה את העתירות נגד שחרור המחבלים, המהלך ייצא לפועל, כאמור, הלילה.

מדובר בפעימה השלישית שמבצעת ישראל מאז חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. בדומה לשתי הפעימות הקודמות של שחרור האסירים, גם הפעם מתכוונים בירושלים לשחרר אותם בשעת לילה ולהעבירם לשטחי הרשות הפלסטינית ללא סיקור תקשורתי. זאת בניסיון לצמצם ככל הניתן את תמונות הניצחון סביב השחרור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
"שחרורם נודע בחוסר סבירות קיצוני"/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully