וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה אישרה את סיפוח בקעת הירדן לישראל

29.12.2013 / 16:31

הצעת החוק מבקשת להחיל באזור את החוק הישראלי. היא אושרה בעיתוי רגיש במיוחד – ערב ביקורו של קרי. שרת המשפטים לבני, שצפויה "לקבור" את החוק: "מי שתומך בו חסר אחריות"

צילום: ערוץ הכנסת, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו), המבקשת לספח את בקעת הירדן לישראל ולהחיל באזור את החוק הישראלי. עיתוי אישור הצעת החוק הוא רגיש במיוחד ועלול לגרום מבוכה גדולה לראש הממשלה נתניהו ערב ביקורו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בניסיון לגבש הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים. עם זאת, ההערכה היא שהצעת החוק לא תגיע לאישור הכנסת, שכן השרים ציפי לבני ועמיר פרץ צפויים להגיש ערר בנושא. לבני מתוקף היותר שרת המשפטים היא שתחליט מתי לדון בחוק, ולפי ההערכה, היא צפויה "לקבור" את ההצעה.

עוד בנושא בקעת הירדן:
אבו מאזן הציע שוב לאובמה: כוח נאט"ו בבקעת הירדן
דיווח: קרי הציע נוכחות ישראלית בבקעה למשך עשור
כוחות בינלאומיים בבקעה? זה ייגמר כמו לבנון / דורי גולד

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסוק במהלך הסיור בבקעת הירדן, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בבקעת הירדן/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

שמונת שרי הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו תמכו, ואילו שלושת שרי "התנועה" ו"יש עתיד" התנגדו. יו"ר הוועדה לבני מתחה ביקורת על השרים שתמכו בחוק. "זו הצעת חוק חסרת אחריות ומי שתומך בה הוא חסר אחריות", אמרה. "זו הצעה שתפגע במדינת ישראל ותבודד אותה. זו הצעה שנועדה לפגוע גם בממשלה כי נושא כזה הוא עניין מדיניות ממשלה ולא להצעת חוק פרטית. אין לי כבוד להחלטה של אלה התומכים בהצעה הזו כי הם היו מתנגדים לה אם הם היו חושבים שהיא תעבור, הם הרי מנצלים את העובדה שאני אגיש ערר ואעשה בשבילם את העבודה".

ח"כ רגב, שהגישה את ההצעה, בירכה עליה ואמרה כי "אישור החוק בוועדת השרים לחקיקה דווקא בימים אלה שמנוהלות שיחות עם הפלסטינים, הוא בגדר אמירה מוחלטת של הממשלה כי יישובי בקעת הירדן הם נכס אסטרטגי ביטחוני של מדינת ישראל והם יישארו לעד בידי ישראל. הישארות יישובי בקעת הירדן הריבונות ישראלית היא אמירה ביטחונית שבקעת הירדן הייתה ונותרה חגורת הביטחון של ישראל בגבולה המזרחי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
"בקעת הירדן הייתה ונותרה חגורת הביטחון של ישראל". רגב/מגד גוזני

שר האוצר יאיר לפיד גיבה את לבני ואמר בישיבה: "צריך לתת חופש מלא למי שמנהל את המשא ומתן ולא לכבול את ידיו של ראש הממשלה בהצעות חוק כאלו. אני מתנגד להצעה בכל תוקף. אנחנו רוצים לנהל תהליך מדיני אבל לא מוכנים לשלם על כך מחיר. אני לא רוצה לחיות במדינה דו-לאומית ויש לכך מחיר וזה יתבטא בסוף המשא ומתן".

שר המדע יעקב פרי הגדיר את הצעת החוק "פרובוקטיבית, מתגרה, שנועדה לקבל פרסום פוליטי ותו לא", ואמר כי היא תסוכל. "לצערי, הפרסום פוגע בעיקר במדינת ישראל", אמר והוסיף: "ההצעה אמנם עברה, למרות התנגדות שרי 'יש עתיד' ו'התנועה', אבל בכוונתנו לסכל כל ניסיון להביאה לכדי אישור והבשלה. כבר היום יוגש ערר אשר יתקע את הצעת החוק הזו. הצעות חוק כגון אלה מזיקות למו"מ ופוגעות במאמצי ישראל להגיע להסדר עם שכנינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבני צפויה להגיש ערר. בקעת הירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מיהרה לתקוף את ההחלטה. "סיפוח דה-פקטו של הבקעה, לא רק שמנוגד לחוק הבינלאומי, הוא גם התגרות מיותרת במאמצי הממשל האמריקאי לקדם הסכם מדיני". לדבריה, "בעידן שבו האיום העתידי ממזרח הוא נשק תלול-מסלול, גם המומחים הביטחוניים מבינים שהבקעה לא תוכל יותר לשמש כחיץ ביטחוני. ולכן, היוזמה להחלת החוק הישראלי בבקעה היא כל כולה יוזמה פוליטית ולא אסטרטגית-ביטחונית". גלאון הוסיפה כי "עצם העלאת הצעת החוק משקפת ומכתיבה את האווירה והלך הרוח בהם מתקיים המו"מ בין הישראלים לפלסטינים, ומוכיח שנתניהו לכוד בידי הקיצונים בליכוד ובקואליציה שלו, שרוצים שלעולם לא נוכל לחלק את הארץ הזאת".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully