וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרי: "בנייה בגלל השחרור - פגיעה במשפחות השכולות"

28.12.2013 / 17:30

שר המדע מתח ביקורת קשה על הכוונה לבנות 1,400 יחידות דיור בגדה המערבית במקביל לשחרור כ-25 אסירים פלסטינים במסגרת המשא ומתן. פרי: "במה זה יעזור למשפחות השכולות?"

צילום מסך

הצמדת הבנייה בהתנחלויות לשחרור האסירים, מעוררת התנגדות גם בתוך הממשלה: שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, אמר אמש (שישי) כי "מדובר במהלך שגוי, שפוגע במשפחות השכולות. מה תעזור להם הבנייה הזו?". פרי הוסיף כי "הבנייה חייבת להתרכז אך ורק בגושים, לשם יתכנסו רוב רובם של המתנחלים בהסכם העתידי". פרי התייחס בכך להכרזה על בניית 1,400 יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק - גם מחוץ לגושי ההתיישבות.


עוד בנושא שחרור האסירים:
גם יו"ר העבודה מתנגד לבנייה כפיצוי לשחרור המחבלים
ארה"ב מתנגדת - אבל ישראל מקדמת בנייה נוספת בגדה
הכדור בידיים שלהם: השרים יבטלו את שחרור האסירים?

שחרור האסירים מתוכנן לצאת לפועל ביום שני, והוא יכלול הפעם קבוצה של כ-25 אסירים פלסטינים ותיקים, שכלואים בישראל עוד מלפני הסכמי אוסלו. כמו בשתי הפעימות הקודמות של השחרור, האסירים צפויים להשתחרר בשעות הלילה, בניסיון לצמצם את החגיגה התקשורתית סביב השחרור. הרשימה הרשמית של האסירים שישוחררו טרם פורסמה.

יעקב פרי ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"השחרור מכאיב לכל החברה הישראלית". פרי בכנסת/טלי מאייר

השר פרי, שחבר בצוות השרים המצומצם לעניין שחרור האסירים, אמר כי המהלך "מכאיב לכל החברה הישראלית, וגם לי אישית, אבל מפאת הסיכוי להמשיך לכיוון של מהלך היסטורי, קיבלנו את עמדתם של שרים בממשלה". פרי רמז בדבריו לשרי הימין, שהעדיפו את שחרור האסירים על פני הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

פרי אמר את הדברים באירוע של תנועת Stand With Us שפועלת נגד דה-לגיטימציה כלפי ישראל. הוא התייחס גם לאיום החרם הבינלאומי על ישראל ואמר כי "המדע הישראלי קוצר הצלחות בינלאומיות רבות. המשך התהליך המדיני נחוץ אנושות גם למדע הישראלי, שהפך למטרה לגיטימית לתנועות החרם בעולם, ודרכה לפגוע בישראל".

בנוגע למאמץ האמריקני להביא לפריצת דרך בשיחות, שאמור להתחדש השבוע עם הגעתו של שר החוץ ג'ון קרי לביקור נוסף בישראל, אמר השר פרי כי מדובר במאמץ "חסר תקדים". פרי רמז גם למתווה הגבולות המסתמן בשיחות, ואמר: "ישראל מבינה שהיא לקראת התכנסות לגושים, רוב רובם של אנשי יהודה ושומרון יתכנסו לגושים, נצטרך לפנות אחוז מסוים, סדר גודל של 15-25%, אך זוהי פשרה סבירה בהחלט".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully