וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שנתניהו יחליט: יו"ר אחר בכל ישיבת חוץ וביטחון

18.12.2013 / 17:29

ועדת הכנסת אישרה כי בכל ישיבה יכהן חבר אחר כראש ועדת חוץ וביטחון. המהלך נועד להלחיץ את נתניהו, כדי שימנה לוועדה יו"ר קבוע שיחליף את שר החוץ המזוכה ליברמן

מתוך משדר "חי בכנסת"

סוף זמני לסאגה סביב זהות יו"ר ועדת החוץ והביטחון: ועדת הכנסת אישרה היום (רביעי) כי במשך 45 הימים הקרובים יהיה בסמכותו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, למנות לוועדת החוץ והביטחון יו"ר אחר בכל ישיבה מבין חברי הוועדה, רק לצורך ניהול הישיבה. משך הזמן הקצר נועד להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי שיודיע על זהות היו"ר הקבוע של הוועדה.

כותרות אחרונות
ועדת החוץ והביטחון תישאר שבוע נוסף בלי יו"ר
שלח: "השיתוק בוועדת החוץ והביטחון - חמור מאוד"
סערה בירושלים: הבית היהודי לא עמד בהבטחתו ללפיד

עם זאת, עדיין לא ברור מי יעמוד בסופו של דבר בראש הוועדה היוקרתית. בשלב זה שני המועמדים המובילים לתפקיד הם ח"כ עפר שלח (יש עתיד) וח"כ צחי הנגבי (הליכוד ביתנו). אדלשטיין התייחס לפשרה שנרקחה ואמר כי "המצב שנוצר הוא בלתי נסבל. זה לא מתפקידי לתת ציונים, אבל היעדר פיקוח על תחומי החוץ והביטחון הוא לא משהו שניתן לקבל. אני מציע שנשנה את התקנון כך שאוכל לפעול בסמכות, ולכנס את הוועדה עם מינוי אד- הוק". אדלשטיין התייחס לסיבה בגינה ויתר על הרעיון למנות יו"ר זמני ואמר: "מינוי זמני היה משאיר את המצב על כנו. זה לא פתרון, ואני מציע את זה בלית ברירה".

הנגבי התבדח: "הכנסנו חיים לוועדה הזו"

הסעיף לא ייכנס לתוקף באופן מיידי, ויעברו שבועיים נוספים עד ששינויי התקנון יאפשרו את כינוס הוועדה, כך שבפועל תיוותר הוועדה משותקת עד תחילת חודש ינואר - דהיינו חודשיים שלמים. בפתח הישיבה התייחס יו"ר ועדת הכנסת, צחי הנגבי, למתיחות עם חבר הכנסת עפר שלח ואמר בהומור: "עכשיו מותר לגלות שכל הדרמה ביני ובין עפר שלח הייתה כדי להכניס חיים בוועדה הזו".

פעילות ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שותקה ב-6 בנובמבר, אז זוכה שר החוץ אביגדור ליברמן במשפטו בפרשת השגריר זאב בן אריה. ליברמן, ששימש יו"ר הוועדה, עזב את התפקיד ומונה לשר החוץ. מאז לא הצליח נתניהו להכריע לגבי זהות מחליפו. הפשרה המסתמנת היא רוטציה בין שלח ובין הנגבי, אולם לא ברור מי מביניהם יהיה ראשון. שלח התייחס לכך השבוע בתכנית "חי בכנסת", ואמר: "זה חמור מאוד שפעילות הוועדה משותקת. הפערים קטנים וראש הממשלה יכול לפתור את הבעיה הזו עכשיו, בעודנו מדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully