וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה מזהיר: "בפעם הבאה תהיה סופת טילים"

גלעד גרוסמן

18.12.2013 / 13:01

השופט בדימוס שפירא דחה את הביקורת כלפיו, כשבחר בזמן הסופה לבקר את התנהלות הרשויות: "זה לא אירוע פתאומי, המדינה יכלה להיערך". בכוונתו לפתוח בבדיקת ההתמודדות עם הסערה

צילום: טל אנגלנדר, מור שאולי; עריכה: גדי וינסטוק
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013. יותם רונן
דוחפים רכב בירושלים המושלגת/יותם רונן

"לא מדובר באירוע פתאומי והמדינה יכלה להיערך לכך בהתאם", כך אמר היום (רביעי) מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא בהתייחסו לסערה שפקדה את ישראל בשבוע שעבר, "נחמץ לבי לראות זקנים וילדים קטנים קופאים מקור ושאין מי שיושיט להם עזרה".

בתגובה ראשונה לביקורת על אמירתו בסוף השבוע - בעוד הסערה העזה מכה בישראל - לפיה תיבדק מוכנות הרשויות, הוסיף כי לטענתו דבריו רק גרמו לגופים השונים לפעול בצורה מתואמת יותר.

"אחרי פרוץ הסערה ערכנו התייעצויות רבות ושאלנו האם על מבקר המדינה לומר את דברו בזמן הסערה או לאחריה - בסופו של יום הגענו למסקנה שיש לומר זאת בצורה ברורה ופרטנו את הגופים שבכוונתנו לבדוק", אמר שפירא בכנס של לשכת המבקרים הפנימיים שנערך בתל אביב, והוסיף: "אני סבור במלוא הצניעות שההודעה שהעבנו כבר ביום שישי בבוקר עשתה את שלה ובזמן האמת גרמה לרשויות השונות להתאחד. לא יתכן שיש מצב בו בעל תפקיד מסוים מתקשר לשר ומבקש ממנו טובה בדמות הליקופטר או רכב. הדברים צריכים להיות מתואמים מראש עם תכנית עבודה ברורה למקרי חירום".

המבקר חזר על כך כי למדינה הייתה אפשרות להיערך לסערה הצפויה בהתאם. "החזאים התייחסו לחומרת הסערה ועל כן בחלון זמן זה היה על המדינה והרשויות הרלוונטיות להיערך באופן הנדרש. אני מתכוון לבחון את המוכנות של המדינה באירוע זה ובאירועים אחרים בקנה מידה שכזה". לדבריו, "הפעם זאת הייתה סופה לבנה ובפעם הבאה זאת תהיה סופת טילים". הוא הבהיר כי אין בדבריו משום דוח רשמי לבירור ההתנהלות של המדינה בסערה אולם הוסיף: "מי שמסתובב ברחובות ירושלים רואה שהמצב לא לבן – הוא שחור".

עוד בנושא הסערה הגדולה:
בשיא הסופה: 200 עובדי חברת חשמל נפשו באילת
הערכת נזקי הסופה לחקלאים: מאה מיליון שקל
איך שרדו הפילים, הזברות והנמרים את השלג בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully