וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אריאל: "הומואים זה לא דבר נורמטיבי, לא נושא חשוב"

בדברים שאמר ב"פגוש את העיתונות" התייחס להצעת החוק להשוואת הטבות המס להומואים: "יש בכל החברה 'כאלה', הם בחרו בזה". לדבריו, "צריך לטפל בפרטים, בלי הכרה ממלכתית"

"הומואים זה לא דבר נורמטיבי" – כך אמר הערב (שבת) שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בהתייחסו להצעת החוק שמבקשת להשוות את הטבות המס מהן נהנים זוגות נשואים לאלה של זוגות חד-מיניים. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 2 אמר אריאל: "יש בכל החברה 'כאלה'. אנחנו חושבים שזה לא דבר שצריך להיות בחקיקה. זה לא שאין פתרונות, אבל מה שהם רוצים זה הכרה ממלכתית בעניין, ואנחנו לא חושבים שזה דבר שהמדינה צריכה להוביל אותו. המדינה צריכה לתת תשובה לאנשים האלה, ויש הבדל בין הפרט לבין המדינה. בפרטים המדינה מטפלת".

עוד על הצעת החוק שבמחלוקת
לפיד ינקום בבנט אחרי סאגת הזוגות הגאים?
הבית היהודי הסירה הווטו מחוק השוויון להומואים
בקרוב: נקודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
עבורו, הומואים זה לא דבר נורמטיבי. השר אריאל עם יו"ר מפלגתו בנט/נועם מושקוביץ

אריאל המשיך אמר: "הומואים בחרו במה שהם רוצים להיות. כל אחד בוחר מה הוא רוצה לעשות. אנחנו חושבים שלא צריכה להיות הכרה ממלכתית, המדינה לא צריכה להוביל את זה. המדינה צריכה לתת תשובות והיא נותנת תשובות. לא צרך שתהיה הכרה. המדינה לא צריכה לשים את זה בכותרת בחוק". כשנשאל מדוע, השיב אריאל: "זה דבר שהוא לא הדבר הנורמטיבי והרגיל והחשוב, אנחנו חושבים שיש דברים נוספים שצריך לטפל בהם לפני זה".

דבריו של אריאל נאמרו על רקע איומי סיעתו להטיל וטו על
הצעת החוק של ח"כ עדי קול (יש עתיד) לשוויון בין הורים הטרוסקסואלים והומוסקסואלים ולפיה יושוו נקודות הזיכוי של בני זוג מאותו המין לאלה של בני זוג הטרוסקסואלים. בעקבות האיום, הצעת החוק לא הובאה לאישור הכנסת.

בבית היהודי מיהרו להודיע כי יטילו וטו על ההצעה כיוון ש"היא לא תואמה" איתם. ואולם כעבור יממה של ביקורת וסערה ציבורית עשו בבית היהודי הערכה מחודשת. יו"ר הסיעה, איילת שקד, הודיעה כי חבריה יתמכו בחוק, בהתאם לפשרה שהושגה לפיה "החוק ישונה וינוסח מחדש", כך לפי הודעה רשמית של הסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully