וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו ביפו נגד תכנית פראוור: "לא לעקירה"

7.12.2013 / 16:50

שבוע לאחר הפגנות האלפים ברחבי הארץ נגד התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, 250 בני אדם מחו ביפו נגד המתווה. "על ישראל לשנות את מדיניותה או לשאת במלוא האחריות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

ההפגנות נגד מתווה פראוור לא שוככות: שבוע לאחר שאלפים מחו ברחבי הארץ נגד התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, כ-250 בני אדם הפגינו היום (שבת) ברחוב יפת ביפו נגד תכנית הממשלה. בין השאר קראו המפגינים "לא יעזור, לא יעזור, פראוור לא יעזור" ו-"כן, כן להכרה, לא, לא לעקירה". כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול אבטחו את האירוע ולא דווח על אירועים חריגים. בשעה 19:30 אף צפויה להיערך הפגנה נוספת בתל אביב בפינת שדרות בן-ציון ורחוב המלך ג'ורג', במחאה על דיכוי ההפגנות בשבוע שעבר.

עוד על ההפגנות נגד תכנית פראוור
אלפי הפגינו נגד המתווה; 11 שוטרים נפצעו קל
באו"ם מודאגים מהתכנית להסדרת התיישבות הבדואים
על סף שבר חסר תקדים בין המדינה לבדואים

הפגנה נגד תכנית פראוור ביפו, דצמבר 2013. יותם רונן
"הכפרים הלא-מוכרים בנגב במצב תת-אנושי". מפגינים ביפו, היום/יותם רונן

למקום הגיעו ראש התנועה האיסלאמית ביפו, וואל מחמיד, וכן חברי הכנסת מסעוד גנאים ואיברהים צרצור (רע"מ-תע"ל), שקרא למדינה להגיע להסדר עם תושבי הדרום מהפזורה הבדואית. בין השאר אמר צרצור: "אנחנו מקווים שהמדינה תשכיל להגיע להסדר שישמור על זכויות האזרח. מה יקרה אם ראש ממשלת ישראל יקבל החלטה נועזת, יצא לתקשורת, יזמין את המנהיגות הערבית ויגיד 'החלטתי לבטל את התכנית' - האם זה יפגע בביטחון ישראל? יפר את האיזון בין האוכלוסיות? ההפך הגמור".

עוד אמר צרצור כי "על ישראל להכיר בזכותם של תושבי הנגב לחיות כשאר האזרחים. הכפרים הלא-מוכרים נטולי כל שירותים ובמצב תת-אנושי. האם ישראל יכולה להתגאות בכך? או שתשנה את מדיניותה כלפי הערבים או שתישא במלוא האחריות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד תכנית פראוור ביפו, דצמבר 2013. יותם רונן
"על ישראל להכיר בזכותם של תושבי הנגב לחיות כשאר האזרחים". ח"כ צרצור/יותם רונן

בשבוע שעבר הפגינו אלפי בני אדם בצפון הארץ ובדרומה במחאה על כוונת המדינה ליישם את מתווה פראוור – הצעת החוק הממשלתית, שמצויה במחלוקת חריפה בכנסת, המבקשת לקבוע מנגנון פינוי-פיצוי שבמסגרתו יפונו עשרות אלפי בדואים מבתיהם ובתמורה יוקמו יישובים חדשים שבהם תכיר הממשלה.

בצומת חורה שבאזור הנגב הפגינו כאלף בני אדם, ו-20 מהם נעצרו על ידי המשטרה בחשד ליידוי אבנים. במהלך העימותים בדרום נפצעו באורח קל עשרה שוטרים מאבנים שהושלכו לעברם. כמו כן מפגין נפצע באור בינוני מירי כדור גומי ופונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

הפגנה נגד תכנית פראוור ביפו, דצמבר 2013. יותם רונן
ההפגנה ביפו, היום/יותם רונן

במקביל להפגנות בדרום, הפגינו כ-2,000 בני אדם באזור המושבה הגרמנית בחיפה נגד התכנית, ומהמשטרה נמסר כי במהלך הפרות סדר במקום נעצרו 15 בני אדם. מפקד משטרת מחוז חוף, ניצב חגי דותן, נפצע באורח קל מיידוי אבנים ואילו שוטר יס"מ נדקר ברגלו ונפצע באורח קל. שני מפגינים נוספים נפצעו באורח קל. כמה מאות בני אדם הפגינו בנוסף ביישובים הערביים טירה, טייבה וקלנסוואה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully