וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד

4.12.2013 / 13:17

אחרי שאתמול הסכימה סיעתו של בנט לקבל את ההצעה של ח"כ קול מיש עתיד, חזרו בהם בבית היהודי מתמיכה במתן הטבות מס לזוגות גאים. יש עתיד: בבית היהודי מפיצים הודעות שקריות

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

עימות חסר תקדים בין "יש עתיד" ו-"הבית היהודי" סביב הטבות המס לבני זוג מאותו המין: אחרי שאמש הודיעו בסיעתו של נפתלי בנט כי לא יעמדו בדרכה של ההצעה לעבור, התחרטו הבוקר בבית היהודי והודיעו שוב כי יטילו וטו על הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול, המבקשת להשוות את הטבות המס לה זכאים בני זוג מאותו המין לאלה של בני זוג הטרוסקסואלים.

מכאן, נחלקות הגרסאות. בבית היהודי טוענים בתוקף כי שתי הסיעות הסכימו כי לאחר ההצבעה בקריאה טרומית, ישונה החוק וינוסח מחדש, כך שלא יכלול הכרה מפורשת בבני זוג מאותו המין בחוק. אחת ההצעות שהציעה יו"ר הסיעה, איילת שקד, היא לכתוב בחוק "הורים לילדים", במקום "בני זוג מאותו המין".

עוד בנושא הטבות המס לזוגות חד-מיניים:
היסטוריה: השרים תומכים בהצעת החוק של עדי קול
הבית היהודי מודיעה על הסרת הווטו מהחוק
הזוג הגאה שיזם את הטבות המס מדבר

יאיר לפיד ונפתלי בנט בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
עימות חסר תקדים. בנט ולפיד בכנסת/עומר מירון

ביש עתיד, לעומת זאת, טענו כי הודעת הבית היהודי "שקרית", וכי "מעולם לא הושגו הסכמות כאלה". בישיבת הנהלת הקואליציה שהתכנסה הבוקר, סוכם כי ההצעה לא תעלה להצבעה. בעקבות זאת, נרשמו חילופי דברים קשים בתוך מליאת הכנסת בין עדי קול לבין איילת שקד, שהתווכחו ביניהן משך דקות ארוכות עד אשר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נאלץ להפסיק את הישיבה ולבקש מהן "לצאת להתווכח בחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האופוזיציה: להיזהר מספינים של יש עתיד

בסיעתו של בנט טענו כי "היו הבנות שתהיה הטבה בלי הכרה, אבל ביש עתיד נבהלו וחזרו בהם. לא ניתן לשנות את הסטטוס-קוו בדלת האחורית". בסיעת יש עתיד זעמו על הטלת הווטו של הבית היהודי. חברת הכנסת עדי קול אמרה: "מעולם לא הסכמתי לנוסח שמוציא את ההכרה בבני זוג מאותו המין בחקיקה. זאת בניגוד להודעה השקרית של הבית היהודי".

מסיעת יש עתיד נמסר: "בימים האחרונים שינה הבית היהודי את עמדתו בנוגע להצעת חוק נקודות זיכוי של ח"כ עדי קול תוך שהוא מפיץ הודעות שקריות על הסכמות שלא היו ומשנה את עמדתו תכופות על פי הפרסומים באמצעי התקשורת. יש עתיד עומדת על עמדתה שהחוק יעבור בקריאה טרומית כלשונו וכל דיון בהסכמות קואליציוניות יערך רק לאחר הצבעה זו".

בסיעות האופוזיציה מחו נגד יש עתיד והבית היהודי. "הציבור צריך להיזהר מהספינים של יש עתיד", אמרה חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה), שהגישה מספר הצעות חוק בנושא זכויות הקהילה הלהטבי"ת. לדבריה, "הם כבלו את עצמם מראש בברית שהעניקה לנפתלי בנט ולרבנים שלו זכות וטו לעצור כל התקדמות בנושאים אלה. יש עתיד מנפנפים בכך שנכנסו לקואליציה כדי להשפיע, אבל כל מה שראינו מהם עד כה זה וועדות גישור אל מול האידיאולוגיה המיושנת שמציגה הבית היהודי בנוגע לשוויון זכויות והזדמנויות". חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ): לבי על חברת הכנסת קול, עליבות כזו לא ראיתי מזמן. השורה התחתונה היא שיש עתיד בלעו את הצפרדע ואין חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully