וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: נקודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים

1.12.2013 / 16:04

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעה שלפיה הטבות המס, המסתכמות באלפי שקלים, יחולו גם על זוגות הומוסקסואליים. הממשלה תתמוך בהצבעה במליאה. "המסר ברור: זה תא משפחתי לגיטימי"

נקודות זיכוי במס – מעכשיו גם לבני זוג מאותו מין: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) שלפיה אותן הטבות המס החלות על גבר ואישה יחולו גם על בני זוג הומוסקסואלים ולסביות.

עוד בנושא הקהילה הגאה:
האם בקרוב יוכלו זוגות חד מיניים להתחתן בארץ?
תלונה נגד ראש העיר בית שמש: "מסית נגד הומואים"
דעה / שקע ותקע, שיקרתם לי בפנים

מצעד הגאווה בתל אביב. נמרוד סונדרס
"זה לא קשור לנושא דת ומדינה, זה קשור לחקיקה של זכויות אדם". משתתפים במצעד הגאווה בתל אביב, יוני 2013/נמרוד סונדרס

בשבוע שעבר הועלתה ההצעה לדיון, אך נפלה לאחר שלא נמצא לה רוב, אולם שר האוצר יאיר לפיד הגיש ערר שבעקבותיו היא הועלתה לדיון מחודש. הבוקר אושרה ההצעה בתמיכתם של כלל חברי הוועדה, למעט שרי הבית היהודי והשר יצחק אהרונוביץ' מישראל ביתנו.

במצב החוקי הנוכחי, מדי חודש מוענקים סכומים שונים להורים, כנקודות זיכוי במס. מדובר בסכום שמגיע לעשרות אלפי שקלים עד הגיעו של הילד לגיל 18. עד כה, לא התייחס החוק לבני זוג מאותו מין, ואלה לא יכולים היו לקבל את ההטבה מהמדינה בדומה ליתר הזוגות.

לאור תמיכת הוועדה, בימים הקרובים תועלה ההצעה למליאת הכנסת בקריאה טרומית ובתמיכת הממשלה. חברת הכנסת קול אמרה לאחר אישור ההצעה כי "מדובר במסר ברור וחזק, כי מדינת ישראל רואה בבני זוג מאותו המין הורים לכל דבר ועניין, כתא משפחתי לגיטימי". שר האוצר לפיד אמר כי "יש חשיבות להעביר את ההצעה הזו כחוק". לדבריו, "זה לא קשור לנושא דת ומדינה, זה קשור לחקיקה של זכויות אדם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully