וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלאה: ישראל במאמץ להשפיע על הסכם הקבע עם איראן

27.11.2013 / 0:09

ימים ספורים לאחר חתימת הסכם הביניים בז'נבה, ייפגשו גורמים בכירים עם נציגי צרפת ובריטניה בירושלים בניסיון להשפיע על המו"מ. נתניהו שיגר גם את יועצו הבכיר לוושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו: שר החוץ הבריטי מתייחס לביקורת הישראלית על ההסכם, השבוע)

ישראל מתחילה בסדרת התייעצויות עם המערב לגבי ההסכם עם איראן: ראש צוות המשא ומתן הצרפתי לשיחות הגרעין בז'נבה, ז'ק אודיבר, הגיע אמש (שלישי) לישראל כדי לדון עם גורמים בכירים בירושלים בהסכם הביניים שגובש עם איראן, ובמשא ומתן על הסכם הקבע עם האיראנים. היום צפוי להגיע לארץ גם ראש הצוות הבריטי לשיחות, סיימון גאס. ישראל מעוניינת להיות מעורבת יותר בגיבוש הסכם הקבע עם איראן, שהמשא ומתן לגביו יחל בקרוב ואמור להימשך שישה חודשים.

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף, שרת החוץ האירופית קתרין אשטון, תת-שר החוץ האמריקני וונדי שרמן ונציגי המשלחות לשיחות הגרעין. ז'נבה, 20 בנובמבר 2013. רויטרס
נציגי איראן והמעצמות בז'נבה/רויטרס

במקביל, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, אמור לצאת היום לסדרת פגישות מדיניות, שתחל עם עצירה קצרה בגרמניה ותימשך בשורת שיחות עם בכירי הממשל האמריקני בוושינגטון. ערב תחילת השיחות בז'נבה דווח בוואלה! חדשות שמיד לאחר שיושג הסכם בין איראן למערב, כהן יוביל מאמץ דיפלומטי מול מדינות המערב כדי להגדיל את השפעתה של ישראל על הסכם הקבע עם האיראנים. הפגישות בגרמניה וארה"ב הן יריית הפתיחה של המאמץ הזה.

אתמול בבוקר נערכה בבסיס מודיעין גדול במרכז הארץ הערכת המודיעין השנתית לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני. השרים שמעו את הערכת המודיעין בשורת נושאים בוערים, מאיראן ועד הזירה הפלסטינית, במשך כשבע שעות. היה זה הכינוס הראשון של הקבינט המדיני-ביטחוני מאז חתימת ההסכם עם איראן בתחילת השבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים טענו בכירים בהנהגה הישראלית כי ההסכם אינו מהווה הקפאה של תכנית הגרעין האיראנית. ביום ראשון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בהסכם מקבלת איראן "אישור כתוב להפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם". בטקס הענקת פרס א.מ.ת (אמנות, מדע ותרבות) בבית שמואל בירושלים, אמר ראש הממשלה כי "ההסכם הזה מחלץ את איראן מהלחץ שהייתה נתונה בו והוא נותן לה לגיטימציה בינלאומית להמשיך בתוכנית הגרעין". הוא הסביר כי איראן "לא צריכה להפר את ההסכם הזה" כי קל לעבור מרמת העשרה של 3.5% לרמה של 90% כאשר תחפוץ בכך. "ההסכם הזה אינו מכסה את החלקים האחרים בייצור פצצות גרעין - לא את הנשק, לא את ראשי הקרב ולא את הטילים הבליסטיים", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:09)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

הסכם הגרעין - סיקור מיוחד:
איראן תוקפת: "ארה"ב פרסמה פרשנות משלה להסכם"
בריטניה מזהירה את ישראל: אל תחתרו תחת ההסכם
קבלת פנים של גיבורים באיראן: "כאילו חזרו מהקרב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully