וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך פועל "צוות מנהרות הטרור" של חמאס

17.11.2013 / 10:30

במלאות שנה למבצע עמוד ענן התלווה כתב רשת אל-ג'זירה אל צוות החפירות המיוחד של הזרוע הצבאית של הארגון וביקר באחת מהמנהרות ה"התקפיות", שנועדו לשמש לחטיפת חיילים

צילום: רשת אל-ג'זירה, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בדרך לעימות תת-קרקעי? במלאות שנה למבצע "עמוד ענן" נראה כי יכולותיו של ארגון חמאס בתחום מנהרות הטרור רק הולכות ומשתכללות. במסגרת כתבה ששודרה אתמול (שבת) ברשת אל-ג'זירה במלאות שנה למבצע ברצועת עזה, התלווה כתב הרשת ברצועה אל צוות החפירות המיוחד של הזרוע הצבאית של הארגון, וביקר באחת מהמנהרות ה"התקפיות". על פי הדיווח, זוהי רק אחת מאותן מנהרות המשמשות את חמאס כדי להכין פעולות התקפיות בעימות הבא מול ישראל.

במהלך הכתבה מתארים אנשי "יחידת החפירות" את העבודה מתחת לאדמה ומספרים על היערכותם לקראת עימות עתידי. כמו כן מתראיין לכתבה דובר הזרוע הצבאית, "אבו עוביידה", ומספר על חפירת מנהרות התקפיות שיכולות לשמש לחטיפה של חיילים. על פי המתואר, המנהרות הנחפרות מהוות נדבך מרכזי במעבר משלב ההגנה לשלב ההתקפה בהסלמה הבאה מול ישראל.

תיעוד: כך פועל "צוות מנהרות הטרור" של חמאס. צילום מסך
צוות המנהרות של חמאס/צילום מסך

בסוף החודש שעבר נפצעו חמישה חיילים, אחד מהם באורח קשה, כשמטען נפץ הופעל לעבר כוח של יחידת יהל"ם של צה"ל, שפעל באזור כיסופים לצורך פיצוץ מנהרת טרור שנחשפה מוקדם יותר באותו חודש . במהלך הפעילות, כוח מיוחד של פלוגת "סמור", המתמחה בלוחמת מנהרות, נערך בליווי כוחות נוספים מחיל ההנדסה וכוחות חי"ר לפוצץ את המנהרה, שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור הקיבוץ עין השלושה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צה"ל חשף מנהרת טרור מרצועת עזה לשטח ישראל, אוקטובר 2013. AP
מנהרת הטרור שצה"ל חשף בחודש שעבר/AP

לאחר כשעתיים של פעילות אירע פיצוץ עז סמוך לכוח, שפעל ממערב לגדר המערכת. במקום נפצעו חמישה חיילים, ביניהם קצין בדרגת סגן אלוף. אחד החיילים נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת ראש. הוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע ונותח. חייל נוסף נפצע באורח בינוני ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל.

במנהרה שנחשפה בחודש שעבר, ושחלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה, הותקנו תאורה ומסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה הייתה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה.

צה"ל חשף מנהרת טרור מרצועת עזה לשטח ישראל, אוקטובר 2013. AP
חשש לעשרות מנהרות "רדומות". המנהרה שנחשפה בחודש שעבר/AP

גורם צבאי אמר בזמנו לוואלה! חדשות: "בצה"ל חוששים שיש בשטח עוד עשרות מנהרות התקפיות 'רדומות', שבהחלטה אחת יכולות לשמש את ארגוני הטרור בעזה, ובראשם החמאס, לפיגוע במהלכו יחדרו לשטח מדינת ישראל. מנהרות מסוג זה עלולות לשמש לחדירת מחבלים לצורכי חטיפה או פיגוע מיקוח, או לחלופין, לניסיונות להניח מטען חבלה רב-עוצמה שיתפוצץ תחת מוצב או מבנה ביישוב סמוך לגדר. בצה"ל מטילים את האחריות על ארגון החמאס, האחראי לכל המתרחש ברצועת עזה".

עוד בנושא
הצצה למנהרת הטרור שנחשפה; "סוכל מגה-פיגוע"
התקרית ברצועה: 5 חיילים נפצעו ממטען באזור כיסופים
פרסום ראשון: צה"ל חשף מנהרת טרור בין עזה לעין השלושה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully