וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי יבוא לישראל בפעם השמינית מאז נכנס לתפקידו

31.10.2013 / 13:39

שר החוץ האמריקני יגיע לירושלים בתחילת נובמבר כדי ללחוץ על נתניהו ואבו מאזן להתקדם במשא ומתן. פגישתו עם ראש הממשלה תעסוק גם במגעים בין מעצמות המערב לאיראן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(בסרטון: נתניהו וקרי בפגישתם באיטליה)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי צפוי לבוא לישראל לביקור שמיני מאז שנכנס לתפקידו. לביקור, שיתקיים בתחילת נובמבר, טרם נקבע תאריך סופי. גורמים המעורים במשא ומתן הישראלי-פלסטיני אמרו כי קרי צפוי להיפגש בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולהיפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בשבוע שעבר נפגש קרי עם נתניהו ברומא, במשך שבע שעות וחצי. השניים דנו בנושא הפלסטיני וכן במשא ומתן בין שש המעצמות לבין איראן בנושא תכנית הגרעין שלה. קרי שיבח בפגישה את נתניהו ואת אבו מאזן על "האומץ והמנהיגות" שהפגינו בהחלטתם לשוב לשולחן המשא ומתן. בפגישה עצמה, שרובה התקיימה בארבע עיניים, קרי ניסה לברר מהם הקווים האדומים של נתניהו במשא ומתן עם הפלסטינים.

פגישתם של בנימין נתניהו וג'ון קרי. ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
הלחץ נמשך. קרי ונתניהו בירושלים בחודש ספטמבר/נועם מושקוביץ

בשבועיים האחרונים חלה האצה בקצב השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית, ועד כה נערכו 14 פגישות בין צוותי המשא ומתן משני הצדדים. שרת המשפטים ציפי לבני, שעומדת בראש הצוות הישראלי, אמרה בשבוע שעבר בראיון לוואלה! חדשות כי חלה התקדמות במשא ומתן, וכי הדיווחים על כך שהוא הגיע למבוי סתום אינם נכונים. דברים דומים אמר יו"ר הרשות, אבו מאזן, בראיון לטלוויזיה הגרמנית.

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. רויטרס
אבו מאזן בחגיגות שחרור האסירים הפלסטינים, השבוע/רויטרס

קרי ונתניהו צפויים לדון גם בנושא הגרעין האיראני. טרם ברור אם ביקורו של קרי ייערך לפני סבב השיחות הקרוב בין איראן לבין המעצמות, שנקבע ל-7 בנובמבר, או אחריו. קרי צפוי לעדכן את נתניהו בהתקדמות המגעים עם איראן, לאחר שהשבוע החליפו השניים "עקיצות" מילוליות בנושא. בתחילת השבוע תקף נתניהו את הדיון באפשרות שאיראן תצמצם את העשרת האורניום שלה ואמר כי הוא "מיותר", ואילו קרי אמר בהמשך כי אצות הברית "לא תיכנע לטקטיקה של הפחדות" בנושא האיראני.

קרי יפגוש בירושלים לא רק את נתניהו ואבו מאזן, אלא גם את שני נציגיו בחדר המשא ומתן - השליח המדיני מרטין אינדיק ויועצו הקרוב פרנק לוונסטיין. באחרונה החליט קרי להגדיל את הצוות שמסייע לאינדיק במאמצי התיווך, והעיתונאית האמריקנית לורה בלומנפלד, שדוברת עברית וערבית, מונתה לדוברת הצוות. הדיפלומט הוותיק מייקל יפה מונה לאחראי על הקשר בין המשא ומתן לבין גורמים אזוריים כגון הליגה הערבית ומועצת מדינות המפרץ הפרסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully