וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בכנסת: "רגב ניצלה את ועדת הפנים למען חברה? הטוב"

30.10.2013 / 18:04

חברת הכנסת מהליכוד, העומדת בראש הוועדה, זימנה לדיון את ראש עיריית נצרת עילית המואשם בלקיחת שוחד, וזה הקפיד לנגח את היועצת המשפטית של העירייה. רגב: "דיון עקרוני"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יותם בן-דוד

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד), ניצלה את הוועדה שבראשה היא עומדת למטרות פוליטיות? ועדת הפנים התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון תחת הכותרת "יחסי העבודה בין הדרג הנבחר לבין הפקידו?ת הבכירה ברשויות המקומיות". אל הדיון זימנה רגב גם את מקורבה, ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, חבר מרכז ליכוד, שניצל את המעמד כדי לנגח את היועצת המשפטית של העירייה, עמה הוא מצוי בסכסוך מר.

"ראשי ערים לא יכולים לנהל עיר בעקבות מדיניות של פקידות כזו או אחרת", אמרה רגב בפתח הדיון. "באנו לדבר על היכולת של ראש עיר לעבוד מול הפקידות הבכירה". אלא שבאופן תמוה ביותר, לפי אתר הכנסת זומנו לדיון רק נציגים מעיריית נצרת עילית ורמת השרון, שנגד העומדים בראשן תלויים ועומדים כתבי אישום, ובג"ץ אף הורה להם להתפטר מתפקידם לפני הבחירות המקומיות האחרונות, בהן נבחרו לקדנציה נוספת.

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
"יועצת משפטית לא יכולה למנוע מראש עיר לעבוד". רגב בכנסת/מגד גוזני

בפועל, הפך הדיון לוועדת חקירה מזורזת שמטרתה לברר מדוע לא הודחה מתפקידה היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, שהייתה בין המתלוננות נגד גפסו. "ביקשתי לבדוק מדוע מנכ"ל משרד הפנים שקיבל מכתב מגפסו בנוגע לסיום העסקתה של היועצת המשפטית של העירייה לא טיפל בעניין", הסבירה רגב. גפסו התייחס למקרה ואמר: "אני מקווה שאוכיח את חפותי. היועצת המשפטית של נצרת עילית האכילה אותי מרורים בתור חבר אופוזיציה. נלחמתי בה מלחמת חורמה. זה מאוד אופנתי. כל אחד שרוצים לפטר פתאום נהיה חושף שחיתויות. משרד הפנים יחליט מי יהיה יועץ משפטי, אבל שאתו אפשר יהיה לעבוד". רגב הצטרפה לדבריו ואמרה: "חד-משמעית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"דיון לא ראוי"

היועצת המשפטית של העירייה, אולגה גורדון, אותה מבקש גפסו לפטר, נכחה גם היא בדיון. "עד אתמול בצהריים לא הוזמנתי לדיון", טענה. "זה עוד נדבך במסע הרדיפה שגפסו מנהל נגדי. הותקפתי על ידו בכל דרך. מה שמוטל פה על הכף זה שלטון החוק מול אנרכיה. בקדנציה הזו, התחילו לתפור לי תיק עם מכתבי תלונה".

חברי הכנסת מיקי רונזטל (העבודה), תמר זנדברג (מרצ) ומוחמד ברכה (חד"ש), שמחו על קיום הדיון, הורחקו ממנו על ידי רגב. בטרם יצא, צעק רוזנטל לעבר גפסו: "זה ביזיון שנותנים לך לדבר בכנסת. אתה פושע". גפסו לא נשאר חייב, וענה: "זה ביזיון שבנית מרתף בבית".

חברי כנסת רבים מימין ומשמאל ביקרו את עצם קיום הדיון. ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) אמרה: "לא קיבלתי שום חומרים על המקרה. זה דיון לא ראוי. לא לעניין ולא מכובד לשים פה את היועצת המשפטית על המוקד ולשפוט אותה". אחר כך אמרה לגפסו: "שיחקת אותה, אתה שריף. כינסת דיון וכולנו נעמדנו כאן".

ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) הוסיף: "באתי לדיון עקרוני. בפועל יש פה דיון פרטי". גם ח"כ משה מזרחי (העבודה) הצטרף לדברים: "זה עניין אישי קונקרטי וממוקד ועל זה לא עושים דיון מיוחד". וחבר הכנסת דוד צור (התנועה) אמר: "הדיון היה צריך להיות עקרוני ולא על מר גפסו".

"התנהלותה של רגב מקוממת"; רגב: "עניין עקרוני"

בסיכום הדיון, שבה רגב על הבקשה לפטר את גורדון. "זה שחמש שנים ראש עיר לא יכול לתפקד, זו בעיה", הסבירה. "יועצת משפטית לא יכולה למנוע מראש עיר לעבוד, ריבונו של עולם. לא יכול להיות מצב שנבחר לא יוכל למלא את תפקידו. זה להתעלל בראש עיר. הפקידות היא זו ששולטת. ראש עיר נבחר, ומי שמנהל זה המשפטנים".

בעקבות הדיון הגיש ח"כ רוזנטל מכתב מחאה חריף ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. "לא ייתכן שכנסת ישראל תעניק לגיטימציה לאדם אשר הוגש נגדו כתב אישום חמור, באשמת קבלת שוחד, ומתנהלות חקירות רבות נוספות נגדו על ידי גופי אכיפת החוק במדינת ישראל", כתב. "בג"ץ, מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה וכן שר הפנים, כולם דנים בעניינו ולא ראוי להעניק לו במה ציבורית ולכבד אותו במעמד הכנסת. כל זאת בכסות של דיון עקרוני כביכול אשר כאמור כלל לא התקיים".

עוד הוסיף רוזנטל כי "התנהלותה של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, מקוממת, שכן באמתלה של דיון עקרוני, אשר ראוי שידון בוועדות הכנסת, כל הדיון נסוב סביב עתידה המקצועי של היועצת המשפטית של עיריית נצרת עילית, אשר זכתה להגנה כחושפת שחיתות ממבקר המדינה. אין זה ראוי שוועדת הכנסת תידון לגופו של אדם".

מלשכתה של רגב נמסר: "מדובר בעניין עקרוני שניסה לעמוד על מורכבות היחסים בין דרג מקצועי ודרג נבחר. ועדת הפנים הזמינה שורה של נציגים מהשלטון המקומי ובהם פיני קבלו, מתאם הקשר בין השלטון המקומי והכנסת, ושורה של נציגי ממשלה. זה הנוהל לאורך כל השנים. מספר ראשי ערים הביעו עניין ובסוף בחר ראש עיריית נצרת עילית להגיע לדיון מאחר שהנושא קרוב ללבו. הוא שלח מכתב בחודשים האחרונים ודרש לקיים דיון בכדי להאיר את הבעייתיות שנוצרה בעיר שלו, מחלוקת שלא מאפשרת לו לממש את המדיניות שבשמה הוא נבחר. יו"ר ועדת הפנים התייעצה עם הגורמים המשפטיים שאישרו לקיים דיון כיוון שהוא נסוב סביב שאלה עקרונית".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת:
התכנית: ראש עיר שהוגש נגדו כתב אישום חמור יושעה
הפתרון להדחת ראש עיר שהואשם: להכריז על נבצרות
הציבור גבר על בג”ץ: ראשי הערים המודחים ניצחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully