וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחרור האסירים: למעלה מ-2,000 יחידות דיור בגדה

אחרי אישור נתניהו ל-1,500 יחידות מעבר לקו הירוק בירושלים, אישר המינהל האזרחי תכניות לבניית 582 יחידות דיור ביהודה ושומרון. הממשלה פועלת לאישור כ-1,500 יחידות נוספות

לא רק בירושלים: המינהל האזרחי מקדם בנייה של למעלה מ-2,000 יחידות דיור חדשות בשטחי יהודה ושומרון. ועדת המשנה להתיישבות של המינהל האזרחי אישרה הבוקר (רביעי) להפקדה כמה תכניות בנייה חדשות של 582 יחידות דיור בהתנחלויות מבודדות. בין היתר, הופקדה תכנית לבניית 160 יחידות דיור ביקיר שבשומרון, 296 יחידות דיור בבית אל ו-31 יחידות דיור באלמוג שבבקעת הירדן. כמו כן, אושרו למתן תוקף (השלב האחרון לקראת בנייה) 95 יחידות דיור בשילה שבבנימין. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, הנחה את ועדות התכנון והבנייה במינהל האזרחי לפעול בהקדם לקידום התכניות האלה.

תכנית הבנייה בבית אל הינה של שכונה חדשה המורכבת מכמה בניינים אשר אושרה בעבר כפיצוי למתנחלים עבור פינוי שכונת האולפנה. הדברים נודעו הבוקר לארגון "שלום עכשיו" שהביע זעם על הדברים. "נתניהו בונה במקומות שבשום הסכם עתידי לא יישארו בשטח מדינת ישראל", טענו בארגון. "אנו משלמים כאן פעמיים - גם משחררים אסירים וגם מבזבזים מיליוני שקלים בבניית בתים שיפונו בעתיד. קידום התכניות מעיד על פרצופו האמיתי של נתניהו שאינו רוצה באמת בהסדר שלום".

במקביל, חשף במליאת הכנסת סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) את רשימת היישובים ומספר יחידות הדיור שייבנו ביהודה ושומרון. בתשובה להצעה לסדר היום שהגישה האופוזיציה בנושא הבנייה בהתנחלויות, אמר אקוניס כי נוסף על 582 יחידות הדיור המדוברות, ייבנו כ-1,500 דירות נוספות בהתנחלויות, בהתאם לפירוט הבא: 255 יחידות דיור בעפרה, 509 יחידות דיור בגבעת זאב, 256 יחידות דיור בכפר אדומים ו-196 יחידות דיור חדשות בקרני שומרון. כמו כן בביתר עילית שבגוש עציון אושר קידום תכנית לבניית 398 יחידות דיור חדשות.

בנוסף, הבטיח אקוניס, "יקודם תכנון של למעלה מ-2,000 יחידות דיור במקומות הבאים: גבעת זאב, קרני שומרון, אלמוג, עלי זהב, יקיר, כפר אדומים-נופי פרת, מחולה, טלמון, ברכה, עפרה, שילה ובית אל". סגן השר אקוניס הוסיף: "הבנייה ביהודה ושומרון נמשכת, תימשך ותתעצם".

קידום התכניות הבוקר מצטרף לאישורם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים גדעון סער אשר סיכמו אמש על קידום תכנית בנייה של 1,500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים, מעבר לתחומי הקו הירוק. עוד סיכמו השניים, על קידום שלוש תכניות בנייה להפקדה בפועל בשכונת רמת שלמה. אלה יאפשרו להרחיב את יחידות הדיור הקיימות בשכונה בהיקף של עד 50 מטרים נוספים לכל דירה. בנוסף, תופקד בפועל התכנית להקמת "מרכז קדם" – מרכז תיירות וארכיאולוגיה על חניון גבעתי מול הכניסה לעיר דוד.

לפניות לכתבים:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת:
לפיד: ”נצטרך לפנות עשרות אלפי מתנחלים מהגדה”
אישום: יידה אבנים על שוטרים אחרי פינוי מאחז
אנשי הימין עלו מחדש לחומש: ”היישוב ייבנה שוב”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully