וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית: ראש עיר שהוגש נגדו כתב אישום חמור יושעה

29.10.2013 / 20:13

שר הפנים יביא לאישור הממשלה תזכיר חוק שיקבע שראש העיר הנאשם יושעה למשך שנה ורק אם יימצא זכאי, הוא ישוב למלא את תפקידו. ההצעה צפויה לחול גם על הנאשמים בימים אלה

כתב אישום יאלץ ראשי ערים לוותר על כסאם, לפחות באופן זמני: שר הפנים, גדעון סער, הודיע הערב (שלישי) כי יביא לאישור הממשלה תזכיר חוק שיבקש להסדיר את סוגיית השעייתם של ראשי ערים אשר הוגש נגדם כתב אישום. על פי ההצעה, שצפויה לחול גם כלפי ראשי הערים הנאשמים שמעון גפסו (נצרת עילית), שלומי לחיאני (בת ים) ויצחק רוכברגר (רמת השרון), יושעו מתפקידם ראשי ערים אשר נגדם הוגש כתב אישום חמור. ההשעיה תחול במהלך המשפט, ורק אם יימצא שראש העיר זכאי - הוא ישוב למלא את תפקידו בתום המשפט.

תזכיר החוק קובע כי בכדי להחליט איזה כתב אישום נחשב לחמור ואיזה לא, תוקם ועדה שתורכב משופט מחוזי בדימוס, ראש עיר לשעבר, ומשפטן נוסף, אשר יחליטו בנוגע לכל מקרה לגופו. בעיקרי החוק, שהפיצה לשכתו של סער, נכתב: "הוועדה תשקול בין שיקוליה את נסיבות כתב האישום ובהן, העבירות המיוחסות לראש העיר, הזיקה שלהן לתפקיד ראש הרשות, מספר האישומים בכתב האישום, משך הזמן שחלף מביצוע העבירה לכאורה, ועוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת החוק צפויה לחול גם עליהם. לחיאני, רוכברגר וגפסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב בהצעה כי "במידה שהוועדה תחליט כי כתב האישום מצדיק השעיה, יושעה ראש העיר מתפקידו למשך שנה. במידה שבתום שנת ההשעיה לא הסתיימו ההליכים השיפוטיים, תוכל הוועדה להאריך את תקופת ההשעיה. במידה שיוחלט שלא להאריך את תקופת ההשעיה, יחזור ראש העיר לתפקידו".

הצעת החוק גובשה בתום שורה של דיונים שכינס סער במשרד הפנים יחד עם נציגי משרדו, ובהשתתפות נציגי משרד המשפטים והשלטון המקומי ונציגי היועץ המשפטי לממשלה.

לאחרונה, בטרם נבחרו לקדנציה שנייה, הדיח בג"ץ את שלושת ראשי הערים הנאשמים. עד אז, נמנע בג"ץ מלהכריע באילו מקרים יש להדיח ראש עיר מכהן שהוגש נגדו כתב אישום. זאת, מכיוון שראש עיר, בניגוד לשרים וחברי כנסת, נבחר באופן ישיר על ידי הבוחרים, ולכן יש לתת משקל גדול לרצון הבוחרים. אולם, לאחר שלחיאני, רוכברגר וגפסו הודיעו על כוונתם להתמודד פעם נוספת, למרות כתבי האישום נגדם, החליטו שופטי בג"ץ להתערב ולהדיחם. הציבור, כאמור, אמר את דברו - שוב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת
לחיאני בפתח משפטו: ”משוכנע שזה ייגמר בטוב”
הפתרון להדחת ראש עיר שהואשם: להכריז על נבצרות
הציבור גבר על בג”ץ: ראשי הערים המודחים ניצחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully