וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו: "הם ימשיכו לרצוח, ואנחנו נמשיך לשחרר"

29.10.2013 / 0:03

כ-3,000 בני אדם, בהם שר השיכון וח"כים, השתתפו בהפגנה מול כלא עופר, שם רוכזו 26 המחבלים שישוחררו היום. "נתניהו לא עמד בלחץ וגרר אותנו למצב הזה", אמר יו"ר אלמגור

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

המתיחות לקראת שחרור האסירים הפלסטינים עולה מדרגה: כשלושת אלפים בני אדם הפגינו אמש (שני) מול כלא עופר – שם מרוכזים 26 המחבלים שצפויים להשתחרר בלילה. בהפגנה סוערת והאמוציונלית לקחו חלק בני המשפחות השכולות, שר השיכון אורי אריאל, חברי כנסת, ארגון נפגעי הטרור אלמגור, ותנועות הימין אם תרצו וישראל שלי. בתחילת ההפגנה התאספו המשתתפים בכניסה לכלא והחזיקו ידיים בשרשרת אנושית סביב המתקן תוך שהם קוראים: "דם יהודי אינו הפקר".

"ביומיים האחרונים מנסים להשתיק אותנו - אך אנו לא נשתוק, אנו נצעק ונחוקק ונעשה כל מה שבמשטר דמוקרטי אפשר לעשות", אמרה בהפגנה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). לדבריה, "במדינה שלא יודעת לשמור על רוצחי ילדים בכלא, צריך לצערי לחוקק בה עונש מוות". אף שהוא חלק מהממשלה, בחר השר אריאל לתקוף אותה. "מדוע הממשלה הזו לא יכולה לאמץ את דוח שמגר שקבע שאסור לשחרר מחבלים? למה היא לא מבינה מה שאמרו חז"ל שמי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים?". חברתו לסיעה ח"כ אורית סטרוק הוסיפה כי הסיבה שיו"ר הרשות אבו מאזן פועל לשחרור המחבלים משום שלדידה "אין בית אחד ברשות שאין בו רוצח".

עוד באותו נושא:
נתניהו: "ההחלטה לשחרר אסירים היא כורח המציאות"
פרשנות: החלשת אבו מאזן, האינטרס המשותף לבנט וחמאס
שחרור המחבלים: למה לא הודיעו למשפחות שכולות?

הפגנה של משפחות שכולות נגד שחרור אסירים מול כלא עופר, אוקטובר 2013. טלי מאייר
ההפגנה מול כלא עופר, אמש/טלי מאייר

בהפגנה השתתף גם ירון פרידמן, אחיו של גיא פרידמן, שנרצח יחד עם עוד שני חיילים בידי מחבלים שחדרו לבסיס צבאי בפיגוע שזכה לשם "ליל הקלשונים". אותם רוצחים מועמדים לשחרור בפעימות הבאות. "כל הכאב עולה וצף חזרה", אמר, "אנחנו פשוט לא מאמינים שממשלת ישראל מסוגלת לעשות מחוות דמים על חשבון הדם שלנו ללא כל תמורה. הם ימשיכו לרצוח ואנו נמשיך לשחרר. הם יודעים ללחוץ על נקודת התורפה שלנו. חשוב שכולנו נזכור שלא מדובר בעוד רוצחים ופעילי טרור זוטרים, אלא בארכי-טרוריסטים שישובו לעסוק בטרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"פעם לא הסכמנו לשחרר שום מחבל"

יו"ר אם תרצו, רונן שובל, בחר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלדבריו "היה זה שהסביר לנו שהחלטות מהסוג הזה הן בעלות השלכות קטסטרופליות. הוא שקיבל החלטה לא ברורה שסותרת את כל מה שנתניהו ההוגה הטיף לעם ישראל נגד כניעה לטרור". לטענתו, "פעם, זה היה פשוט. לא הסכמנו לשחרר שום מחבל עם דם על הידיים. אחר כך, שחררנו רוצחים רק בלית ברירה, כשהיה בידי המחבלים חייל חטוף. היום אנחנו משחררים מחבלים בשביל כלום. בשביל הזכות לדבר עם הרשות הפלסטינית שמסיתה יומם וליל לרצח יהודים".

יו"ר אלמגור מאיר אינדור טען כי שני שליש מהציבור מתנגד לשחרור מחבלים, שהוא לטענתו לא נכון מבחינה מוסרית. "ביבי בעבר היה הנואם הכי טוב נגד שחרור מחבלים כתב ספרים ועשה מזה קריירה, אבל האיש לא עומד בלחצים וגורר אותנו לכאן".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully