וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר להגנת העורף: "צפי ל-7,000 הרוגים ברעידה"

23.10.2013 / 17:25

גלעד ארדן הודה בדיון בכנסת כי חסר תמריץ לחיזוק מאות אלפי דירות בפני רעידת אדמה, אולם הצהיר: "אסור להיכנס לפאניקה". על הרצף האחרון: "המצב מחייב את כולנו להתכונן"

צילום: ערוץ הכנסת

"המצב מחייב את כולנו להתכונן", אומר היום (רביעי) השר להגנת העורף גלעד ארדן במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתא של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) על פעילות הממשלה בנוגע להתמודדות אחרי רעידת אדמה - נוכח רצף הרעידות בצפון שהוליד את השאלה אם ישראל עומדת בפני רעש גדול ממדים.

"המשרד להגנת העורף כתב תכנית לאומית להתכוננות לרעידת אדמה", אמר השר והוסיף כי בין היתר בוצעו בשנים האחרונות תרגילים שונים (דוגמת נקודת מפנה), וכן נערכו ימי השתלמות וימי עיון בעניין לבעלי התפקידים בגופים המבצעיים. "הושלמו נהלים משרדיים, נערכו קורסים להענקת סיוע לאוכלוסייה האזרחית ונערכו תרגילים למוסדות החינוך ולבתי הספר", ציין.

בעוד כשבועיים ייערך בנתב"ג, בראשון לציון ובנמל אשדוד, תרגיל מוכנות נוסף במהלכו ייקחו חלק גם גורמים מחוץ לארץ ותתורגל גם קליטת ציוד סיוע בינלאומי לרעידה בארץ.

"למצוא היכן המקומות הדחופים ביותר למיגון"

למרות האומדנים שפורסמו לאחרונה, אשר דיברו על עשרות אלפי הרוגים ברעידה עוצמתית, טען השר ארדן כי ההערכה היא שברעש כזה ייספרו כ-7,000 הרוגים לצד עשרות אלפי פצועים, ו-200 אלף איש שייצטרכו סיוע. "חוזקו מספר מבנים אך הקצב ממש איננו מספיק", העיד ארדן והודה כי אין תמריץ מספיק לחיזוק מבני הדיור הציבורי. "יש לחזק מאות אלפי דירות בארץ. חובה למצוא היכן המקומות הדחופים ביותר למיגון", אמר. ארדן הוסיף כי הוועדה הבין-משרדית בעניין עדיין באחריות משרד ראש הממשלה, אך היא עתידה בעתיד לעבור לאחריות המשרד להגנת העורף.

אבי דיכטר בתרגיל חירום לאומי נקודת מפנה 6 בדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
תרגול פינוי נפגעים בזמן תרגיל נקודת מפנה/דייב בוימוביץ'

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) טען בדיון כי הממשלה לא פעלה כמתבקש אחרי חמש הרעידות, וכי לא יצאה הנחייה מסודרת לתושבי המדינה בכלל והצפון בפרט - כיצד לנהוג באם תתרחש רעידה גדולה. ח"כ יצחק כהן (ש"ס) קרא להעניק הקלות לקבלנים בתכנית תמ"א 38 (חיזוק מבנים בפני רעידות), ולעדכן את תכנית המוכנות הפיננסית לרעידה. ארדן הבטיח כי הנחיות מסודרות חייבות להיות מוסמכות, "בלא להיכנס לפאניקה".

לדברי השר, אין זה נכון שהממשלה לא פועלת, שכן התקיימה הערכת מצב בשיתוף ראש הממשלה כמו גם דיונים ברשויות המבצעיות דוגמת המשטרה, מד"א וכיבוי אש. לטענתו, רשויות מקומיות אחדות אף הורשו לרכוש טלפון לווייני, כדי להבטיח שתתקיים תקשורת גם במקרה של נפילת תשתיות הטלפון הקווי, ובנוסף יצא גם קמפיין תקשורתי.

לקריאה נוספת:
לא מחכים לאסון: תרגיל להתמודדות עם רעידת אדמה
שנתיים אחרי דוח המבקר: הצפון לא ערוך לרעידת אדמה
”לא יכולים לשלול את האפשרות לרעידת אדמה חזקה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully