וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שתי נשים ניצחו בבחירות לרשויות המקומיות

מתוך 191 רשויות מקומיות בהן נערכו בחירות, זכו נשים בכחצי אחוז מהיישובים בלבד. מרים פיירברג בנתניה, המכהנת מאז 1998, וליזי דלריצ'ה בגני תקווה

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

הכנסת אולי שוויונית מעט יותר, אבל מה קורה ברשויות המקומיות? מרים פיירברג בנתניה וליזי דליר'צה בגני תקווה - רק שתי נשים נבחרו לעמוד בראש יישובים בישראל, מתוך 191 רשויות שבהן התקיימו בחירות. כך עולה מתוצאות האמת שהתפרסמו הבוקר (רביעי). מיותר לציין כי מדובר במקרה קיצוני של ייצוג חסר לנשים בישראל, שיעמדו בראש כחצי אחוז בלבד מכלל הרשויות המקומיות בארץ.

הבחירות המקומיות - תוצאות מעודכנות בזמן אמת

בעוד שבנתניה, זכתה ראש העיר המכהנת פיירברג ב- 72% מקולות המצביעים והיא מכהנת כראש עיר מאז 1998, דלריצ'ה היא דמות מוכרת פחות ממנה. ראש המועצה הנבחרת, בת ה-47 כיהנה ב-15 השנים האחרונות כחברת מועצת גני תקווה ובחמש השנים האחרונות הייתה סגניתו של ראש המועצה היוצא, אבישי לוין.

בין הנשים הבולטות שהתמודדו והפסידו: חנין זועבי שהובסה בנצרת וליאל אבן זוהר שהפסידה בראשון לציון. בהרצליה התמודדו לא מעט נשים על ראשות העיר ביניהן יפה יגר, אורית רשפי ועפרה בל. הבחירות בעיר דווקא לא הוכרעו ויתקיים שם סיבוב שני, אך הדבר לא צפוי לשפר את מצבן של הנשים, שכן הוא ייערך בין שני מתמודדים גברים, צביקה הדר ומשה פדלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully