וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: רוב של 80 ח"כים למו"מ על ירושלים

20.10.2013 / 18:40

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ ליצמן לפיה על ממשלת ישראל ייאסר לקיים משא ומתן על ירושלים אלא באישור רוב מוחלט של ח"כים. בשמאל מגנים: "חורבן הדמוקרטיה"

על ממשלת ישראל ייאסר לקיים משא ומתן על ירושלים, אלא אם 80 חברי כנסת לפחות יצביעו אחרת - כך אישרה היום (ראשון) ועדת השרים לענייני חקיקה.

בדברי ההסבר להצעת החוק, אותה הגה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), נכתב: "ירושלים עיר שחוברה לה יחדיו, לא תחולק ולא ימסרו חלקיה לאף אחד. קדושתה של ירושלים לא ניתנת לזרים. הצעת חוק זו מונעת את האפשרות שבכל שלב של הליך מדיני כל שהוא, לא יהיה ולו אף לא דיון על מעמדה של העיר ירושלים, משוש עיניה של העם בישראל. כיוון שהיו מקרים שבהם החלו דיבורים על מסירת חלקים כאלו ואחרים מהעיר, יש לחוקק חוק שלא ייתן אפילו את האפשרות להעלות אופציה זו כתחילתו של משא ומתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"קדושתה של ירושלים לא ניתנת לזרים". נתניהו ואבו מאזן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

היום, כאמור, אושרה ההצעה בוועדת השרים, והמשמעות היא כי היא תעלה למליאת הכנסת בקריאה טרומית בתמיכת הממשלה. עם זאת, שרת המשפטים ציפי לבני, הגישה ערר על ההחלטה, שמשמעותו כי תיערך הצבעה חוזרת על הנושא. לבני, העומדת בראש ועדת השרים לחקיקה, צפויה "לקבור" את ההצעה ולא להעלות אותה לדיון.

"עוד מסמר בארון הקבורה של המו"מ"

בשמאל מיהרו לגנות את ההחלטה. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה: "ממשלת נתניהו לא מבזבזת זמן בדרכה לחרב את הדמוקרטיה ולהרוס כל סיכוי לשלום עם הפלסטינים. הצעת החוק הזו היא עוד מסמר, אולי האחרון שבהם, בארון הקבורה של המו"מ עם הפלסטינים. אין ולא יהיה שלום עם הפלסטינים בלי חלוקת ריבונות בירושלים".

חבר הכנסת נחמן שי (העבודה) אמר: "עתה ברור כי בממשלת ישראל אין רוב למו"מ, וממילא לא ינוע ולו סנטימטר קדימה. ראש הממשלה מניח לשריו ולחברי מפלגתו לחשק אותו, פעם אחת משאל עם ופעם אחרת רוב מיוחד לעניין ירושלים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת
מרקל: ”על ישראל לרסן את הבנייה בהתנחלויות”
דעה: בלי הכרה במדינה יהודית - לא יסתיים הסכסוך
בימין מודאגים: ביבי יחלק את ירושלים?

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully