וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית בארבעה ימים: רעידת אדמה הורגשה בצפון

20.10.2013 / 12:07

מוקד הרעש, בעוצמה 3.6 בסולם ריכטר ובעומק 4 קילומטרים, היה בכינרת. "הכול מסביב רעד והיה מבהיל", סיפרה תושבת צפת. גם בחמישי ובשישי הורגשו באזור רעידות בעוצמה דומה

בפעם השלישית בארבעה ימים: רעידת אדמה בעוצמה 3.6 בסולם ריכטר הורגשה הבוקר (ראשון) באזור הערים טבריה וצפת שבצפון הארץ. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי מוקד הרעש היה בכינרת, וכי הרעש אירע בעומק של ארבעה קילומטרים. רעידת האדמה אירעה בשעה 11:50 כחמישה קילומטרים מצפון-מזרח לקיבוץ גינוסר. לא נמסר על נזק או על נפגעים.

רעידת אדמה. ShutterStock
שוב רעידת אדמה בצפון/ShutterStock

רעידת האדמה גרמה לבהלה בצפת בקרב חלק מבעלי העסקים והחנויות בעיר. אחד התושבים, תמיר אנגל סיפר לוואלה! חדשות: "בדיוק רכבתי על האופנוע ולא הבנתי למה כולם יוצאים בבהלה מהחנויות. הייתה פאניקה קטנה שנמשכה בערך עשר שניות".

גם בבניין העירייה הרגישו היטב את הרעידה, וחלק מהעובדים יצאו החוצה מחשש להתמוטטות. במכללה האקדמית צפת העידו הנוכחים במקום כי גם שם הורגשה הרעידה. רבקה ינקו, עובדת במכללה, סיפרה: "עבדתי כרגיל, ופתאום הרגשתי שהמחשב זז לי, השולחן זז, הכול מסביב רעד, והיה מבהיל. הרגשתי שזו הייתה הרעידה הכי חזקה שהייתה בצפת ברצף הרעידות האחרונות".

גם בטבריה הרגישו את רעידת האדמה. דובר העירייה, אלי סבתי, סיפר כי הרעש הורגש בכל הבניין. "גם אני ישבתי במשרד, המחשב במשרד זז ורעד. התה נשפך לי מהשולחן". דודו מטבריה סיפר: "הייתי בבית, הרגשתי תזוזה משמעותית. כל הספות והרהיטים זזו, הנס קפה נשפך". בקיבוץ בית קשת שמדרום לצומת גולני מעידים תושבים כי הורגשה רעידת האדמה, אולם עוצמתה הייתה חלשה מאוד.

שתי רעישות דומות בשבוע שעבר

בלילה שבין יום שישי לשבת הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.6 בסולם ריכטר, אף היא באזור הכינרת ועמק החולה. המכון הגיאופיזי לישראל אישר את המידע ומסר כי מוקד הרעש היה במעבה האדמה שמתחת לכינרת. תושבים דיווחו לוואלה! חדשות כי הרעש הורגש גם בגליל ובעמק יזרעאל. לא נגרם נזק כלשהו כתוצאה מהרעידה.

ביום חמישי האחרון הורגש רעש אדמה נוסף, בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר, באזור הצפון, וזה נקלט גם במכשירי המכון הגיאופיזי. לא דווח על נפגעים, אולם נזק קל מאוד נגרם בטבריה. מהמכון נמסר כי מוקד הרעש היה בכינרת, בעומק של שני קילומטרים במעבה הימה. גולשי וואלה! חדשות דיווחו על הרעש בערי הצפון, אולם הגיעו דיווחים שהוא הורגש גם במרכז - אם כי בעוצמה נמוכה יותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד הרעש היה בכינרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבוע הורגשה ברחבי הארץ רעידת אדמה קלה, עקב רעש אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר שאירע בעומק הים התיכון, כ-70 קילומטרים מחופי האי כרתים ביוון. מוקד הרעש זוהה בעומק של כ-40 קילומטרים מתחת לפני הים. גם במקרה זה לא דווח על נזק או נפגעים. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי רעש האדמה לא נמדד במכשירים, אך גם אליהם הגיעו פניות של אזרחים שדיווחו על הרעש. כמו כן, לפי סוכנות רויטרס לא היה ידוע על נזק או על נפגעים באיי יוון וביבשת עצמה.

עוד בנושא:
רעידת אדמה בעוצמה 3.6 הורגשה בצפון; אין נפגעים
רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה באזור הכינרת
רעידת אדמה בכרתים הורגשה בישראל, לא דווח על נזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully