וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: דרעי חושף את תכנית ש"ס להפלת הממשלה

16.10.2013 / 0:01

בראיון ל"קול ברמה" הסביר יו"ר ש"ס כי אם החרדים לא יהיו מאוחדים סביב משה ליאון לראשות ירושלים, הם "מאבדים את הסיכוי לפרק את הקואליציה" בעזרת השותף מבפנים - ליברמן

צילום: עומר מירון, ערוץ הכנסת, עריכה: יותם בן דוד

האם התמיכה של ש"ס במשה ליאון, המועמד לראשות עיריית ירושלים, נובעת מהתחייבות שנועדה להביא להפלת הממשלה ולפרק את הקואליציה? יו"ר המפלגה, אריה דרעי, חשף אתמול (שלישי) בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" כי מפלגתו מתכוונת לתמוך בליאון כדי לשמור על הסיכוי שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן – התומך גם הוא בליאון – יפרק את הקואליציה. לדבריו, אם החרדים לא יהיו מאוחדים סביב המעומדות של ליאון, הם "מאבדים את הסיכוי לפרק את הקואליציה בשלוש השנים הקרובות".

אביגדור ליברמן ואריה דרעי במליאת הכנסת בדיון על אישור התקציב. נועם מושקוביץ
הסכם מאחורי הקלעים? דרעי וליברמן/נועם מושקוביץ

דרעי הסביר כי לציבור החרדי "יש כאן הזדמנות". לדבריו, אביגדור ליברמן הוא הציר המרכזי בקואליציה הזו וכל ראשי המפלגות החרדיות הבטיחו לו לפני שלושה חודשים שהם יתמכו בליאון. "אם כעת יהיו חריקות בנושא והציבור החרדי לא יהיה מאוחד סביבו, אנחנו מאבדים את הסיכוי לפרק את הקואליציה", אמר. לדברי דרעי, אם התמיכה החרדית בליאון לא תהיה גורפת, לא תהיה אפשרות לבוא לליברמן בטענות. "אי אפשר לבוא אליו ולהגיד לו 'אנחנו מחסלים אותך פוליטית, לא אישית, ולא הולכים עם המועמד שלך' ואחר כך לבקש שיפרק את הברית עם לפיד ועם בנט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"תהיה קואליציה של אינטרסים"

עוד אמר יו"ר ש"ס בנוגע למעומדות של משה ליאון לראשות העירייה, ולעובדה כי בשלב הזה אין תמיכה חרדית גורפת בליאון, כי "לא יכול להיות שתהיה הפקרות בעולם החרדי וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה". הוא גם ציין כי הלילה צפויה "הפתעה" בנוגע לחתימת הרבנים שיכריעו במי לתמוך בבחירות לראשות העיר. "עד סוף השבוע כולם יצטרפו לתמיכה בליאון".

ומה יקרה אם למרות התמיכה החרדית בליאון, ראש העיר המכהן, ניר ברקת, ייבחר? "אנחנו נחתום על הסכם שאנחנו לא ניכנס לקואליציה אחד בלי השני (המפלגות החרדיות וישראל ביתנו - י.א.)", הבהיר דרעי. "לניר ברקת אין שום אפשרות להקים קואליציה ללא המפלגות החרדיות וישראל ביתנו. אז לא תהיה קואליציה של ברית אהבה אבל תהיה קואליציה של אינטרסים. למה צריכים להיבהל מכל דבר? פתאום איבדנו את התבונה, את התעוזה?"

מלשכתו של ליברמן נמסר בתגובה: "אלו משאלות לבו של דרעי. אין לדברים אחיזה במציאות".

בשבוע שעבר חתמה מועצת חכמי התורה של ש"ס על מכתב הקורא לציבור בירושלים לתמוך בליאון לראשות העירייה. בעוד ב"דגל התורה" תומכים בליאון, מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" פרסמה השבוע קריאה לפיה, בערים בהן לא הושגה הסכמה על מועמד לראשות העיר, "כל אחד יפעל לפיו רבותיו". הקריאה של הרבנים החסידיים הכתה כרעם ביום בהיר בליאון וכעת אנשיו מקווים כי עד סוף השבוע יצליחו להשיג עבורו תמיכה של כל החרדים בירושלים.

עוד על המרוץ לראשות עיריית ירושלים
דעה: משה ליאון אינו ראוי לתפקיד
התקווה התנפצה: החסידים לא הביעו תמיכתם בליאון
המועמד לראשות ירושלים לא מכיר את ירושלים?

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully