וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נתפשר על האינטרסים עבור כותרות ומחמאות"

14.10.2013 / 17:25

בפתח מושב החורף של הכנסת התייחס ראש הממשלה למו"מ עם הפלסטינים: "איני משלה עצמי שיהיה קל, אבל אני נחוש לנסות". יחימוביץ' על הפיטורים בטבע ובזן: "מעשה של קניבליזם"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אחר הצהריים (שני) דברים בפתח מושב החורף של הכנסת, ובמסגרתם התייחס למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. "אנחנו עושים מאמצי אמת להגיע לסיום הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים", אמר. "איני משלה את עצמי שזה יהיה קל אבל אני נחוש לנסות. בניסיון הזה לא אותר על האינטרסים החיוניים שלנו בשביל כותרת יפה בעיתון זה או אחר או מחמאות בקהילה הבינלאומית". נתניהו הוסיף כי "הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, פירוש הדבר הסתלקות מוחלטת ממה שמכונה זכות השיבה וכן סיום כל תביעה לאומית אחרת על שטחה וריבונותה של מדינת ישראל, זהו מרכיב חיוני להתפייסות אמתית ולשלום יציב ובר-קיימא".

מליאה- נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"גרעין איראני יכוון בראש ובראשונה אלינו". ראש הממשלה נתניהו נואם בפתיחת מושב החורף, אחר הצהריים, לצד הנשיא פרס ויו"ר הכנסת אדלשטיין/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לסוגיה האיראנית שעלתה לדיון מחודש בחודש שעבר בעצרת הכללית של האו"ם. "כלכלת איראן התקרבה ונמצאת קרוב ברגע זה לנקודת שבר, אבל צריך להודות שחרף הלחץ המשטר בטהראן טרם זנח את היעד של לפתח נשק גרעיני, אבל הוא שינה את הטקטיקה", אמר ראש הממשלה.

לדבריו, "איראן מוכנה לוותר על העשרה לדרגת ביניים תמורת הקלות משמעותיות בסנקציות, היא מוכנה לתת מעט מאוד ולקבל הרבה מאוד, אם לא הכל. אין סיבה לאפשר לה את המהלך הזה. אין שום סיבה לאפשר לה להצליח במהלך הזה. זאת תהיה טעות היסטורית להרפות מהלחץ עכשיו. הלחץ יכול להביא את איראן לוותר על תכנית הגרעין". הוא הדגיש כי אין ספק שנשק גרעיני בידי איראן "יכוון בראש ובראשונה אלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מליאה- יחימוביץ' במושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
תקפה את נתניהו בחריפות. יו"ר האופוזיציה יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

נתניהו אף ציין את סוריה כדוגמה לסכנה האורבת מצד מדינות המחזיקות בנשק להשמדה המונית. הוא התייחס לפירוק סוריה מנשק כימי ואמר כי זהו "מאבק חשוב וחיובי וחיוני. בתנאי כמובן שהוא יתבצע במלואו וכך חשוב שכל המדינות שיכולות לפעול בתחום הזה יעשו את המוטל עליהן. מה היה קורה אילו סוריה הייתה מציעה להתפרק רק מ-20% של הנשק הגרעיני שלה? הרי זה בדיוק מה שאיראן עושה".

יו"ר הקואליציה וראשת מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', עסקה בנאומה בפיטוריהם של מאות העובדים בחברות "טבע" ו"בזן" שעליהם נודע בימים האחרונים. "800 משפחות, שזה כמה אלפי אנשים שיוטלו עכשיו בבת אחת למציאות של ייאוש אבטלה ועוני – זה פיגוע המוני", אמר יחימוביץ'. היא פנתה לנתניהו וקראה לו לפעול מיד בנושא: "אתה ראש הממשלה שלהם. יש לי בשבילך בקשה פחות מורכבת מאיראן והפלסטינים: את אותו כובד ראש מוצדק ביותר אני מבקשת ממך לגלות כלפי עניין טבע. תתקשר למנכ"ל ג'רמי לוין ותודיע לו שהוא לא מפטר אף אחד. מי כמוך יודע שיש לך את כל הכלים בעולם לעשות זאת. הפיטורים האלו של חברה שלא שילמה כמעט מסים הם מעשה של קניבליזם, אין מילה אחרת".

מליאה- פתיחת מושב החורף של הכנסת. נועם מושקוביץ
"העם היהודי אינו יכול להיות לא-דמוקרטי, שכן פירושו הוא גם להיות לא-יהודי". פרס בכנסת/נועם מושקוביץ

לפני כן נשא דברים הנשיא פרס. "העם היהודי אינו יכול להיות לא-דמוקרטי, שכן פירושו הוא גם להיות לא-יהודי", אמר. "כיהודים, אנו אף מצווים לרדוף שלום ולא להמתין לניסים שיביאו אותו. על הכנסת להטות אוזן ולהיות קשובה לכל אזרח בישראל. בין אם הוא יהודי או ערבי, נוצרי או מוסלמי. לפעול ביחד שמדינת ישראל תהיה בטוחה ומשגשגת ושצדק חברתי ינחה אותה".

בנט במשדר וואלה!: "נחושים להעביר את חוק הגיוס"

החוק המרכזי שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית במושב הקרוב הוא חוק הגיוס, שמעורר בימים אלה מתיחות בין "הבית היהודי" ל"יש עתיד". החוק עבר בסוף מושב הקיץ בקריאה ראשונה ובמפלגתו של שר האוצר, יאיר לפיד, היו רוצים להשאירו על כנו, ובמיוחד את הסנקציות הפליליות שהוא מבקש להטיל על בחורי הישיבות שישתמטו משירות צבאי.

חי בכנסת- פתיחת מושב החוף עם נפתלי בנט. נועם מושקוביץ
שר הכלכלה בנט במשדר וואלה!/נועם מושקוביץ

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט השתתף במשדר המיוחד של וואלה! חדשות לרגל פתיחת מושב הכנסת, והתייחס לחוק השנוי במחלוקת, שמעורר התנגדות חריפה בקרב הח"כים החרדים. "אנו נחושים להעביר את חוק הגיוס", אמר בנט. "זה דבר היסטורי שיכניס את החרדים לחברה היהודית. אנחנו ממשלה שיכולה לעשות זאת. אנחנו, הבית היהודי, הוא הגשר לעולם החרדי".

בנט התייחס במשדר גם למתיחות עם עמיתו לממשלה לפיד: "אנחנו בקשר, אבל ברור שאנחנו מייצגים תפיסות שונות. בהרבה דברים, כמו בתחום הכלכלה, המדינה ועוד. העברת התקציב הייתה חשובה, ונמשיך את הקשר הטוב, כמו שיש מול לבני, נתניהו ואפילו ליברמן שהתחזק. עברנו חבלי לידה, ולומדים לעבוד ביחד תוך פשרות".

חי בכנסת עם יעקב פרי. נועם מושקוביץ
"בעוד ארבע שנים נראה 70% מבני הישיבות בצבא או בשירות אזרחי". שר המדע פרי במשדר המיוחד מהכנסת/נועם מושקוביץ

השר יעקב פרי התייחס במשדר וואלה! חדשות לעבודתה של ועדת שקד על חוק הגיוס: "ועדת שקד עושה עבודה נאמנה. הייתי שמח אם הדברים היו מואצים, אבל זו דרכה של הכנסת. אנחנו לא נוותר על נושא חובת הגיוס. יש לי תחושה טובה שגם חברינו מהסיעות החרדיות הפנימו שהולכים להיות חוקים. אחר כך תהיה בעיה של יישום. בלי חובת הגיוס לא אביא את החוקים לקריאה, ואני סמוך ובטוח שהסנקציות הפליליות יחולו. פרי טען כי בעזרת יעדים כמותיים ותקופת הסתגלות אשר נכונה לשני הצדיים, המאמצים יישאו פירות: "בעוד ארבע שנים נראה 70% מבני הישיבות בצבא או בשירות אזרחי".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס במשדר לנושא עישון הסמים של חברי הכנסת שעלה לכותרות בימים האחרונים. "אני לא מתייחס לכך בחיוך", אמר אדלשטיין. "זה מעיד על תופעה חברתית לא סימפטית. אני מניח שאם אלה המספרים בקרב הח"כים, אז בציבור זה כנראה יותר. אני יודע שסמים מובילים להידרדרות".

שר האוצר לפיד אמר היום בפתח ישיבת סיעתו: "באנו להמשיך לשנות. נעביר בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשוויון בנטל". בדבריו הזכיר לפיד גם את שינוי שיטת הממשל, צמצום מספר השרים בממשלה, ברית הזוגיות והתחבורה הציבורית בשבת.

מליאה- פתיחת מושב החורף של הכנסת. נועם מושקוביץ
סוגיות רבות יעסיקו אותם בקרוב. חברי הכנסת בפתח מושב החורף/נועם מושקוביץ

על מה יתקוטטו במושב החורף של הכנסת?

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully