וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לראשות ירושלים לא מכיר את ירושלים?

ינון מגל

10.10.2013 / 8:30

משה ליאון לא יודע שישנם בתי קולנוע פתוחים בשבת בעיר, לא מכיר נקודות ציון בה, אך מרגיש יותר ירושלמי מברקת. על היעדר התמיכה מנתניהו: "ראש הממשלה עסוק". אולפן וואלה!

עריכה: יאיר דניאל

האם המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, מכיר את העיר שבראשה הוא עשוי לעמוד? במערכת הבחירות המתפתחת בעיר הבירה בולט המתמודד המפתיע ליאון, אשר זוכה לתמיכה ולקידום אינטנסיביים של אריה דרעי וש"ס מצד אחד, ואביגדור ליברמן וישראל ביתנו מצד שני. עיקר הביקורת על התמודדותו של ליאון, המכונה על ידי יריביו "רואה החשבון מגבעתיים", מתרכזת בכך שאינו באמת תושב העיר ואינו מכיר מספיק את העניינים העומדים על סדר יומה, על אף שהעביר את כתובתו לירושלים לפני כמה חודשים. מראיון מיוחד לוואלה! חדשות עולות שאלות בנוגע למידת היכרותו של ליאון עם מוסדות תרבות ירושלמיים מפורסמים.

"זו עובדה שאני הגעתי מגבעתיים, אבל נזכיר לצד השני שבסופו של דבר אני ב-15 השנים האחרונות כל הזמן סביב ירושלים", אומר ליאון לינון מגל באולפן וואלה!. "אם כשהייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה ועסקתי בנושא ירושלים הרבה מאוד, הכרתי וביקרתי את הירושלמים. אותו דבר כיו"ר רכבת ישראל ובמיוחד בחמש השנים כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים". עם זאת, כאשר נשאל במהלך הראיון סדרת שאלות ידע על אודות העיר שבה הוא מתמודד - לא ידע לענות.

קולנוע אדיסון, מכיר?

בהחלט.

איפה?

בירושלים.

איפה בירושלים?

במרכז העיר (קולנוע אדיסון, מהידועים בירושלים, נהרס כבר לפני כעשור - י.מ).

ראיון עם משה ליאון, מועמד לעיריית ירושלים. מערכת וואלה!
"בתוך תוכי אני ירושלמי יותר מראש העיר הנוכחי". ליאון באולפן וואלה!/מערכת וואלה!

איזה בתי קולנוע פעילים בשבת?

כרגע, עד כמה שאני יודע, אין בתי קולנוע שפעילים בשבת. אבל בהחלט צריך לבדוק את הנושא הזה.

יש כמה.

יש כמה? לא שידוע לי.

ומפגש השייח?

תראה, אני חושב שזה לא הוגן מה שאתה עושה.

אבל אין ירושלמי שלא מכיר את מפגש השייח.

אני לא מכיר את מפגש השייח, אבל זה לא הוגן מה שאתה עושה.

למה לא?

כי זה חידון, זה לא רלוונטי. אני בטוח שבתוך תוכי אני ירושלמי יותר מראש העיר הנוכחי. ב-DNA שלי יש הרבה דברים שקשורים לירושלים, ולכן זה לא רלוונטי. זה לא מה שיקבע אם אני אהיה ראש עיריית ירושלים טוב או פחות טוב. אני אומר לך חד-משמעית, אני אהיה ראש עיר מצוין, ולכן אני לא בעד חידונים כאלה. יכול להיות שישנם מושגים בעיר ירושלים שאני מכיר ואתה לא מכיר, ואותו הדבר הפוך. אני בהחלט לא חושב שזה הזמן להתעסק עם זה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אביגדור ליברמן בכניסה לבית משפט השלום י-ם. יולי 2013. נועם מושקוביץ
עובדים בצוותא בקמפיין. ליברמן/נועם מושקוביץ

"אני לא מרגיש כמו בובה"

כאמור, ליאון זוכה לתמיכת שתי דמויות פוליטיות שנמצאות לרוב בניגוד אינטרסים – ליברמן, המייצג את המגזר החילוני-רוסי, וקורא לרפורמות בנושא הדת ומדינה, ודרעי יו"ר ש"ס. השניים משתפים פעולה לגיבוש רוב שיביא את ליאון לראשות העיר. "כדי להיבחר לראשות עיריית ירושלים אתה חייב את מגוון האוכלוסייה, אתה לא יכול לסמוך על חרדים או חילונים", אומר ליאון. "אני מקבל תמיכה מכלל האוכלוסייה בעיר. צריך לזכור שכשברקת נבחר לפני חמש שנים, הוא נבחר על ידי חרדים. אין מצב שייבחר מישהו לראשות העיר ללא חילונים".

קצת תמוה החיבור הזה בין ליברמן לדרעי, שלוקחים רואה חשבון מגבעתיים והולכים לחצרות רבנים. אתה לא מרגיש בובה במשחק פוליטי?

לא רק שאני לא מרגיש בובה אלא זו מערכת פוליטית וכל ה-15 שנים האחרונות אף אחד לא הביא אותי לשום מקום, לא בעגלה ולא בשום דבר. החלטה שלי חד-משמעית לרוץ לראשות העיר, ובין השאר, מה לעשות, גם ליברמן, גם אריה דרעי וגם החילונים תומכים בי. בבחירות הקודמות ליברמן תמך בברקת - אז זה היה בסדר? בבחירות האלה ברקת ביקש את תמיכת דרעי, אז זה בסדר? אני לא מבין את המוסר הכפול הזה, זה נשמע לי לא ענייני. זו תעמולה שקרית שמנסה ללכת על הירושלמים בצורה שקרית, מישהו חושב שמישהו יאכל את התעמולה. אבל זה לא הולך.

ברקת באולפן וואלה!: החיבור בין דרעי, ליברמן וליאון - קומבינה

משה ליאון מבקר אצל הרב עובדיה יוסף. יקי אדמקר, ספק 500
"לא יכול להסביר את החלטת מועצת חכמי התורה של ש"ס לתמוך בי". ליאון והרב עובדיה יוסף/ספק 500, יקי אדמקר

בינתיים אתה אמור להיות מרוצה דווקא. מועצת החכמים של ש"ס הביעה תמיכה כי בבחינת קריאת קודש הציווי האחרון של מרן זה לתמוך בך.

אני מרוצה בכל מהלך בתעמולת הבחירות ובקמפיין הנוכחי. לצערי הרב עובדיה יוסף הלך לעולמו השבוע. אני מכיר אותו עוד כשהייתי ילד, גם אבי וסבי היו בקשרים טובים אתו. אבל אל תשאל אותי, תשאל את מועצת החכמים על החלטתם, אני לא יכול להסביר את גדולי החכמים האלה ואין לי רצון להיכנס לנושא הזה. יש עובדה שהם בירכו אותי ותמכו בי ואני מביע את תודתי. מעבר לכך אני לא רוצה להתייחס.

לא הבטחתי כלום לרבני ש"ס או לרבנים האשכנזים. הם תומכים בי על סמך זה שהם מכירים אותי ויודעים שאני יודע לחבר בין האוכלוסיות השונות.

נתניהו לא תומך כי הוא עסוק

על אף התמיכה הרבה של ליברמן, מספר 2 בסיעת הליכוד-ביתנו, ומי שעליו אומר ליאון כי הם "עובדים בצוותא בקמפיין הזה", מנהיג המפלגה וראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הביע תמיכה רשמית בליאון, המשמש דה-פקטו כמועמד המפלגה. על פי הערכות, נתניהו ניסה למנוע את התמודדותו של ליאון כנציג הרשמי של הליכוד, פעל לשם כך במוסדות המשפטיים של המפלגה ואף תומך ביריב ברקת. ליאון מכחיש זאת, וטוען כי היעדר התמיכה הרשמית נובע מבעיות בלוח זמנים ותו לא. "ראינו במה ראש הממשלה התעסק בחודשים האחרונים. אני חושב שיש לו נושאים קצת יותר מהותיים מאשר לתמוך בי לראשות העיר", אמר ליאון בראיון. "באופן כללי ראש הממשלה מכיר אותי ומוקיר אותי ומעריך את מעשיי, ואת כל מה שעבדתי לצדו גם כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, ועובדה שרק לאחרונה ניהלתי עבורו את המשא ומתן הקואליציוני, ולכן אני סומך עליו שבבוא היום הוא יביע את דעתו".

דיברתו איתו וביקשת ממנו לתמוך בך?

דיברתי איתו שיחה כללית ואני לא רוצה להתייחס לשיחות אישיות בתחילת הדרך. הוא עסוק בדברים אחרים ואני בקמפיין. אני מאוד מעריך אותו מכיר אותו וסומך על מה שיאמר.

בעד סטטוס קוו בנושא השבת

ליאון מבקר את ראש העיר נוכחי, ניר ברקת, על כך שההגירה השלילית מהעיר הגיעה בתקופתו לשיא. "90 אלף איש עזבו את ירושלים בחמש השנים האחרונות. המספר הזה גדול יותר מאשר תקופת לופוליאנסקי כראש עיר ובטח מתקופת אולמרט כראש עיר. יש בעיה של הגירה שלילית מהעיר. כשמדברים על 90 אלף זה לא אומר רק חילונים או צעירים. זה בא מכל השכבות של האוכלוסייה באותה פרופורציה. גם חילונים, חרדים צעירים. חייבים לעצור זאת", אומר ליאון, ותולה את האשם להגירה בעליית מחירי הדיור ובמספר התחלות הבנייה המועט בירושלים. "אם אתה מסתכל על מה שקרה בחמש השנים האחרונות אתה רואה שזוג צעיר, שנניח רוצה לרכוש דירה, אין לו סיכוי אלא אם הוא בן לעשירים. בירושלים זה הרבה יותר חמור. רואים זאת במכתבים רשמיים של משרד השיכון. המצב של ירושלים מבחינת מספר התחלות הבנייה הוא חמור ביותר. כל שנה צריך להתחיל כ-5,000 התחלות בנייה, אך בירושלים יש רק 2,000 התחלות בנייה".

בנימין נתניהו וניר ברקת מסיירים בשכונת גילה בירושלים. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"לראש הממשלה יש נושאים קצת יותר מהותיים מאשר לתמוך בי לראשות העיר". נתניהו עם ראש העיר המכהן ברקת/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

ליאון התייחס גם לנושא פתיחת העסקים בשבת, העומד במוקד המחלוקת בין הציבור החילוני לדתי בעיר. "בנושא הזה אני בהחלט בעד סטטוס קוו. בעד חיה ותן לחיות. אין שום סיבה שבמקומות שיש בהם רק חילונים תהיה שם בעיה בשבת". בנושא פתיחת הסינמה סיטי בשבתות, העומד כעת לדיון בבג"ץ, אומר ליאון: "אין לי שום מטרה ועניין להיכנס לנושא הזה. יכול להיות שאם הייתי מתחיל את הפרויקט כראש עיר הייתי מתחיל בצורה אחרת לגמרי, אבל מה שחשוב זה הידברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully