וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בכנס הימין: השרים מהליכוד "הבריזו"

יהושע בריינר

2.10.2013 / 21:10

בירושלים נפתח הכנס הדורש מראש הממשלה לעצור את המו"מ עם הפלסטינים. השרים ישראל כץ ויאיר שמיר שהיו אמורים להשתתף, ביטלו הגעתם. השר בנט: "ארץ ישראל היא לעם ישראל"

בבנייני האומה שבירושלים נפתח הערב (רביעי) כנס "מדינה אחת לעם אחד", אשר יזם ארגון "נחלה" בראשות דניאלה וייס, בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתקדם במשא ומתן המדיני עם הפלסטינים.

באירוע היו אמורים לקחת חלק שורת שרים מהימין בהם שר התחבורה ישראל כץ, שר החקלאות יאיר שמיר ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל - אולם אלה לא הופיעו בסופו של דבר. מי שכן הגיעו הם אלפי תומכים, אישי ציבור, רבנים, חברי כנסת מהבית היהודי ומהליכוד ושר הכלכלה והמחסר נפתלי בנט.

"אין טיעון של שלום, אין טיעון של דמוגרפיה - יש טיעון של לחץ בינלאומי, וכנגדו אנו צריכים לעמוד כחומת בטון בצורה ולהגיד את הטיעון ארץ ישראל שייכת לעם ישראל", אמר בנט. "עם לא יכול להיות כובש בארצו. עלינו לומר את האמת הפשוטה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עלינו להוביל את העם שלנו בדרך התורה בעזרת חיזוק עולם התורה". עם צאתו הותקף בנט על ידי בני נוער שקראו לעברו בוגד.

"אנחנו מגשימים את המפעל האדיר של גוש אמונים, ואני קוראת לראש הממשלה להפגין את אותה עמידה איתנה מול הסוגיה האיראנית, גם בסוגיה הפלסטינית", אמרה הערב סגנית השר ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) והוסיפה: "הפלסטינים הם זאב בעור של זאב, הם לא רוצים לא הסדר ולא שלום".

ח"כ יריב לוין (הליכוד) הסתפק במשלוח של ברכה מוקלטת לנוכחים שם אמר: "עלינו להבהיר שכל רעיון של מסירת חבל ארץ פסול מיסודו, ולהבטיח שכל משא ומתן יסתיים בתשובה אחת - התיישבות בכל חלקי הארץ", אמר. לדבריו, הדרך לחזק את המדינה היא בהקמת יישובים חדשים.

"חיזוק אחיזתנו ההתיישבותית"

"בין הים התיכון לירדן תיכון מדינה אחת בלבד – היא מדינת ישראל", אמר טרם פתיחת הכינוס ח"כ יוגב, יו"ר ועדת המשנה ליהודה ושומרון בוועדת חוץ וביטחון. הוא קרא לשיתוף פעולה בין הגורמים השונים בישראל המתנגדים למדינה פלסטינית. "איחוד הכוחות צריך להיעשות גם בתוכנו - במגזר הציונות הדתית, במגזר הלאומי בכללותו וגם עם הציבור החרדי. עלינו לפעול (כדי) שהחזון ההזוי בדבר 'שתי המדינות לשני עמים', חזון הנוגד את אמונתנו ומסכן את ביטחוננו, יוסר מסדר היום ובמקומו יובהר לעם ישראל ולעולם כולו כי בין הים התיכון לירדן, רק מדינה אחת", אמר.

חרף הדרישה הפלסטינית להפסיק את הבנייה בהתנחלויות כתנאי למשא ומתן, הח"כ מהימין הבהיר כי החלת החוק הישראלי על שטחי הרשות היא זו שלא רק תבטיח את ביטחון ישראל – אלא גם תחזק את שלומם ואיכות חייהם של הערבים הגרים ביהודה ושומרון. "רק בחיזוק אחיזתנו ההתיישבותית ביהודה ושומרון ובחיזוק שליטתנו הריבונית בשטחים אלו, נחזק את ביטחוננו ונבטיח את עתידנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully