וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' תומכת בברקת: "ליאון - משרתם של מושחתים"

בצעד מפתיע הודיעה יו"ר העבודה כי היא תומכת בראש העיר המכהן בבירה, ניר ברקת, המזוהה עם מחנה הימין. זאת מחשש שמשה ליאון, הנתמך על ידי דרעי וליברמן, ינצח בבחירות

יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה היום (רביעי) כי מפלגתה תתמוך במועמדותו של ניר ברקת לראשות העיר ירושלים בבחירות המקומיות שיתקיימו בחודש הבא. יחימוביץ' אמרה כי החשיבות בבחירתו של ברקת גדולה, מכיוון שמשה ליאון, הנתמך על ידי אביגדור ליברמן ואריה דרעי, מתמודד נגדו. יחימוביץ' אף כינתה את ליאון "משרתם של מושחתים".

התמיכה בברקת התאפשרה אחרי שמוקדם יותר הבוקר הודיעה רשימת מרצ-העבודה כי המועמד לראשות העיר מטעמה, חבר מועצת העיר פפה אללו, החליט להסיר את מועמדותו. אללו קיבל את ההחלטה בשיתוף עם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון וחברי סיעתו. אללו הבהיר כי הוא אינו תומך באף מועמד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראש עיר טוב". ראש עיריית ירושלים ניר ברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששלחו היום יחימוביץ' ומזכ"ל המפלגה, חיליק בר, למתפקדי המפלגה בבירה, ביקשו השניים מחברי המפלגה להצביע למועצת העיר עבור הרשימה המשותפת של מרצ והעבודה, ולראשות העיר עבור ברקת. "אנו מבקשים להביע את תמיכתנו בניר ברקת לכהונה שנייה לראשות העיר ומבקשים גם מכם להתגייס לבחירתו", כתבו יחימוביץ' ובר, והוסיפו: "מיותר לציין שלא בכל הנושאים אשר אנו מאמינים בהם אנו רואים את הדברים עין בעין, אבל אין ספק שהוא ראש עיר טוב, ובוודאי עדיף פי כמה וכמה על המתמודד מולו. החשיבות של בחירתו מחדש גוברת כעת כאשר מולו מתמודד משה לאון - שליחו האישי של איווט ליברמן ומי ששולחיו ומפעיליו, רחוקים מאוד, בלשון המעטה, מטוהר מידות".

סדין אדום לחרדים

התמיכה בברקת מפתיעה, משום שראש העיר המכהן של ירושלים מזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית. בסיעת מרצ-העבודה בירושלים הסבירו כי הסקרים האחרונים מצביעים על כך שהמשך ההתמודדות של אללו לראשות העיר יוצרת פילוג במחנה החילוני בעיר, ומחזקת את סיעות הימין והחרדים. "דבר זה יהווה אסון לדמותה של הבירה ולדמותה של מדינת ישראל", הסבירו בסיעה. לדבריהם, "זה עלול להביא לחיסולו של המשא ומתן עם הפלסטינים. לירושלים חשיבות לאומית והשתלטות של גורמים קיצוניים על העיר יכולה להמית אסון על הציבור החופשי בירושלים".

ההחלטה של אללו להסיר את מועמדותו צפויה להיטיב עם המחנה החילוני בירושלים, אך היא מקשה על ליאון. התמיכה של החרדים במועמדותו הולכת ומתערערת כיוון שהחרדים לוחצים על ברקת לקבל ממנו תיקים נוספים במועצת העיר – בתמורה לתמיכה מחודשת בו. גם אם החרדים לא יתמכו בברקת באופן רשמי, המחנה החרדי מפולג. ליאון נחשב למועמד שנוי במחלוקת כיוון שכמועמד הזוכה לתמיכה מיו"ר ישראל ביתנו ליברמן, הוא מהווה סדין אדום לחרדים רבים. מנגד, מחנהו של ח"כ אלי ישי לא רואים בעין יפה את העובדה שליאון נתמך על ידי אריה דרעי. בשל כך קיימת אפשרות שלפיה תושבים חרדים וכן אנשי המחנה הדתי-לאומי בירושלים יבחרו בברקת. יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמנע עד כה מלהביע תמיכה גלויה באחד המועמדים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משה ליאון לפני מסע"ת בה הכריז על מועמדותו לראשות עיריית י-ם. יולי 2013. מור שאולי
משה ליאון/מור שאולי

ממטה הבחירות של משה ליאון נמסר בתגובה: "יצא המרצע מהשק. הניסיון של ברקת להתחפש לליכודניק ולאיש המחנה הלאומי נכשל. התמיכה של שלי יחימוביץ' ופפה אללו בברקת מעידה על כך כאלף עדים. הבחירה עכשיו היא ברורה - מועמד השמאל הוא ברקת ומועמד המחנה הלאומי הוא משה ליאון".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully