וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבר החייל שנורה בחברון: "בכל מקום בו צעד האירה לו הדרך"

קובי מנדל

23.9.2013 / 17:15

אלפים ליוו את סמ"ר גל קובי בדרכו האחרונה בבית העלמין הצבאי בחיפה. בנט: "שכנינו מקדשים דם והרג. לא נניח את נשקנו ונבנה עוד בתים". קובי הותיר הורים ושני אחים קטנים

צילום: אדריאן הרבשטיין, טל אנגלנדר, עומר מירון, דו"צ עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

כמה אלפי בני אדם השתתפו אחר הצהריים (שני) בהלווייתו של סמ"ר גל (גבריאל) קובי בבית העלמין הצבאי בחיפה. ביניהם גם חיילי חטיבת גבעתי בה שירת. קובי נורה ונהרג אתמול בחברון לאחר שנפגע מקליע בודד בצווארו.

בשם צה"ל ספד לו סגן אלוף דני אוקין, מפקד גדוד רותם בו שירת גל: "בחירתו של גל לשרת כלוחם מעידה עליו רבות. על הערכים עליהם חונך ,על הבית בו גדל, על הרצון העז שהיה בו לתת ותרום למען המדינה. גל היה משכמו ומעלה. בכל מקום בו צעד האירה לו הדרך. הוא צעד בה בביטחה, במקצועיות ובנעם ההליכות המיוחד רק לו. גל היה חייל מוביל שאהוד ואהוב על מפקדיו וחייליו כאחד. הוא היה אדם וחייל".

החייל קובי גל שנהרג בפיגוע הירי בחברון. באדיבות המשפחה
"הטובים נופלים, והוא אחד מהם". סמ"ר קובי/באדיבות המשפחה

"אנחנו לא מצליחים לקבל את הבשורה הרעה והמרה", ספדה לגל חברת ילדות. "עדיין ישנה התקווה שתקום ותצחק ותגיד שהכל היה בדיחה. תמיד היית ילד שרק צוחק. החיוך לא ירד לך מהפנים. הטוב שבך נשפך החוצה. תמיד נזכור אותך בתור חבר טוב, בן אדם נשמה עם לב ענק, ונדאג לזה שכולם יידעו איזה אדם היית. עכשיו התפקיד שלך הוא לשמור עלינו מלמעלה".

השר נפתלי בנט, שנשא דברים בלוויה, פנה בדבריו "לשכנים הקרובים הרחוקים: אל תטעו בנו. לא נניח את נשקנו ונבנה עוד בתים. אנו רואים אתכם שכנים המקדשים את הדם וההרג. זה לא ימשך. גם עלינו מוטלת משימה להפסיק לתת לאויב את התחושה שדם יהודים הוא הפקר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלפים הגיעו ללווייתו של גל קובי בבית העלמין הצבאי בחיפה. אדריאן הרבשטיין
השר בנט בהלוויה: "להפסיק לתת לאויב את התחושה שדם יהודים הוא הפקר"/אדריאן הרבשטיין

סמ"ר קובי הותיר אחריו זוג הורים ושני אחים קטנים. בעירו טירת כרמל התקשו לעכל את הבשורה המרה על מותו. בין מאות המנחמים שהתאספו אמש סביב בית משפחתו, היה גם ראש העיר אריה טל. "זהו זעזוע בעיר בחגיגות שמחת תורה, כשאחד הנערים המצטיינים במחזור בית הספר 'שיפמן', בו סיים לפני כשנתיים, נפל מירי ישיר", אמר טל. "אני מכיר אישית את האמא שמשמשת גננת של הילד שלי. אני מכיר את המשפחה, מדובר במשפחה נהדרת. תמיד אומרים שהטובים נופלים, אז הטובים נופלים, והוא אחד מהם".

חיילים בחברון, ביום שאחרי פיגוע הירי. טלי מאייר
כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות בחברון/טלי מאייר

יפה דניאלי, שכנה של המשפחה, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אנחנו שנים רבות מתגוררים פה כמשפחה אחת גדולה, גם בשמחות וגם באסונות. אנחנו מזועזעים". לדבריה, "גל היה ילד מקסים. הוא סיים י"ב עם בתי, ואם לתאר אותו בשלוש מילים - קסם של נער. הוא היה חכם, שנון ומבריק, פשוט פרח אמיתי".

היורה טרם נתפס

לפני הירי הקטלני בחברון, נרשמו במקום יידוי אבנים לעבר חיילי צה"ל. בזמן האירוע, החיילים שהיו במקום הקימו "שרוול הגנה", שמשמעותו הקמת עמדה חדשה שנכנסת מעט אל תוך השכונות הפלסטינית בחברון, במסגרת ההיערכות של חטיבת יהודה ופיקוד מרכז לאירועי חג הסוכות במערת המכפלה.

צה"ל פתח אמש בסריקות אחר היורה, אולם הוא לא נתפס עד כה. במהלך הלילה המשיכו כוחות גדולים של צה"ל בסריקות, שבמסגרתן נמצאו שני רובי ציד שאינם קשורים לפיגוע. בצה"ל ממשיכים לפעול הן במישור המבצעי והן במישור המודיעיני בסיוע שירות הביטחון הכללי. הבוקר קיבלה קבוצה בשם "פתאח אינתיפאדה" אחריות לפיגוע, אולם לא ברור אילו גורמים עומדים מאחורי פעילותה של הקבוצה.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully