וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הורשע הקב"ן המוסלמי שרצח 13 חיילים

הפסיכיאטר חסן נידאל, שפתח במסע ירי בבסיס הצבאי פורט הוד שבטקסס בשנת 2009 נמצא אשם בכל הסעיפים. משמעות ההרשעה היא שהוא יכול לעמוד בפני עונש מוות בזריקה קטלנית

חבר מושבעים של קציני הצבא האמריקני הרשיעו היום (שישי) את סרן נידאל חסן ברצח 13 חיילים ובניסיון רצח בכוונה תחילה במסע הירי בנובמבר 2009 בבסיס פורט הוד שבטקסס. משמעות ההרשעה היא שחסן יכול לעמוד בפני עונש מוות בזריקה קטלנית, 52 שנים לאחר ההוצאה להורג האחרונה שהורה עליה צבא ארה"ב.

משפטו של חסן נפתח רק לפני שבועיים, תחת אבטחה כבדה, בטקסס. אחרי ארבע שנים של דיונים סבוכים בבית המשפט הצבאי, חלה התפתחות משפטית נוספת בעלילה, כשחסן הודיע שהוא מפטר את עורך הדין שמונה לו אחרי שאושר לו לייצג את עצמו.

משפטו של היורה מבסיס פורט הוד, נידאל חסן. AP
קורבנותיו של חסן/AP

הפרשנים העריכו כי התביעה לא תתקשה לשכנע את 13 המושבעים באשמתו של חסן. חסן הורשע בכל סעיפי האישום נגדו: 13 סעיפים של רצח בכוונה תחילה ו-32 סעיפים נוספים של ניסיון רצח, בבסיס דבו שירת בפורט הוד. הוא צעד למרפאה שהעניקה בדיקות וחיסונים לחיילים וטיפס על השולחן. לאחר מכן דקלם תפילות בערבית ופתח באש משני אקדחים, אותם טען פעמיים. הוא ירה בסך הכל מאה כדורים.

חסן הודה בכתב האישום שהוגש נגדו, אך טען כי פעל כדי להגן על המוסלמים ועל פעילי הטליבאן באפגניסטן. הוא התבסס על טיעון לפיו פעל כדי להגן על קבוצת מיעוט הנתונה לרדיפה, אך בית המשפט דחה את הטענה הזו על הסף. הוא היה אמור לצאת ב-2009 לאפגניסטן. לפי התביעה, הוא התעניין קודם בג'יהאד ובטליבאן וערך חיפושי אינטרנט בנושא. בפנטגון התייחסו למקרה כאל "אלימות במקום העבודה" ולא כמעשה טרור, הגדרה שעוררה זעם בקרב קרובי הנרצחים. רבים מהם הפגינו נגד הנשיא ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully