וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בקצבאות הילדים מהיום: "ילדים יחיו בעוני"

שר האוצר יאיר לפיד טוען כי מדובר ב"מהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה", אולם הצעד צפוי לפגוע גם במשפחות רבות שבהן שני ההורים עובדים

הקיצוץ בקצבאות הילדים נכנס היום (שלישי) לתוקפו – מהלך שאמור לשמור כשני מיליארד שקלים בקופת המדינה, חלק מהגזרות הכלכליות של התקציב לשנים 2013-2014. החל מהקצבה שיקבלו היום, הסכום להורים לילדים שנולדו החל מחודש יוני 2003 יופחת באופן אחיד מ-175 עד 263 שקלים בחודש (בהתאם למיקום הילד במשפחה) ל-140 שקלים בלבד. משפחה בת שני ילדים עד גיל עשר צפויה לאבד כמעט 2,000 שקלים בכל שנה בשל הקיצוץ.

הקצבה עבור ילדים שנולדו לפני מועד זה תופחת אף היא ל-140 שקלים עבור שני הילדים הראשונים במשפחה במקום 175 עד 263 היום. בנוסף, הקצבה עבור ילד שלישי תופחת מ-295 שקלים ל-172 שקלים, הקצבה עבור הילד הרביעי תופחת ל-336 שקלים מ-460 שקלים כיום, וקצבת הילד החמישי והלאה תופחת מ-389 שקלים ל-354 שקלים.

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס לקיצוץ בקצבאות והדגיש כי מדובר ב"מהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה". לפיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי מתן קצבאות אינו מוביל ליציאה מהעוני, אלא להנצחתו: "במשפחה שבה שני ההורים עובדים, צונח העוני ב-5%", טען שר האוצר.

"כשאדם מביא ילדים לעולם, הוא זה שאחראי עליהם. לא המדינה אמורה לפרנס אותם, גם לא הורים אחרים", הדגיש לפיד. "זה הפירוש של אחריות הורית, של אחריות חברתית". לפיד גם הסביר כי האוצר מתכוון להפנות תקציב של מאות מיליוני שקלים לביטחון התזונתי של ילדים ולבטל לחלוטין את הקצבאות למשפחות המאיון העליון.

מנכ"ל ארגון "לתת", ערן וינטרוב, אמר כי ארגונו נכנס לכוננות ספיגה. "משפחות שלמות ידחקו למעגל העוני", טען וינטרוב. "הגזרות הכלכליות, ובראשן העלייה במע"מ והקיצוץ בקצבאות הילדים, יחתכו מאות שקלים בתקציב החודשי של המשפחות הנזקקות, ויכניסו עשרות אלפי ילדים לחיים במצוקה ובעוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully