וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידרמן: "לא רציתי לעבור את הסיוט שעבר פרנקל"

מי שהסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל התייחס לראשונה להודעתו המפתיעה ואמר: "כואב לי שחלום הנגידות לא יתגשם". לדבריו, לטענות לפיהן הטריד מינית "אין כל יסוד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

יומיים לאחר שהסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, התייחס הערב (ראשון) לראשונה פרופ' ליאו ליידרמן להודעה המפתיעה. "לא רציתי לעבור את הסיוט שעבר יעקב פרנקל", אמר ליידרמן בראיון ל"דה-פוסט" בהתייחסו לפרישתו של המועמד הקודם לתפקיד רק לפני כשבועיים. "כואב לי שחלום הנגידות שאותו רציתי כל כך לא יתגשם. אני ממליץ כעת להתמקד בהליך הבחירה לתפקיד הנגיד ובשאלה מי יהיה הנגיד הבא, ולא בטענות כלפיי שאין להן כל יסוד".

ביום שישי הודיע ליידרמן, שהיה מועמד מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא, על ההחלטה להסיר את מועמדותו. הסיבה להחלטתו של ליידרמן למשוך את מועמדותו, נובעת מטענה שהועלתה בפני השופט בדימוס יעקב טירקל, שלפיה ליידרמן הטריד מינית לכאורה בזמן עבודותו ב"דויטשה בנק" - כך פרסם אמיר אורן ב"הארץ". לפי הדיווח, ישראלית בשם ש"ו פנתה לטירקל, העומד בראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, וגוללה את הסיבה שגרמה להתפטרותו הפתאומית של ליידרמן מהבנק הגרמני, שבו עבד בארה"ב. ליידרמן עצמו נמנע מלציין את הסיבה להחלטתו, ורק הדגיש כי הוא מעוניין להישאר בתפקידיו הנוכחיים בבנק הפועלים ובאוניברסיטת תל אביב.

"אין לי ספק שהמינוי שלי היה מאושר"

"הרקורד שלי נקי לחלוטין", אמר ליידרמן הערב. "מעולם לא הוגשה תביעה או תלונה מכל סוג שהוא נגדי בכל 34 שנות עבודתי באוניברסיטת תל אביב, בעשר שנים בבנק ישראל, עשר שנים בבנק הפועלים ובשנתיים וחצי ב'דויטשה בנק'". לדבריו, "אין לי ספק שוועדת טירקל הייתה מאשרת את המינוי שלי, לו הייתי ממשיך, אבל זה היה לוקח יותר מחודשיים. לא הייתי מוכן לזה מטעמי הבריאות שלי ושל משפחתי. שוחחתי עם טירקל ביום שישי ושאלתי אותו אם במכתב התלונה נגדי הוזכרו המילים הטרדה מינית. טירקל אמר שאין דבר כזה".

בתשובה לשאלה מה בכל זאת נכתב במכתב התלונה שהוגש לוועדה, השיב ליידרמן: "במכתב שנשלח על ידי מישהי שאני מכיר נכתב כך: 'אני ממליצה לבדוק את הנסיבות להתפטרותו הפתאומית של ליאו ליידרמן מדויטשה בנק'. שום דבר מעבר לזה". הוא הוסיף: "התפטרותי מדויטשה בנק הייתה רצונית ונועדה לחזור לחיק משפחתי".

הבוקר הגיב שר האוצר לפיד להודעתו של ליידרמן. "לראש הממשלה ולשר האוצר אין משרד חקירות", אמר לפיד במעמד השקת קו רכבת מהיר מאשדוד לתל אביב. "גם אם תהיה ועדת איתור, אז מה, היא תשכור משרדי חקירות?". לדברי לפיד, "מדובר באנשים מכובדים, שיש להם קריירות של עשרות שנים בעצמם. אתה לא יכול לדעת דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully