וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר היום: מולכו ולבני ייפגשו עם עריקאת בוושינגטון

29.7.2013 / 0:05

השרה האחראית על המו"מ ושליחו של ראש הממשלה ייפגשו יום אחד מוקדם מהמתוכנן עם הנציג הפלסטיני ויפתחו בשיחות רשמיות - לראשונה זה שלוש שנים. השיחות יימשכו ביום שלישי

צילום: עומר מירון, ערוץ 9, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

(הממשלה אישרה את שחרורם של כמאה אסירים פלסטינים)

האחראית מטעם ישראל על המשא ומתן עם הפלסטינים, שרת המשפטים ציפי לבני, תסעד הלילה - בין שני לשלישי, בוושינגטון בירת ארצות הברית עם נציג הפלסטינים למשא ומתן, סאיב עריקאת, לתחילת השיחות בין הצדדים. בסעודה ישתתפו גם עורך דין יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן יועציו הקרובים של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

?אני נוסעת בתחושת אחריות כבדה אבל גם תקווה גדולה", אמרה לבני למקורביה טרם ההמראה. "יש עכשיו הזדמנות לשני הצדדים לסלול את הדרך שתוביל לפתרון הסכסוך שגובה מחיר יקר משני העמים. אני מאמינה בסיכוי, מודעת לקשיים ומקווה שתהיה התחלה של רצון טוב ואמון הדדי. אין דרך זולת ההידברות הישירה ואת זה נתחיל היום. האינטרס הישראלי - הביטחוני והיהודי-דמוקרטי - מחייב מיצוי כל אפשרות כדי להגיע להסדר?.

משרד החוץ האמריקני אישר אמש כי הפגישה בין הצדדים תתקיים כבר היום. לפי הודעת המשרד, שני הצדדים קיבלו את הזמנתו של שר החוץ ג'ון קרי "לחדש באופן רשמי את השיחות". עוד נמסר כי קרי טלפן אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ומסר אחר כך שהשניים הסכימו כי השיחות "הן הזדמנות לפתוח בתכנית עבודה שתאפשר לצדדים להמשיך במגעים בחודשים הקרובים".

"היום שוחח שר החוץ ג'ון קרי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והזמין אותם באופן רשמי לשלוח את צוותי המשא ומתן הבכירים לוושינגטון על מנת לחדש באופן רשמי וישיר את המגעים", מסרה אתמול דוברת משרד החוץ בארה"ב, ג'ן סאקי. "פגישות ראשוניות מתוכננות להתקיים ביום שני בערב וביום שלישי", הוסיפה. גורם אמריקני מסר הלילה כי שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, מרטין אינדיק, צפוי להתמנות לשליח האמריקני למזרח התיכון. לדברי המקור, ההכרזה על מינויו של אינדיק תתקיים היום על רקע פגישתם של לבני ועריקאת.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 29 ביוני 2013. קובי גדעון,, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי בפגישתו עם נתניהו בביקורו האחרון, לפני כשבוע וחצי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון,

עם זאת, נביל אבו רודיינה, עוזרו של יו"ר הרשות הפלסטינית אמר אמש כי השיחות יחלו רק ביום שלישי. אבו רודיינה, השוהה בעמאן בירת ירדן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אבו מאזן קיבל הזמנה רשמית לשיחות משר החוץ האמריקני קרי. מדובר בפגישה רשמית ראשונה זה שלוש שנים של גורם ישראלי וגורם פלסטיני בתיווך אמריקני, הנפגשים עם הסמכה רשמית של ממשלותיהם כדי לדון בפרטים מדיניים העומדים על הפרק. לאחר הפגישה היום בלילה צפויות השיחות להימשך גם ביום שלישי.

הדרך להתנעת המשא ומתן המדיני נסללה אתמול כאשר הממשלה אישרה את שחרורם של כמאה אסירים פלסטינים כמחווה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – בכפוף להסכמה שהצליח להשיג שר החוץ קרי במהלך ביקוריו האחרונים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully